dominikon Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 (edited) witam, kilka dni temu zauważyłem pokaźny wyciek płynu chłodzącego z pompy wody. na początku myślałem, ze to wyciek na uszczelce lub ew. silikonie i łączeniu pompy do korpusu silnika - dlatego ją wyciągnąłem i chciałem uszczelnić. okazało się jednak, ze wyciek pochodzi z miejsca zaznaczonego zielona strzałką na zdjęciu nr 5. wcześniej nie miałem żadnych problemów z chłodzeniem, poziomem płynu i temperaturą. jednak w ostatnich kilku dniach temperatura wody lubiła skakać (przez cały wcześniejszy okres użytkowania mojej Imprezki nie miałem z tym żadnego problemu) moje pytania to: - co to jest w ogóle za otwór w korpusie pompy (czy to jakiś odpowietrznik, czy może ma tam być jakiś zaworek zwrotny, podpięty jakiś wężyk lub jeszcze coś innego), - czy przez ten otworem powinien wyciekać płyn? jeśli tak to wg mnie na pewno nie w takiej ilości jak wycieka u mnie - dolałem trochę płynu chłodzącego i z tego miejsca leciała niewielka aczkolwiek ciągła strużka cieczy proszę o jakiekolwiek rady i sugestie w temacie. z góry dziękuję i poniżej zamieszczam zdjęcia z prac które może pomogą w lokalizacji i pomogą w jakiejś diagnozie Edited October 31, 2015 by dominikon Link to comment Share on other sites More sharing options...
docencik12 Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Pompa do wymiany. Przez ten otworek wylatuje płyn gdy puści uszczelnienie pompy aby płyn nie dostał się na łożyska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikon Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Dziękuję za odpowiedź. To dla mnie pocieszająca wiadomość. Naprawdę wielkie dzięki za szybką reakcje na moje pytanie. A jeszcze jedna kwestia - czy ta wymontowana, uszkodzona pompa nadaje się do jakiejś regeneracji lub naprawy przez specjalistę czy to już tylko złomek jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Cześć dominikon, Ta pompa była wymieniana przy wymianie rozrządu ? Masz jakieś dane ile może mieć przebiegu, pytam bo za kilka tysięcy będę wymieniał rozrząd u siebie i mam dobrą cenę na aisina ale jak są tak słabe to się zastanowie czy nie dołożyć do OE subaru i mieć spokój na dłuższy czas. A co do pompy to się ich nie naprawia chcociaż się da bo jest to nieopłacalne. A no i ta pompa wygląda na dość świeżą, trzebaby się zastanowić dlaczego pociekła - albo to podróbka o co nie trudno albo coś z płynem chłodniczym nieteges lub poprostu pech.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikon Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 (edited) cześć Gustaf. pompa wody była wymieniana przy wymianie rozrządu przez poprzedniego właściciela. rozmawiałem przed zakupem auta z mechanikiem który to robił i mam na to "kwity" aczkolwiek tylko odręczne zapiski i pieczątkę z zakładu mechanika. z tego co pamiętam to rozrząd i pompa mają teraz około 30 tys. kilometrów przejechane. jeśli faktycznie tylko tyle (a pasek i pozostałe elementy rozrządu po dotarciu do nich przy wyciąganiu pompy wyglądają na faktycznie niewyeksploatowane) to jest to stosunkowo niewiele. ja już w tamtym tygodniu zamówiłem nową pompę wody - również Aisin'a - i w poniedziałek ma ona do mnie dojechać i będę to już składał tak więc jeśli chodzi o żywotność produktu tej firmy to będę mógł się wypowiedzieć konkretniej po dłuższym czasie użytkowania tej nowej pompy i gdy będę ją miał zamontowaną od nowości. ja jeszcze zaryzykowałem z zamiennikiem - zobaczymy jak będzie. przy okazji tej roboty wykonałem lub dopiero wykonam kilka innych prac które wg mnie mogły mieć wpływ na awarię starej pompy. czyszczenie chłodnic, płukanie całego układu chłodzenia, wymiana termostatu na nowy oryginał oraz zalanie całego układu nowym, świeżym płynem (nie wiem kiedy ostatni raz płyn w układzie chłodniczym w moim aucie był całkowicie wymieniany - może były robione ew. tylko dolewki przez poprzedniego właścicila?). mam nadzieję, że wszystkie te zabiegi pozwolą mi jednak na jakiś czas cieszyć się całkowicie sprawnym układem chłodzenia. co do regeneracji - w takim razie powędruje na półkę tak jak jest, a pewnie przy najbliższych porządkach ostatecznie się pożegnamy... dzięki za wszystkie informacje. salut! Edited November 1, 2015 by dominikon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now