Skocz do zawartości

Szarpanie diesla - prośba o pomoc


ti.koellner

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

o dzięki serdeczne juz mam ! mam nadzieje ze jest łatwy dostęp. I za to własnie lubie SUBARU swietni i pomocni ludzi i na forum i na żywo ! dzięki za pomoc w lokalizacji czujki  :D


sprawdzone, sensor jest w idealnym miejscu 2 minuty i będzie wyjęty tylko musze poczekać na lepsze waruki pogodowe bo w Jarosławiu leje :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, mam nadzieje ze takiego cyrku niebedzie, swiczki wymienione juz mam , wtryski wymienione 50 tyś temu ale teraz zalana chemia do czyszczenia , egr w pudełku juz czeka na załozenie, oliwa millersa juz ma przejchane 3 tys i zaraz bedzie zlany , i jeszcze raz serwis filtry oliwa itp itd a przy okazji zrobie podciśnienia do turbawki. Swoja droga mozna jakims prostym programem sprawdzic stan dpf ? JA raczej korzystam z pełnyego wachlarza obrotów i lubie nieco przygrzac motorownie :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga mozna jakims prostym programem sprawdzic stan dpf ?

 

można

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82804-oprogramowanie-diagnostyka/?p=2307381

JA raczej korzystam z pełnyego wachlarza obrotów i lubie nieco przygrzac motorownie

 

skąd przeświadczenie, że DPF to lubi ?

 

wg. mnie zdecydowanie nie służy mu długa trasa z wysokimi prędkościami (180+) w przypadku 2.0 SBD

zdecydowanie nie lubi "dynamicznej" (zwał jak zwał) jazdy np. krajówkami w zakresie 80-180 km/h tu dosłownie jakby się dławił

 

nie bez powodu najbardziej optymalne warunki to do wypalania aktywnego to średnie obroty i jednostajna niewysoka prędkość chyba nawet najbardziej optymalny jest 4 bieg obroty 2-2,2 czyli około 80-90 km/h ;-)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem, sugerowałem sie praca katalizoatora ze im wyzsza jego temperatura tym jego lepsza praca i brak zapychania. Myśle ze tu jest podobnie i działa to na takiej samej zasadzie, tu wchodzi kwestia rozsadkowa. Wyobraz sobie opisana procedure dopalania filtra w której pisze "nalezy sie rozpedzic do 180+ km/h i utrzymywac predkości przez 30 minut"  głupie, niebezpieczne i niewykonalne w wiekszosci przypadków. Choć przy takich warunkach napewno dopalanie dpf jest skuteczne (patrzac na podglad temperatur panujacych w układzie spalinowym) Procedura dopalania aktywnego polega na tym ze ustalajac pewno bezpeczna predkosc do osiagniecia nawet na wioskowych drogach a w tym czasie ECU intesywnie "podlewa silnik" i (zmienia kat zapłonu ?) aby ON spalił sie czesciowo w DPF podnoszac jego temperature , gdyby taka procedura włączyła sie przy 4 tys rpm oj to niewiem czy silnik długo by pochodził ... 

Jadac z duza predkościa niepoatrzeby przelewania silnika aby zwiekszyc temp dpf bo sam chajcuje sie do wysokich wartosci ...i mam przeczucie graniczaca z pewnoscia ze mam racje :) ale moze niech sie ktoś wypowie kto wie to napewno :) (103 tys przebiegu i kontrolka od filtra nigdy sie jeszcze nie pojawiła) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

niewiem, sugerowałem sie praca katalizoatora ze im wyzsza jego temperatura tym jego lepsza praca i brak zapychania. Myśle ze tu jest podobnie i działa to na takiej samej zasadzie, tu wchodzi kwestia rozsadkowa.
 

 

nie do końca tak samo gdyż, katalizator nie stawia takiego oporu dla gazów jest niemalże transparentny w porównaniu do DPF, zresztą same cząstki stałe bez problemu przez katalizator przelatują bo jest on pierwszy na torze spalin

 

z DPF-em już tak nie jest, on stawia większy opór gazom a do tego (zgodnie z założeniem swojej pracy) wyłapuje mechanicznie cząstki stałe znajdujące się w spalinach łącznie z tymi których gołym okiem nie zauważymy a z racji

 

jeśli cząstek stałych (sadza którą może dopalić do gazu i popioły których nie może i musi je akumulować) będzie dużo np. w wyniku ciągłego "budowania" to w przeciwieństwie do katalizatora one przez DPF nie przelecą tylko będą na nim osiadać coraz bardziej go blokując, dlatego jest zainstalowany pomiar różnicy ciśnień przed i za DPF-em

 

nie musi się palić żadna lampka DPF żeby dochodziło do wypalań aktywnych, one dzieją się w tle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam SBD i staram się jeździć nim dynamicznie , zawsze w danych warunkach dłużej jeden bieg niżej , zero problemów , w ASO pęłne zdziwienie jak olej wlany na przeglądzie i poziom ten sam , nie zanotowałem zwyżki oleju jak dotąd

Jeżdże 50/50 ale staram się trzymać na wyższych obrotach , jak jadę zwykłymi drogami to 100-120 km/h i często nie używam 5 i 6 , trzymam obroty na 2500 jak się da jak najdłużej , na autostradach prędkości zależą od obrotów ,czyli pomiędzy 2000 -3000.

Nigdy albo jak najkrócej obroty poniżej 2000. Olej MOTUL od początku użytkowania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Próbowałeś programem dopalić dpf?
 

 

nie,

 

ja nigdy z przepełnieniem DPF-u nie miałem problemu, natomiast wymuszone wypalania serwisowe to koszmar dla silnika, 30 minut katorgi która w moim przypadku nic nie zmieniała 


 

 

Myśle ze tu jest podobnie i działa to na takiej samej zasadzie, tu wchodzi kwestia rozsadkowa.
 

