Jump to content

wymiana łożyska tył . impreza GF/GC kilka pytań


niebieskiultras
 Share

Recommended Posts

mam kilka pytań odnośnie wymiany łożyska w GC/GF


1. jakiej marki kupić ? mam dostęp do NTN , BTA , SNR , KANACO ,
2. do wymiany łożyska trzeba rozebrać tylny zawias ?- tzn wyjąć zwrotnice czy jak to zwał i na prase z tym ?
3. jakieś porady , uwagi ?

Link to comment
Share on other sites

Bierz NTN.zwrotnice demontujesz i na prase. Wyciskasz piaste demontujesz pierscien zabezpieczajacy i wyciskasz lozysko z zwrotnicy. Stare lozysko zostaw przyda sie zewnetrzna bieznia do wprasowania nowego lozyska stara bieznie przetnij flexem cienka tarcza wzdluz dzieki temu nie zablokuje sie w zwrotnicy przy wprasowywaniu nowego lozyska.pamietaj zeby we wlasciwym miejscu blokowac lozysko przy montazu tzn. Montujesz lozysko w zwrotnice przy uzyciu starej biezni i nacisk wywierasz na zewnetrzna bieznie. Montujesz piaste,blokujesz wewnetrzna bieznie lozyska ( podkladasz odpowiednia nasadke) jesli zrobisz inaczej mozesz zrobic odcisk walkow kulek na biezni i lozysko do wyrzucenia.bieznie z piasty demontujesz sciagaczem lub flexem pod duzym skosem nacinasz tak aby piasty nie uszkodzic. Lozysko dociagasz momentem 196Nm zanim postawisz auto na koła.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeszcze takie może i głupie pytanie jak poprawnie zdiagnozować czy to łożysko ?

w ośce wystarczy delikatnie robić jazdę od krawężnika do krawężnika i wtedy cichnie lub zaczyna bardziej wyć łożysko które jest bardziej obciążone


natomiast u mnie wycie narasta wraz z prędkością   i nie cichnie przy w/w diagnozowaniu ( nawet przy jeździe po rondzie nic nie słychać by cichło...)


może to dyfer ?

Link to comment
Share on other sites

Podnieść auto, rozpedzic kola, przylozyc kij od szczotki po kolei do kazdego kola lub mostu. Drugi koniec do ucha i jak lekarz sluchamy szumów:)

:o

 

mam dostęp do stetoskopu ;)

 

z podnośnikiem będzie gorzej ... bo obecnie roboty mnóstwo na warsztacie jest ..

Link to comment
Share on other sites

Rozpedz sie wrzuc na luz i slalom ostro,jesli lozysko szybko uslyszysz. A dyfer jak najbardziej moze wyc. Lozysko jak juz jest w bardzo kiepskim stanie wyje jak bombowiec.

Link to comment
Share on other sites

Rozpedz sie wrzuc na luz i slalom ostro,jesli lozysko szybko uslyszysz. A dyfer jak najbardziej moze wyc. Lozysko jak juz jest w bardzo kiepskim stanie wyje jak bombowiec.

w AT w czasie jazdy wrzucać na N ? :o wiem ,że skrzynie mam do wymiany ale jeszcze nie na to czas :P

 

robiłem slalomy ostre zawroty , skręty 90 stopni w prawo w lewo  i wyje cały czas tak samo - nawet podczas jazdy na wprost wyje

 

 

 

jak wejdę pod auto i poruszam półosiami z tyłu mają luz na przegubach i co najlepsze po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej .. dyfra nie sprawdzę na podnosniku bo mam obecnie FWD  ....( coś w skrzyni się porobiło) 

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

nie wiedziałem że masz AT. nie wrzucaj na luz w czasie jazdy.

 

po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej ..
 masz odpowiedz 
Link to comment
Share on other sites

 

nie wiedziałem że masz AT. nie wrzucaj na luz w czasie jazdy.

