Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniacza walka rozrzadu


Bo_Lo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.Dosc mocno poci się śpi uszczelniacza walka w lewej głowicy.Chciałem poczekać do wymiany rozrzadu(jeszcze ok 40k) ale to za długo.Jaki jest stopień skomplikowania?jakies haczyki,problemy np ze zdjęciem kola rozrządu itp? Planuje kupic uszczelniacz i pasek rozrządu nowy(z tego co wiem to nie powinno się zakladac drugi raz tego samego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, stopień trudności nie jest wielki - ale jest trochę rozbierania, co przekłada się na czas. Koła rozrządu na klucz imbusowy, można odkręcać kluczem pneumatycznym, lub przytrzymac kluczem płaskim za wałek rozrządu. Żadnych haczyków nie ma, generalnie prosta robota, bez żadnych specjalistycznych narzędzi. Ustaw sobie tylko rozrząd dobrze na znaki, żeby potem nie było zonka :)

 

Co do zakładania tego samego paska - dziwne podejście na tym forum. Jakiś przesąd. Zakłada się ten sam pasek, będzie przecież pracował na tych samych kołach, w tym samym ustawieniu/położeniu, ani milimetra nie przesunie się w lewo czy w prawo. Ja bym zakładał ten sam, chyba że jest zaolejony lub masz termin wymiany rozrządu. Szkoda kasy wyrzucać w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem to w gt 97 potrzebujesz klucz do zablokowania kul rozzadu bodajze 50,uszczelniacze tylko originale,z aso wymień przy okazji wszystkie i na wale też, załóż nowy pasek i jezdzij jak byś miał nowy rozrząd rolki jeżeli miałeś dobrej firmy nie musisz wymieniać wytrzymają przebieg  przebieg wytrzymają,nie wiem jak robisz z popa ale pompa w subaru jezeli orginal wymieniasz wtedy kiedy sie rozcieknie,niekturzy zalecaja co 2 rozrzad, lub budżetowo wymień tylko uszczelniacz i załóż stary pasek  

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupiego robota wymieniać po elemencie.Przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić też wszystkie uszczelniacze,  robisz raz na OEMowych częściach i masz spokój na 100kkm , koszt uszczelniaczy nieduży a spokój bezcenny.Pasek zanim założysz z powrotem obejżyj dokładnie czy nie ma uszkodzeń i nie jest popękany, w razie wątpliwości zakładaj nowy, rolki możesz sprawdzić czy nie hałasują a nie zdziwiłbym się żeby już  nadawały się do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres ustaliłem sobie na:

Uszczelniacze wałków głowicy(lewa i prawa)

Uszczelniacz wału(jeśli cieknie,jeśli sucho to zostawiam)

Pasek rozrządu + ew. rolki jeśli któraś hałasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak szkoda ci wydać te kilkanaście złociszy na uszczelniacz wału? A jeśli jest już na wykończeniu co jest prawdopodobne bo nigdy nie był wymieniany i zarzyga olejem nowy pasek.wtedy na pewno wyjdzie taniej i lepiej :biglol: ale zrobisz jak uważasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczlniacz walu byl wymieniany rok temu..

Chyba sobie dam spokój z tym paskiem i jesli będzie wizualnie Ok i bez śladów oleju to zaloze"stary" Przeciez będzie chodził na tym samym silniku,napinaczu,rolkach itp.Najwyżej skrócę caly interwal rozrządu do np 80k km.

 

Heh ,dzisiaj pogrzebałem w ''klunkrach'' które dostałem rok temu przy zakupie auta od poprzednika i co znalazłem?Komplet uszczelniaczy -2x wałek rozrządu i 1x wału przedni.

:yahoo:

Jednak nie są to OEm a JPN parts.Zakładał ktoś takie?Mają posłużyć na 30kkm bo wtedy zmieniam rozrząd i spokojnie mogę wymienić też uszczelniacze.

Skoro w dyfrze mam uszczelniacze dedykowane do matiza to ... :biglol:

tak czy siak ma ktoś doświadczenie z uszczelniaczami JPN?

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-wymien tylko 1 uszczelniacz stary pasek

2-wymien wszystkie walków  stary pasek

3-wymien wszystkie uszczelniacze i stary pasek

4-wymien uszczelniacze i nowy rozrząd

wybierz sobie co ci odpowiada na dany moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek na pewno jesli nie jest uszkodzony\zaolejony zakładam stary.Ma 41k przelotu dopiero.

Bardziej mam dylemat co z tymi uszczelniaczami JPN.Okazalo się ze w pakiecie z autem dostałem jomplet(walki i wal) ,pytanie co to warte.Z jednej strony nowy oem to tylko 24zl ,z drugiej kupować mając na stanie to trochę rozrzutność.Niby w sieci opisują ta firme dobrze,oni nic nie wytwarzają,tylko kupują wysokiej jakości produkty,branduja swoja nazwa i sprzedają dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym nie miał w schowku tych JPN to w zyciu bym się nie zastanawial nad zamiennikiem przy tak malej różnicy w cenie.Dostalem je w komplecie z autem i tylko dlatego bralem je pod uwagę. Zafalem to pytanie gdyż nie chciałbym niepotrzebnie kupować oem mając na stanie JPN jesli by okazalo się ze jedne i drugie produkuje ta sama firma,bo jak wiemy subaru uszczelniaczy i większości pozostałych podzespołów samo nie produkuje.Udalo mi się ustalic ze producentem uszczelniaczy dla JPN jest Tacoma.Ktos wie kto produkuje oem? Generalnie mam jeszcze 3tyg do planowanej operacji wymiany wiec jeszcze trochę czasu jest,ale jesli nie pojawi się info ze oem oem produkuje tacoma to zamawiam OEM.

Co do samej wymiany-no dla mnie to normalne ze wymienia się jak cos się popsuje/cieknie.No chyba że np uszczelniacz wymienia się co jakiś czas/przebieg nawę jak nie cieknie.Ale to pierwsze słyszę.Uprzedze-nie ja wymienialem poprzednio rozrząd,wiem ze przy okazji byl zmieniany uszczelniacz walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...