svavo Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Ave, pytanie do użytkowników stożkowych filtrów powietrza - jak często myć i nasączać olejkiem? Przeglądnąłem forum i nie znalazłem konkretnych, powtarzających się odpowiedzi. Czytałem różne opcje: co wymianę oleju, co 3 m-ce, itd. - duuuży rozrzut. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to mam filtr K&N, izolowany termicznie. Do tego chemia K&N. Prośba: nie ja go zakładałem, nie poruszajmy tematu zasadności stosowania tych filtrów . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Jak miałem k&n ale w mitsu, to instrukcja mówiła o myciu co 50.000 (na stronie jest, że do 80.000) - je czyściłem przy okazji wymian oleju, ale dużo jeździłem w kurzu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 (edited) znajomy przez wkladke k&n miał same problemy z przepływomierzem do tego rura od dolotu po 30k km użytkowania wkladki była cała zasyfiona. Rob jak chcesz - twoje auto twoja sprawa ale te filtry naprawdę słabo filtrują ( czyli nie spełniaja funkcji jaka powinien spełniac filtr powietrza ). Tych filtrow nie wolno zbyt czesto myc bo olejek zmieszany z kurzem staje sie medium filtrujacym.- jak popatrzysz pod swiatło na umyty filtr - to napewno sobie uzmysłowisz ze tak duze "oczka" w materiale filtrujacym ( wieksze niz ziarno piachu ) nie moga spełniac funkcji filtrujacej no - wiadomo jakas muche czy trzmiela zatrzymaja ale nic poza tym. Ja bym sie trzymał tego co podaje producent czyli co 50k km Edited May 24, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 OK, dzięki chłopaki. Jestem w pełni świadomy ciemnej strony używania stożków, dlatego prosiłem o nie poruszanie tego tematu . Faktem jest, że patrząc pod światło można się, delikatnie mówiąc, zaniepokoić rozmiarem "oczek"... Wiem, że do moich 260KM stożek nie jest potrzebny, ale... jest i do końca tej przepływki będzie, ciesząc moje uszy W sumie dobrze, że zapytałem bo przez nadgorliwość mógłbym szybciej przepływkę uwalić - zakonserwowałem filtr po zakupie 10.2014, potem po niespełna 5kkm. Jeśli ma być co 50kkm, to może robiłem to już po raz ostatni . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 ja w swoim 106 czyściłem co 10 kkm, ale miałem gąbkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Tu piszemy o stożkach . BTW, oryginalny dolot tez mam, więc w razie problemów, będę mógł wrócić do serii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 no o rombach nie pisze Pisałem o stożku, ale o ile K&N bazuje na papierze czy czymś takim to ITG na gabce i o takim stożku pisałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Zwracam honor, ale filtr gąbkowy nie kojarzył mi się do tej pory ze stożkiem . U mnie wygląda to bardziej na jakąś tkaninę, nie na papier czy gąbkę. To skąd u Ciebie te 10kkm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 no nie wnikam z czego jest K&N, dla mnie lepszą przepustowość ma gąbka, minus to, że częściej musisz go czyścić, ale z drugiej strony to 20 min. Wyciągasz, myjesz, nakładasz olej i po problemie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now