Skocz do zawartości

Tomi00

Nowy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Legacy Outback TD

Osiągnięcia Tomi00

1

Reputacja

  1. Witaj, mój Outback Boxer Diesel przejechał 139 000 KM, po czym w lutym zamigotał nagle lampką ciśnienia oleju (regularne serwisy w ASO, ostatni przegląd w październiku 2014, regularna kontrola poziomu oleju tzn co 1000-1500 KM) i co? - zarysowana gładź cylindra i short block do wymiany. Silnik został rozmontowany żeby sprawdzić co się stało poza serwisem. ASO Emil Frey w Krakowie zgodził się sprawdzić co się stało i... uznał, że short block jest do wymiany i że w geście handlowym mogą mi go dać, ale żeby wzięli odpowiedzialność za tę naprawę muszą wymienić części (mimo, że wg mechanika, który silnik demontował nie wymagają wymiany, a np sprzęgło, świece żarowe wymieniałem pół roku temu) i tu cytat z maila do mnie: sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia. Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900 zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł. Jakieś komentarze?
  2. Pierwszy raz to się zdarzyło! Minimalne dolewki tylko były do tej pory, dlatego jestem zszokowany i niestety zawaliłem, bo tak często tego poziomu nie sprawdzałem. Dzięki za radę! Czyli raczej dam mu spokój i przejadę tylko do mechanika.
  3. Dzięki za odpowiedzi. Zapaliła się od razu czerwona (stałem na światłach - na kilka sekund i zgasła - od razu zjechałem na pobocze). Jechałem z dzieckiem + bagażnik (w sumie można liczyć jak 2 osoby dorosłe) ostatnie 120 km przejechałem po autostradzie akurat bardzo spokojnie bo z prędkością 90-110 km/h na tempomacie. Do stanu maksymalnego wlałem łącznie 3,5 l . Czy jazda nim teraz po uzupełnieniu pogorszy sprawę? Czy raczej tylko tyle ile do mechanika żeby sprawdził?
  4. W moim OBK 2,0 TD 150 KM (przebieg 134 500 km) po zmianie oleju w 10.2014 z Lotos Quazar na Shell Helix 5W40 po niecałych 5 tys km olej zniknął - zapaliła się na kilka sekund czerwona kontrolka poziomu oleju i zgasła. Na bagnecie sucho . Natychmiast uzupełniłem (miałem tylko dolewkę 1l) kontrolka na stałe zgasła. Musiałem przejechać (emerycko) jeszcze 17 Km. Jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika? Czy po uzupełnieniu jest sens wracać do Quazara (5W30)? Jak sprawdzić ewentualne uszkodzenie silnika - jakie będą objawy w normalnej jeździe?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...