Jump to content

Kontrolka poziomu oleju - po silniku?


Tomi00
 Share

Recommended Posts

W moim OBK 2,0 TD 150 KM (przebieg 134 500 km) po zmianie oleju w 10.2014 z Lotos Quazar na Shell Helix 5W40 po niecałych 5 tys km olej zniknął - zapaliła się na kilka sekund czerwona kontrolka poziomu oleju i zgasła. Na bagnecie sucho :(. Natychmiast uzupełniłem (miałem tylko dolewkę 1l) kontrolka na stałe zgasła. Musiałem przejechać (emerycko) jeszcze 17 Km. Jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika? Czy po uzupełnieniu jest sens wracać do Quazara (5W30)? Jak sprawdzić ewentualne uszkodzenie silnika - jakie będą objawy w normalnej jeździe? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

zapaliła się na kilka sekund czerwona kontrolka poziomu oleju i zgasła.

 

Na pewno była czerwona a nie pomarańczowa? Najpierw powinna zapalić się pomarańczowa, która informuje, że poziom zbliża się do niskiego stanu - ale nie krytycznego. Czerwona oznacza, że po prostu nie ma ciśnienia, czyli oleju jest tak mało w obiegu, że smok nie ma czego zassać. 

 

 

 

Jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika?

 

Wszystko zależy od okoliczności i czasu trwania. Nigdy nie jest to jednak bez znaczenia dla silnika.

 

W jakich warunkach Ci się zapaliła (wolne obroty, czy jazda pod obciążeniem?). Ile oleju wlałeś łącznie, żeby poziom wrócił mniej więcej do max?

Link to comment
Share on other sites

 

 

olej zniknął - zapaliła się na kilka sekund czerwona kontrolka poziomu oleju i zgasła. Na bagnecie sucho :(. Natychmiast uzupełniłem (miałem tylko dolewkę 1l)
Ale czy po dolaniu już był widoczny na bagnecie? I na jakim poziomie? 
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Zapaliła się od razu czerwona (stałem na światłach - na kilka sekund i zgasła - od razu zjechałem na pobocze). Jechałem z dzieckiem + bagażnik (w sumie można liczyć jak 2 osoby dorosłe) ostatnie 120 km przejechałem po autostradzie akurat bardzo spokojnie bo z prędkością 90-110 km/h na tempomacie. Do stanu maksymalnego wlałem łącznie 3,5 l :(. Czy jazda nim teraz po uzupełnieniu pogorszy sprawę? Czy raczej tylko tyle ile do mechanika żeby sprawdził?     

Link to comment
Share on other sites

3.5 l to bardzo dużo. Wcześniej też brał Ci olej? Może masz wyciek, albo ten Shell jakiś podrabiany? Trzeba ustalić przyczynę zużycia oleju.

Czy jak zaświeciła się kontrolka było słychać jakieś niepokojące dźwięki?

Powinieneś zmienić olej. Mechanik może rozebrać filtr oleju i sprawdzić, czy nie ma w nim opiłków. Da to jakiś obraz sytuacji. Możesz też oddać olej z silnika do badania, jeśli ilość metali w oleju będzie wysoka, będzie to świadczyło, że brak oleju spowodował zniszczenia powierzchni współpracujących w silniku.

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy raz to się zdarzyło! Minimalne dolewki tylko były do tej pory, dlatego jestem zszokowany i niestety zawaliłem, bo tak często tego poziomu nie sprawdzałem. Dzięki za radę! Czyli raczej dam mu spokój i przejadę tylko do mechanika.   

Link to comment
Share on other sites

Kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom? Ile przejechałeś do tej pory? Może rzeczywiście gdzieś jest wyciek. Sprawdź korek spustowy miski i filtr. Oba te elementy zdarzają się być niedokładnie dokręcone.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...