Jump to content

Faktyczny poziom oleju silnikowego


FanSub
 Share

Recommended Posts

Dokonując sprawdzenia poziomu oleju silnikowego ( motor FB 20),  na dwóch stronach bagnetu mam dwa różne poziomy oleju, różniące się bez mała o 5 mm. Koledzy - czy możecie mi wskazać, który odczyt jest tym faktycznym, rzeczywistym  poziomem  ?

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Grooby78, idąc tą logiką, to nadal mogą być 2 poziomy - prawdopodobieństwo 50%.

 

Marhof, tylko że jazda z olejem ponad stan też jest niekorzystna dla silnika (m.in. nadciśnienie, spalanie oleju...).

Edited by FanSub
Link to comment
Share on other sites

Nie, nie oznaczenia są tylko z jednej strony bagnetu, a ten trzeba wkładać tak aby rysunek na rączce był skierowany do przodu samochodu, czyli sprawdzając olej znaczek na rączce bagnetu widzimy normalnie a nie do góry nogami. Przynajmniej tak jest w Imprezie :)

 

Dobra widzę, że w XV bagnet nie ma na rączce znaczka, więc chyba faktycznie można go czytać w dwojaki sposób.

Edited by Grooby78
Link to comment
Share on other sites

Grooby78, idąc tą logiką, to nadal mogą być 2 poziomy - prawdopodobieństwo 50%.

 

Marhof, tylko że jazda z olejem ponad stan też jest niekorzystna dla silnika (m.in. nadciśnienie, spalanie oleju...).

 

Jak wyciągasz bagnet to po jego lewej stronie wskazanie będzie niższe niż po prawej - to po lewej jest tym 'prawdziwym' i to tam znajduje się oznaczenie L i F jeśli bagnet był włożony poprawnie (nie do góry nogami patrząc od przodu). Zamiast wnikać i zastanawiać się jak poprawnie włożyć bagnet (sic! takie rzeczy chyba tylko w subaru  :D ) to lepiej przyjąć że poprawnym wskazaniem jest to które jest zwyczajnie niższe. Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem w poprzednim poście  :)

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Tak nawiasem to polecam wyjecie bagnetu i dopiero po kilku minutach sprawdzenie stanu oleju. W tym kanaliku lubi sie zebrać troche oleju przez co stan może wskazywać zawyżony.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...