niebieskiultras Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 mam kilka pytań odnośnie wymiany łożyska w GC/GF1. jakiej marki kupić ? mam dostęp do NTN , BTA , SNR , KANACO ,2. do wymiany łożyska trzeba rozebrać tylny zawias ?- tzn wyjąć zwrotnice czy jak to zwał i na prase z tym ?3. jakieś porady , uwagi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Bierz NTN.zwrotnice demontujesz i na prase. Wyciskasz piaste demontujesz pierscien zabezpieczajacy i wyciskasz lozysko z zwrotnicy. Stare lozysko zostaw przyda sie zewnetrzna bieznia do wprasowania nowego lozyska stara bieznie przetnij flexem cienka tarcza wzdluz dzieki temu nie zablokuje sie w zwrotnicy przy wprasowywaniu nowego lozyska.pamietaj zeby we wlasciwym miejscu blokowac lozysko przy montazu tzn. Montujesz lozysko w zwrotnice przy uzyciu starej biezni i nacisk wywierasz na zewnetrzna bieznie. Montujesz piaste,blokujesz wewnetrzna bieznie lozyska ( podkladasz odpowiednia nasadke) jesli zrobisz inaczej mozesz zrobic odcisk walkow kulek na biezni i lozysko do wyrzucenia.bieznie z piasty demontujesz sciagaczem lub flexem pod duzym skosem nacinasz tak aby piasty nie uszkodzic. Lozysko dociagasz momentem 196Nm zanim postawisz auto na koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 dzięki za informacje w necie jest zestaw łożysko , 2x tulejka i śruba mocująca zwrotnice - znając życie bez palnika się nie obędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 W pudełku SNR jest łożysko ntn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Dobrze wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 jeszcze takie może i głupie pytanie jak poprawnie zdiagnozować czy to łożysko ?w ośce wystarczy delikatnie robić jazdę od krawężnika do krawężnika i wtedy cichnie lub zaczyna bardziej wyć łożysko które jest bardziej obciążonenatomiast u mnie wycie narasta wraz z prędkością i nie cichnie przy w/w diagnozowaniu ( nawet przy jeździe po rondzie nic nie słychać by cichło...)może to dyfer ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopello19 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Podnieść auto, rozpedzic kola, przylozyc kij od szczotki po kolei do kazdego kola lub mostu. Drugi koniec do ucha i jak lekarz sluchamy szumów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Podnieść auto, rozpedzic kola, przylozyc kij od szczotki po kolei do kazdego kola lub mostu. Drugi koniec do ucha i jak lekarz sluchamy szumów:) mam dostęp do stetoskopu z podnośnikiem będzie gorzej ... bo obecnie roboty mnóstwo na warsztacie jest .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Rozpedz sie wrzuc na luz i slalom ostro,jesli lozysko szybko uslyszysz. A dyfer jak najbardziej moze wyc. Lozysko jak juz jest w bardzo kiepskim stanie wyje jak bombowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Rozpedz sie wrzuc na luz i slalom ostro,jesli lozysko szybko uslyszysz. A dyfer jak najbardziej moze wyc. Lozysko jak juz jest w bardzo kiepskim stanie wyje jak bombowiec. w AT w czasie jazdy wrzucać na N ? wiem ,że skrzynie mam do wymiany ale jeszcze nie na to czas robiłem slalomy ostre zawroty , skręty 90 stopni w prawo w lewo i wyje cały czas tak samo - nawet podczas jazdy na wprost wyje jak wejdę pod auto i poruszam półosiami z tyłu mają luz na przegubach i co najlepsze po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej .. dyfra nie sprawdzę na podnosniku bo mam obecnie FWD ....