 

 

 

Choć przy takich warunkach napewno dopalanie dpf jest skuteczne (patrzac na podglad temperatur panujacych w układzie spalinowym)
 

 

im wyższe obroty plus do tego wysokie obciążenie silnika związane np. z utrzymywaniem prędkości tym też więcej sadzy w spalinach, one nie mają możliwości "przelecieć" muszą się dopalić, lub akumulować jeśli DPF nie wyrabia w danej chwili

 

w swojej karierze z SBD to samo auto dziele na czas przed i czas po i jakby ten czas po to zero problemów jakie były wcześniej

ten sam EGR, to samo opomiarowanie silnika, co więcej wręcz fizycznie ten sam silnik, ten sam kierowca, te same nawyki jak i te same trasy

 

 

długo nabierałem pewności do "nowego SBD" bo parę razy wcześniej zostałem na nie swoim pasie ruchu w trakcie wyprzedzania z autem które zdecydowało, że więcej sobie nie będę przyśpieszał  ;)

 

 

 

Procedura dopalania aktywnego polega na tym ze ustalajac pewno bezpeczna predkosc do osiagniecia nawet na wioskowych drogach

 

to muszę cię zmartwić bo dezaktywuje się poniżej 60 km/h   ;)


 

 

Jadac z duza predkościa niepoatrzeby przelewania silnika aby zwiekszyc temp dpf bo sam chajcuje sie do wysokich wartosci
 

 

zgadza się tylko teraz pytanie ile przy tej "większej prędkości" sam silnik sadzy produkuje 

 

sadza wypala się na dwa sposoby, w niższej temperaturze przy udziale tlenków azotu (katalizator musi być sprawny) oraz w wyższej tu już bezpośrednio w reakcji z tlenem 


 

 

zero problemów , w ASO pęłne zdziwienie jak olej wlany na przeglądzie
 

 

może masz otwarty DPF, to jest rozwiązanie zdecydowanie mniej upierdliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z Toba tak w 90 % masz racje ale mianownikiem tego wszystkiego co pisałes jest wysoka temperatura ! która musi zostac osiagnieta w dpf czy katalizatorze aby było osiagniete optimum działania. Katalizotory wypalaja również niewidoczne alkalityczno metaliczno weglowodorowe i tu duzo różnych dziwnych nazw chemicznych związków (pre katy) i katy główne do czastek stałych i uwierz mi przepchac przez taki zestaw spaliny jest ciezko( moze wzdgledem dpf jest łatwo) 

tak predkośc 60 jest optymalna i dla bezpieczenstwa i motoru i ludzi bo przelewanie silnika powyzej 2 tys rpm i ponizej jest jak sam mowisz katorga dla silnika.

Czy przelanie ON do dpf nie powoduje zwrostu sadzy itp ?

Szybka jazda napewno powoduje sie szybsze odkładanie badziewia w filtrze tylko czy odrazu niepowduje sprawniejszego oczyszczania ? 

 

 

 

długo nabierałem pewności do "nowego SBD" bo parę razy wcześniej zostałem na nie swoim pasie ruchu w trakcie wyprzedzania z autem które zdecydowało, że więcej sobie nie będę przyśpieszał

 

tu współczuje , ja nigdy niemiałem najmniejszych problemów zawsze reaguje tak samo , mało fajnie jak podczas wyprzedania silnik robi fochy

 

 

 

nie musi się palić żadna lampka DPF żeby dochodziło do wypalań aktywnych, one dzieją się w tle

 

 

wiem wiem , ze to sie dzieje w tle ze tak powiem nawet niewiem kiedy , ale procedury wymuszonej o której sygnalizowała by kontrolka filtra nigdy jeszcze niebyło a samochod wiekszosc miasto i krótkie odcinki tak powiedzmy 65/35 % to miasto. Wiec raczej silnik zazwyczaj nie dogrzany od czasu do czasu biore go "przepalić" jak to zalecaja w dieslach i zadnego problemu nigdy z tym nie było ! i tak od 6 lat , egr klekniety juz od 1,5 roku dopiero teraz biore sie za wymiane a od poczatku lany zwykły ON z orlenu(to przed moja kadencja) ale zawsze samochod byj zedzony dynamicznie i nigdy niepalił przysłowowych sławnych TDIowskich  5l/100 km tylko wiecej 

Wiec powiedzmy ze z doświadczenia praktycznego moge wysnuc wnioski ze takie traktowanie DPF pozwala mu chodzić długo i bezawaryjnie a jest to DPF zamknięty !

 

 

 

jeśli cząstek stałych (sadza którą może dopalić do gazu i popioły których nie może i musi je akumulować) będzie dużo np. w wyniku ciągłego "budowania" to w przeciwieństwie do katalizatora one przez DPF nie przelecą tylko będą na nim osiadać coraz bardziej go blokując, dlatego jest zainstalowany pomiar różnicy ciśnień przed i za DPF-em

 

a tego to powiem ze nierozumiem ...czyli popioły sie niewypalają ?wiec za niedługo tak czy siak będe musiał sie filtra pozbyć ?  

 

Jak dobrze kojarzę masz juz usuniety DPF , jak wrazenia po takiej opercji ? co sie zmieniło ? na plus praca silnika ? 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a tego to powiem ze nierozumiem ...czyli popioły sie niewypalają ?
 

 

 

głównie sadza, DPF zamknięty ma taką porowatość, że nie ma innej możliwości to co się nie wypali musi się w nim akumulować

 

dlatego między innymi tak ważny jest prawidłowy olej (low SAPS)

 

 

@@NewSuberator,

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/86357-subaru-xv-sbd-eppur-si-muove/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...