 

po mocnym szarpaniu półosiami wsiadam do auta jadę i przez około 5 km jest dużo ciszej ..
 masz odpowiedz 

 

półosie? dyfer ? czy łożyska bo naprawdę nie wiem a nie chce bez sensu rozwalać zawiasu by  wymienić coś co może być ok

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo w żabie skrzynia AT, łożyska to nie były, a dyfer tylny wył, też były duże luzy już. Nie zdążyłem naprawić, padł konwerter i skrzynia z dyfrem wyjechała z auta wskoczył drugi zestaw  skrzynia +dyfer i  jazda dalej.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo w żabie skrzynia AT, łożyska to nie były, a dyfer tylny wył, też były duże luzy już. Nie zdążyłem naprawić, padł konwerter i skrzynia z dyfrem wyjechała z auta wskoczył drugi zestaw  skrzynia +dyfer i  jazda dalej.

 

powiedz mi jak sprawdzić ,że to na 100 % dyfer ?

 

w AT były różne przełożenia ? czy obojętnie jaki dyfer pasuje ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jesli bedziesz zmienial skrzynie to dyfer musi byc odpowiedni do skrzyni. Najlepiej jak kupisz komplet.skrzynia i tak na wylocie wiec olej ten dyfer nowym olejem i posluchaj czy jakakolwiek zmiana w brzmieniu jest. Jesli poloski maja duzy luz i w dyfrze lataja jak zul po monopolu na 90% dyfer sie konczy. Jakas tolerancja luzow jest dopuszczalna ale bez przesady.

Wycie lozyska nie jest jednostajne i dzwiek bedzie sie zmienial przy slalomie.

Link to comment
Share on other sites

Jesli bedziesz zmienial skrzynie to dyfer musi byc odpowiedni do skrzyni. Najlepiej jak kupisz komplet.skrzynia i tak na wylocie wiec olej ten dyfer nowym olejem i posluchaj czy jakakolwiek zmiana w brzmieniu jest. Jesli poloski maja duzy luz i w dyfrze lataja jak zul po monopolu na 90% dyfer sie konczy. Jakas tolerancja luzow jest dopuszczalna ale bez przesady.

Wycie lozyska nie jest jednostajne i dzwiek bedzie sie zmienial przy slalomie.

skrzynie kupiłem o tym samym kodzie

 

nigdzie nie znalazłem informacji by różnice były w przełożeniach w 4eat

 

więc możliwe ,że obojętnie jaki dyfer z AT podejdzie ?

 

 

we wtorek zmienię olej w dyfrze i zobaczę jak jest

 

 

motul gear 300 styknie ? czy wlać poprostu jakiś olej 75w90 ?

 

 

ile wchodzi do dyfra z tyłu ? 0,8L czy 1 L ?

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Jesli kod jest taki sam dyfer powinien pasowac. Odnosnie oleju do dyfra jak stryjenka woli.2 litry oleju do dyfrow i tak musisz kupic, chyba ze nie planujesz w przednim wymieniac oleju.

Link to comment
Share on other sites

W tylnym dyfrze masz dwa korki. Dolnym spuszczasz oliwke. Gorny odkrecasz przy dolewaniu oliwki i lejesz do poziomu otworu.

dzięki za porady

 

zmienię olej i zobaczę co wyjdzie z tego

 

 

ogólnie 75w90 może być każdy czy jakiś dedykowany ?

Link to comment
Share on other sites

korka spustowego w dyfrze nie udało mi się odkręcić - złamałem 2 klucze

za to korek wlewu bez problemu puścił - odkręcam i co ? w dyfrze sucho - włożylem palec i na dnie był jakiś szalm.. dolałem 300-350 ml motula gear300(aż zaczęło się wylewać z wlewu) i dyfer trochę ucichł ale za to teraz podczas robienia slalomu łożysko delikatnie cichnie więc to jednak łożysko ..


dzięki za rady ;)

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...