( coś w skrzyni się porobiło) Edytowane 12 Maja 2016 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 nie wiedziałem że masz AT. nie wrzucaj na luz w czasie jazdy. po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej .. masz odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 nie wiedziałem że masz AT. nie wrzucaj na luz w czasie jazdy. po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej .. masz odpowiedz półosie? dyfer ? czy łożyska bo naprawdę nie wiem a nie chce bez sensu rozwalać zawiasu by wymienić coś co może być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Miałem to samo w żabie skrzynia AT, łożyska to nie były, a dyfer tylny wył, też były duże luzy już. Nie zdążyłem naprawić, padł konwerter i skrzynia z dyfrem wyjechała z auta wskoczył drugi zestaw skrzynia +dyfer i jazda dalej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Miałem to samo w żabie skrzynia AT, łożyska to nie były, a dyfer tylny wył, też były duże luzy już. Nie zdążyłem naprawić, padł konwerter i skrzynia z dyfrem wyjechała z auta wskoczył drugi zestaw skrzynia +dyfer i jazda dalej. powiedz mi jak sprawdzić ,że to na 100 % dyfer ? w AT były różne przełożenia ? czy obojętnie jaki dyfer pasuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Jesli bedziesz zmienial skrzynie to dyfer musi byc odpowiedni do skrzyni. Najlepiej jak kupisz komplet.skrzynia i tak na wylocie wiec olej ten dyfer nowym olejem i posluchaj czy jakakolwiek zmiana w brzmieniu jest. Jesli poloski maja duzy luz i w dyfrze lataja jak zul po monopolu na 90% dyfer sie konczy. Jakas tolerancja luzow jest dopuszczalna ale bez przesady. Wycie lozyska nie jest jednostajne i dzwiek bedzie sie zmienial przy slalomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 (edytowane) Jesli bedziesz zmienial skrzynie to dyfer musi byc odpowiedni do skrzyni. Najlepiej jak kupisz komplet.skrzynia i tak na wylocie wiec olej ten dyfer nowym olejem i posluchaj czy jakakolwiek zmiana w brzmieniu jest. Jesli poloski maja duzy luz i w dyfrze lataja jak zul po monopolu na 90% dyfer sie konczy. Jakas tolerancja luzow jest dopuszczalna ale bez przesady. Wycie lozyska nie jest jednostajne i dzwiek bedzie sie zmienial przy slalomie. skrzynie kupiłem o tym samym kodzie nigdzie nie znalazłem informacji by różnice były w przełożeniach w 4eat więc możliwe ,że obojętnie jaki dyfer z AT podejdzie ? we wtorek zmienię olej w dyfrze i zobaczę jak jest motul gear 300 styknie ? czy wlać poprostu jakiś olej 75w90 ? ile wchodzi do dyfra z tyłu ? 0,8L czy 1 L ? Edytowane 13 Maja 2016 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Jesli kod jest taki sam dyfer powinien pasowac. Odnosnie oleju do dyfra jak stryjenka woli.2 litry oleju do dyfrow i tak musisz kupic, chyba ze nie planujesz w przednim wymieniac oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 olej będę zmieniać z przodu ale to jak wrzucę sprawną skrzynię - w tym miesiącu powinno się to udać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 W tylnym dyfrze masz dwa korki. Dolnym spuszczasz oliwke. Gorny odkrecasz przy dolewaniu oliwki i lejesz do poziomu otworu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 W tylnym dyfrze masz dwa korki. Dolnym spuszczasz oliwke. Gorny odkrecasz przy dolewaniu oliwki i lejesz do poziomu otworu. dzięki za porady zmienię olej i zobaczę co wyjdzie z tego ogólnie 75w90 może być każdy czy jakiś dedykowany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Kazdy ktory spelnia wymagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) korka spustowego w dyfrze nie udało mi się odkręcić - złamałem 2 kluczeza to korek wlewu bez problemu puścił - odkręcam i co ? w dyfrze sucho - włożylem palec i na dnie był jakiś szalm.. dolałem 300-350 ml motula gear300(aż zaczęło się wylewać z wlewu) i dyfer trochę ucichł ale za to teraz podczas robienia slalomu łożysko delikatnie cichnie więc to jednak łożysko ..dzięki za rady Edytowane 17 Maja 2016 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się