Skocz do zawartości

Pytanie z tych głupszych :)


Pioo

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne pytanie,

Czy to możliwe, że w moim aucie nie ma kontroli trakcji?? Wczoraj na śniegu łapałem lekkie poślizgi, przy ruszaniu choć nie dało się tego mega odczuć prawdopodobnie koła trochę buksowały. Żadna kontrolka się nie zapaliła. Pan w salonie zapewniał mnie, że kontrola trakcji w autach od 2007 jest w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troche w temacie VDC, w zasadzie to zupelnie w temacie....

 

O ile np przydatne zapewno to jest w jakichs kryzysowych sytuacjach to pobrykanie w glebokim sniegu z wlaczonym VDC jest chyba niemozliwe :)

Pojechalem dzisiaj z dzieciakami na sanki, wjechalismy sobie na gorke i tam zawracalismy w poletku zawianego sniegu. Kiszka, VDC skutecznie dusi silnik szukajac trakcji, VDC OFF co prawda kola sobie boksuja az milo ale przynajmniej auto jedzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

lata bokami jak ta lala i nie czuję zeby go blokowało(w audi quattro przy właczonej od razu blokuje koła jak stawia bokiem) czy to normalne że przy włączonej trakcji można latać bokami na śniegu-żadne błedy na desce nie wyskakują....

 

Jako ze jestem świeżo po przesiadce z audi z napedem quattro z torsenem czyli 50/50 + esp i po siniegu czy podobnie po sliskim szło jak pociag nic sie tym niebałem szaleć ! przy wyłaczonym esp nieco gorzej ale samochó przewidywalny tył lubiało śmignac na bok ale wyprowadzenie niebyło jakoś nadzwyczaj trudne. Esp czuwało cały czas, jego załaczenie było dosc brutalne jak stawiała samochód znowu do "pionu" . W subaru nieco słabiej , niewiem jakie to sa te systemy ale działaja płynniej , delikatniej i w moim odczuciu słabiej ! Niby działa ale samochód chetnie wchodzi bokiem na zakrecie jesli mu pomóc , przy mocnym dodaniu gazu na prosto tez lubi go zciagac z drogi, no i najbardziej mnie denerwuje to sie nazywa chyba podsterownosc, szybszy skret ciut slisko koła skrecona a to lecimy prosto...

 

Pytanie, syt. na drodze lodowisko, jazda około 40 KM/h i nagłe wysprzęglanie obroty wiadomo spadaja do ok 1000rpm wiadomo długa droga hamowania i nagle mimo wcisnietego sprzegła obroty wskakuja na 3 tys po zatrzymaniu które w koncu nasapiło obroty znowu do 1000 rpm, tak ma byc ? pompa wymaga wiekszego cisnienia podczas ciezkiego hamowania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie, syt. na drodze lodowisko, jazda około 40 KM/h i nagłe wysprzęglanie obroty wiadomo spadaja do ok 1000rpm wiadomo długa droga hamowania i nagle mimo wcisnietego sprzegła obroty wskakuja na 3 tys po zatrzymaniu które w koncu nasapiło obroty znowu do 1000 rpm, tak ma byc ? pompa wymaga wiekszego cisnienia podczas ciezkiego hamowania ? 

Tak ma być,normalna reakcja elektroniki na mocne,awaryjne hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

W  kwestii ESP to zdaje się w mojej wersji nie ma, jesli chodzi system ułatwiający płynne ruszanie na śliskiej nawierzchni to masz do dyspozycji przycisk HOLD.

Słabo :/

 

 

 

Z mojego doświadczenie wszystkie esp, etc etc są na co dzień użyteczne i wyręczają nas nieświadomie z różnych opresji czy też trudnych sytuacji, natomiast mój  Forester przywrócił mi Instynkt Samozachowawczy który przez wspomniane wynalazki był uśpiony ....

Polecam dowiedzieć się czegoś więcej o SJS :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem zwolennikiem auta bez systemów, wiadomo ludzie czują się bezpieczniej i o to może chodzi aby elektronika nam pomagała ale nie zwalnia nas z myślenia, przerabiałem już kilka różnych aut właśnie w styczniu przesiadłem się z Audi Allroad A6 MY2010 do FXT MY2006  i co? Jest bomba wreszcie powrót do przeszłości (przypomina mi się Mazda 323 GTR którą jeździłem prawie 20 lat temu) liczy się technika jazdy a nie technika systemów . Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem zwolennikiem auta bez systemów, wiadomo ludzie czują się bezpieczniej i o to może chodzi aby elektronika nam pomagała ale nie zwalnia nas z myślenia, przerabiałem już kilka różnych aut właśnie w styczniu przesiadłem się z Audi Allroad A6 MY2010 do FXT MY2006 i co? Jest bomba wreszcie powrót do przeszłości (przypomina mi się Mazda 323 GTR którą jeździłem prawie 20 lat temu) liczy się technika jazdy a nie technika systemów . Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Mam podobne odczucia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...