Jump to content

Forek 2.0 Diesel kontrolka silnika i układu wspomagania


Tomasz Korczyński
 Share

Recommended Posts

Witam od jakiegoś czasu zapalają się kontrolki: silnika oraz układu stabilizacji toru jazdy. Zaczęło się pojawiać odkąd pierwszy raz włączyło się dopalanie w DPF'ie. Auto przypuszczam przełączyło się w tryb serwisowy bo na 6 biegu ledwo co 90 na godzinę można jedchać (wyraźnie nie ma turbiny). Błędy jakie się pojawiają to P0101 czyli przypływomierz. Po resecie błedu silnika obie kontrolki gasną. Dzisiaj w trasie zaczęła migać kontrolka DPF ale po 5 minutach zgasła. Oczywiście po resecie błędu wraca do normalnej pracy tylko czasami zaczyna się zamulać podczas jazdy. Przepływomierz przeczyszczony błąd dalej się pojawia.

 

Dodam, że po resecie błędów auto śmiga jak nowe (przez pewien czas), turbina działa jak należy.

 

Może ktoś miał już taką przypadłość?

 

Pozdrawiam

Edited by Tomasz Korczyński
Link to comment
Share on other sites

Przypadłość z zapaleniem kontrolek miało zapewne wiele osób,ale przyczyny i sposoby usunięcia mogą się znacznie różnić.

 

 

Dzisiaj w trasie zaczęła migać kontrolka DPF ale po 5 minutach zgasła.

To może oznaczać problemy z DPF-em i konieczność wymiany oleju w silniku.

 

 

Dodam, że po resecie błędów auto śmiga jak nowe (przez pewien czas), turbina działa jak należy.

Bez dokładnej diagnostyki w kumatym serwisie się nie obejdzie,przyczyn może być wiele,od nieszczelności na wężykach turbiny,EGR czy awarię jakiegoś czujnika. 

Link to comment
Share on other sites

Mogę doradzić wymianę map sensor,czyszczenie lub wymianę EGR czy jeszcze inne dość kosztowne zabiegi, bo co mi to szkodzi,nie ja płacę. :P  :mrgreen:

Błąd wskazywałby na awarię map sensora,ale równie dobrze może to być nieszczelność na dolocie czy inna przypadłość.

Reset Ecu pomaga na chwilę i nie jest rozwiązaniem problemu jak widać,dlatego polecam najtańszy sposób usunięcia awarii poprzez dobrą diagnostykę w warsztacie ogarniającym SBD. ;)  :)

Link to comment
Share on other sites

U mojego kolegi walczyli z zapychającym się DPF, nic nie wywalczyli.

Problem powstawał przez źle działające turbo, ale chłopaki z ASO na to nie wpadli......

Na głośno pracujące wtryskiwacze też mieli szybką diagnozę..... TTTM, jeździć i się nie przejmować.

Link to comment
Share on other sites

to pewnie poszukam jakiegoś magika blisko mnie :)

 

u mnie DPF zaczął się dopalać pierwszy raz (w swoim życiu) w tym miesiącu jak zrobiły się chłodne dni i oczywiście od razu problemy z kontrolkami i mułowatością. Spróbuję sprawdzić i przeczyścić styki przepływomierza i zobaczę co będzie. Jeszcze wymiaana oleju i filtrów dla pewności :)

Link to comment
Share on other sites

auto ma 90K a wiem bo obserwuję kontrolki. zazwyczaj wypalanie trwa ok 15 minut więc napewno zobaczył bym że się świeci.

Zawsze bałem się problemów z filtrem cząstek w nowych dieselach dlatego staram się na to zwracać uwagę. Dzisiaj przez 5 minut migała kontrolka i potem sama zgasła. Nie ma żadnego kodu błędu.

Edited by Tomasz Korczyński
Link to comment
Share on other sites

auto ma 90K a wiem bo obserwuję kontrolki. zazwyczaj wypalanie trwa ok 15 minut więc napewno zobaczył bym że się świeci

 

w trakcie wymuszonego trybu wypalania DPF nie świeci się żadna kontrolka

 

kontrolka świeci się światłem ciągłym przy zapełnieniu wyższym jak 85%

 

mrugająca kontrolka DPF wraz z MIL (Check Engine) to może być uszkodzenie DPF (lub znaczące jego przepełnienie z którym nie może sobie poradzić) tym bardziej jeśli przeszedł w tryb ograniczenia mocy

nazywa się to "limp home mode"

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

mrugająca kontrolka DPF wraz z MIL (Check Engine) to może być uszkodzenie DPF (lub znaczące jego przepełnienie z którym nie może sobie poradzić) tym bardziej jeśli przeszedł w tryb ograniczenia mocy

 

Jeżeli jest wymuszone to problemu nie ma ale jak sobie nie radzi (przy mojej jeździe raczej spokojnej ale na trasie) to już gorzej. A jeżeli chodzi o kontrolki to mrugała tylko DPF. Niezależnie pojawia się kontrolka silkina wraz z wyłaczoną dynamiczną stabilizacją toru. Ni w pi nie w...

 

Może być jakieś powiązanie a może otworzył się EGR i MAF wariuje. Jeszcze kilka logów z jazdy zrobię i porównam z dobrym przepływomierzem.

Edited by Tomasz Korczyński
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza i naprawa: pęknięty przewód dolotowy brał lewe powietrze i mieszanka była do kitu (przepływomierz w bardzo dobrym stanie), czujnik powietrza zasyfiony oraz rozrzedzony olej w takim stopniu, że zasyfiał filtr cząstek stałyk (filtr w bardzo dobrym stanie bez konieczności wypalania komputerem czy czyszczenia chemią). Olej wymieniony autko śmiga :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...