Jump to content

Co to może być? SBD


grendalf
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Mam Legacy 2010 SBD przebieg 95000

 

Od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem że po pewnym czasie jazdy, samochód zaczyna brzmieć bardziej basowo z okolic wydechu i w tym czasie reakcja na gaz jest bardzo słaba, deptam gaz i studnia. Czy to uruchamia się czyszczenie DPF( tylko dlaczego tak często?czy może to np czujnik temperatury katalizatora? Zaznaczę że nie wyświetla się żaden błąd, absolutnie nic. Kiedy to się zaczyna dziać i wyłączę auto i uruchamiam ponownie, to wszystko wraca do normy. I teraz, skoro nie wyswietla mi na desce jakis błąd to czy jak podepne pod kompa to wyjdzie że coś jest nie tak?

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie to samo od poczatku swojej przygody z Subaru XV SBD rocznik 2013

 

ECU uaktywnia tryb aktywnego wypalania DPF-u

nie musi być on "zatkany" sadzą żeby robił to tak często wystarczy że od dłuższego czasu nie może z powodzeniem ukończyć procedury

 

Jak podepniesz "do kompa" warto odczytac:

- ilość zakończonych wypalań

- ilość prob wypalań

- dystans od ostatniego wykonanego wypalania

- estymowany % zapełnienia DPF

 

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

mnie tez się nic nie wyświetla bo nie ma co się wyświetlać

estymowane zapełnienie DPF:
- powyżej 65% - uruchamia się procedura aktywnego wypalania w tle (bez kontrolki)
- 85% lub więcej - kontrolka DPF świeci światłem ciągłym (wezwanie do przejażdżki w trasie z prędkością powyzej 60 km/h w zakresie obrotów 1800-2500 obr/min najlepiej na 4 tym biegu)

natomiast co jakiś czas/dystans sterownik musi wykonać procedurę aktywna nawet jeśli w DPF poziom samej sadzy do 10%
żeby ja zaliczyć musi estymowany poziom zabrudzenia DPF-u zbić poniżej 30% będzie robił to do skutku cały czas odpalając kolejne procedury
co owocuje taka praca silnika jak opisałeś, mam dokładnie to samo w swoim XV SBD i to pomimo niedawnej wymiany DPF-u na fabrycznie nowy

dodatkowo dłuższa jazda z obrotami między 1800-2500 obr/min np. 1500-2000 km autostradą powoduję pojawienie się mrugającej kontrolki DPF czyli wezwanie na wymianę rozrzedzonego oleju silnikowego wskutek ciągłych procesów aktywnego wypalania
wszystkie czujniki u mnie w aucie były wielokrotnie sprawdzane w ASO, ilości testów diagnostycznych już wręcz nie pamiętam
bez względu jaki był czujnik zawsze było tak samo

niestety z problemem zostałem sam

 

paradoksem jest to, że to własnie jazda w trasie go "dobija" bo tylko w trasie ECU może uruchamiać procedurę aktywnego wypalania DPF

żeby zapchać DPF sadzą do 85% w mieście trzeba by było chyba z miesiąc jeździć tylko "po bułki"  ;)

 

 

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

A jak to wykryli? Metodą prob i bledow czy diagnostyka komputerowa? Dodajac gaz mial studnie zawsze czy raz tak raz nie? Kiedy moj tata w volvo z d5 mial spieprzony czujnik to studnia wystepowala za kazdym razem, spadek mocy byl dramatyczny, nie tak jak u mnie, takze podejzewam dpf raczej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...