Skocz do zawartości

Drgania przy ruszaniu Forester 1


kamaz77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie od roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem Subaru Forester 1 z 1998r 125km. Od samego początku przy zakupie (Od znajomego) miałem świadomość że sprzęgło jest do wymiany. Były to "normalne" objawy zbliżającej się wymiany tj. przy dynamiczniejszej jeździe zapach sprzęgła bądź zawyżone obroty co do prędkości jazdy.Po wymianie sprzęgła u znajomego mechanika (bodajże LUK) nastąpiły konkretne drgania przede wszystkim przy ruszaniu z miejsca.Tak czasem budą narywa że jak jadę z rodziną to każdy ma ochotę wysiąść i zwymiotować. Zauważyłem że "na zimnym" chodzi prawidłowo a już najlepiej jak w ogóle temperatura na dworze jest ujemna wtedy drania są mniejsze.Natomiast po przejechaniu 20 minut zaczyna ewidentnie szarpać po czym jak już konkretnie gdzieś pojadę nie daj Boże w korkach albo bardziej dynamicznie na A4 to już w ogóle  jest masakra.Zauważyłem również że jak nagrzeje konkretnie Forka to pedał sprzędła robi się miekki i nie wysprzęgla prawidłowo tj za krótko.Latem było to czuć najbardziej wtedy naprawdę  jazda tym samochodem doprowadzała do szału. Zgłaszałem do mechanikowi ale on też wiecznie czasu nie miał jak już znalazł to mi nie pasowało czas leciał a ja próbowałem się przyzwyczajać do tego drgania aż do dziś.Piszę do was bo mam na firmie dostęp do narzędzi i kanał a i sam najgłupszy nie jestem to zanim skreślicie sprzęgło to może sprawdziłbym poszczególne elementy żeby ewentualnie wykluczyć najbardziej oczywiste rzeczy.Sam demontaż skrzyni to niezły wysiłek ze względu na wagę więc wolałbym na początku ogarnąć drobniejsze rzeczy.Bardzo proszę o fachowe porady. 

 

Z Góry dzieki Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobnie tzn mam hehe pomogla wymiana przegubu wewnetrznego niestety szarpanie przy ruszaniu na cieplym silniku czyli po ok 15km w miescie pozostalo.Na dniach bede wymienial znowu ale tym razem kupilem nowa polos bo sa luzy wciaz wiec trzeba, niestety.Sprzeglo u mnie jest ok raczej chociaz bylem o krok do wymienienia na nowe ale jak ponoc jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego respect, ale tam sprzęgło jest chyba na linkę, wiec skąd wysprzęglik? ;)

 

Do autora watku:

A moze takie objawy daja wyrąbane poduchy silnika?

 

A tak przy okazji to jakbys go kiedys sprzedawał i to manual z klimą, to odezwuj sie do mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zwracam honor, bo glowe dalbym sobie uciac, ze tam jest sprzeglo na lince :P

Nie wiem ile moze kosztowac do subaru, ale do hondy kupowalem wysprzeglik TRW za ok. 100 zl, wiec nie wiem czy jest sens bawic sie w regeneracje ;)

Jak sprzeglo hydrauliczne to pocic sie moze jeszcze pompka pod pedalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Kolego respect, ale tam sprzęgło jest chyba na linkę, wiec skąd wysprzęglik?

 

na 100% jest hydrauliczne.... ostatnia linka była w legacku 1 gen w 94r ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie dzięki za podpowiedź na razie z braku czasu i pieniędzy nie jestem tego w stanie ogarnąć.

ursusraketa dzięki za podany link ! .Boję się że to co zawarte w artykule może być przyczyną tych drgań.Tj. nie OMowe sprzęgło które faktycznie działa 0/1 w oryginalnym występują podwójne sprężyny które jak informują niektóre osoby w znacznym stopniu redukują te drgania.

 

 

Dam znać jak będe wiedział wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...