SebastianZ1 Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Chciałem się wpiąć w drogowe aby podłączyć reflektory dalekosiężne, ale nie mogę go za grzyba zidentyfikować. W skrzynce bezpiecznikowej pod maską są dwa bezpieczniki odpowiedzialne za lampę odpowiednio lewą i prawą i odpowiadające im przekaźniki. Wyjęcie bezpiecznika bądź przekaźnika wyłącza całą lampę (mijania+drogowe). Nie chce mi się za bardzo wierzyć, żeby nie było przekaźnika sterującego obwodem świateł długich, a proces przełączania odbywał się jedynie na delikatnych stykach w kolumnie kierowniczej (przy przełączaniu krótkie/długie nie słychać pracy żadnego przekaźnika). Zastępczo postanowiłem jako obwód sterujący dodatkowym przekaźnikiem do dalekosiężnych wykorzystać bezpośrednie wpięcie się w przewód przed samą żarówką na stykach do długich. Jest to jednak rozwiązanie mocno zastępcze i wciąż chciałbym poznać umiejscowienie bezpieczników/przekaźników odpowiedzialnych jedynie za światła drogowe. Jest parę osób, które montowały dodatkowe światełka więc proszę o radę. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 chcesz zeby twoje swiatla dodatkowe wlaczaly sie ze swiatlami dlugimi ???? czy dobrze to rozumiem ???? Kolejne pytanie czy twoje auto jest wyposarzone w swiatla przeciw mglielne w zderzaku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 28 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Tak chcę, aby dalekosiężne włączały się z długimi. Nie mam przeciwmgielnych. Dalekosiężne wrzuciłem właśnie w zderzak, dorzucę jeszcze dodatkową parę na zderzak za ok. tydzien-dwa (razem 4 dalekosiężne). Przeciwmgielne wrzucę także, jako małe soczewkowe w miejsce kratek pod kierunkami. Te moga byc włączane dodatkowym przyciskiem z deski. Nie jest to problem. Największa zagwozdka jest z tymi dalekosiężnymi. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No to jak to odpalisz to pobór prądu będziesz miał piękny Niechciałbym w tym momencie żebyś mi z przeciwka w nocy światełkami pomrygał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 28 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Hehe, to fakt. Obwód świateł dodatkowych będzie odłączalny także będę zważał przy mryganiu czy są załączone czy nie Często jeżdzę do Szwecji oraz u nas po mniej uczęszczanych drogach, więc taki zestawik jest niezbędny. Zresztą miałem już namiastkę takiego oświetlenia w poprzednim aucie i wiem jak bardzo jest ono przydatne. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Ok ja mam moje swiatla podlaczone pod kabelek ktory idzie do swiatel dlugich w liczniku. Problem tego rozwiazania jest nastepujacy Swiatla dlugie wlaczone brak pradu Swiatla dlugie wylaczone proad jest w kablu Stacyjka wylaczona brak pradu Zeby to cos takiego zrobic musialem uzyc dwuch przekaznikow. Prad mam pobierany bezposrednio z akumulatora. Potem idzie do przekaznikow. Jak ktos jest zainteresowany to moge przeslac schemat. Swiatla ktore mam zainstalowane sa polskiej produkcji firmy wesem. Sa to lampy dalekosiezne. Chyba najlpsza cena do mozliwosci. Sa w nich jak do tej pory zarowki 55W czyli 4X 55W plus 2X55W swiatla w zderzaku (hella 500) i dwa swiatla normale. Akumulator i alternator dzialaja bez wiekszych problemow. Udawalo mi sie jezdzic z cala ta elektrownia wlaczona przez 1h i nie widzialem zadnych zaburzen w dzialaniu ukladu ladowniczego. Swiatla sa zainsalowana na ramce aluminiowej a potem do srub ktore sa przyspawane do rebara (belka stalowa w zderzaku) zeby odkrecic caly ten system potrzba okolo 5 minut. Dwie sruby 17mm i maly srubokrecik zeby zdjac przednia atrape. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 ImprezaSTi, dla zapaleńców warto dodać, że jazda w Polsce z takim zestawem świateł po drogach publicznych jest nielegalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 29 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Może nie tyle z takim zestawem świateł, co tak umiejscowionym. Niestety Impreza jest zbyt wąskim autem, żeby można było spełnić warunek, co do rosztawu dodatkowych swiateł między sobą, oraz jednocześnie od krawędzi auta. Jedynie te w zderzaku spełniają normy. Dodatkowo np. w Szwecji jeździ dużo aut z trzema dodatkowymi lampami. U nas dopuszczalny jest jedynie wariant parzysty. BTW. Widzę, że różne rozwiązania stosujecie do podłączenia dalekosiężnych. Wydaje mi się jednak, że mój pomysł będzie najmniej kłopotliwy. Przewód sygnałowy do dodatkowego przekaźnika pociągnę bezpośrednio ze styków świateł długich od żarówek. Nie trzeba będzie wpinać się ani rozbierać kolumny kier. Myślałem, że może udało się komuś zidentyfikować odseparowany obwód świateł długich z osobnym przekaźnikiem i/lub bezpiecznikiem, ale widzę, że nie tylko ja miałem z tym kłopoty pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Komplikacja polega na tym ze jak wylaczam stacyjke to powoduje to utrate pradu do przekaznika a co za tym idzie bez przelacznika swiatla automatycznie sie wlaczaja i czasami zdarzalo mi sie ze zapomianlem taki wylacznik odlaczyc i pare godzin pozniej okazywalo sie ze jest kicha :shock: Dlatego wolem zastosowac dwa przekazniki na wypadek ze zapomne wylaczyc swiatel. Oczywiscie wyszystko jest pod bezbiecznikiem 25A Jest to wystarczajace zeby utrzymac takie lampy w uzyciu. Jezeli chodzi o przepisy to w kanadzie mozna miec na raz podswietlone 4 powieszchnie z przodu auta. Zdarzalo mi sie jechac ze wszystkimi swiatlami wlaczonumi kiedy to sie na choryzacie pojawial policjant ale zmieniam te swiatla odrazu bo wiem ze to nie jest zbyt przyjemny widok byc oslepionym przez takie lampy. Jak do tej pory obeszlo sie bez zatrzymania (co lapsza te swiatla uratowaly mnie w wielu przypadkach przed dostaniem mandatu za szybkosc. Widac juz z daleka jak jaki policjant siedzi gdzie w bocznej drodze Swiatel tych nie uzywam w miescie pod zadnym wzglendem bo nie mam takiej potrzeby. Tylko w okolicach mojego domy czy podczas wyjazdow na polnoc. A tak sa caly czas zamkniete zakrywkami lub sciagam caly ten brakiet i chowam do bagaznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Hubeeert, Aha - Bosch 225 rallye kosztuje około 550SEK x 0,43 = 236,50 PLN a świeci nie wiem czy to cena za dwa czy za jeden u mnie caly ten zestaw kosztowal 200 czyli 4 lampy i brakiet plus troche pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi