Skocz do zawartości

P0171 w WRX 2001


fredek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0171. Jest to "za uboga dawka paliwa" lub odczytując drugim urządzeniem błąd sondy lamba za tłumikiem.

Dzieje się tak tylko przy spokojnej stałej jeździe np przy 2000 obr/min na czwartym lub piątym biegu. Błąd wyskakuje tylko czasem.

Mam wyminioną sondę lambda na boscha. Czy taka może być, czy musi być oryginał lub denso?

Mam pusty katalizator i małą nieszczelność w wydechu na łączeniu między rurami.

Wyczatałem na forach, że może to być nieszczelność za przepływomierzem. Jak to sprawdzić? Na forach brytyjskich też wypisali, że pomaga czyszczenie przepływomierza. Jeszcze tego nie robiłem, ale nie wierzę w to:-)

Jakie wskazania powinnien pokazywać przepływomierz podczas jazdy, od ilu do ilu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ów błąd dotyczy tylko i wyłącznie składu mieszanki a konkretnie ubogiej mieszanki. To drugie tłumaczenie nie jest prawidłowe.

Odnośnie sondy to którą sondę wymieniłeś, przed czy za katalizatorem? Niestety Subaru nie toleruje zamienników i najczęściej konieczna jest wymiana na Denso lub oryginał (też produkcji denso :) ).

Faktycznie czasem powodem błędnego składu mieszanki jest przepływomierz ale niestety jego czyszczenie w wielu przypadkach nic nie daje a nawet jeszcze pogarsza. Zakres wskazań przepływomierza jest zależny od podłączonego urządzenia diagnostycznego. To ono dekoduje informacje cyfrowe dostępne na linii diagnostycznej. Zakres jest zazwyczaj od kilku g/s do ok 240 g/s, ale to może się zmienić jeżeli dekodowany sygnał jest podawany w kg/s lub kg/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0171 System Too Lean - to nie ma nic wspólnego z sondą za katalizatorem. Masz albo dziurę w dolocie za przepływomierzem (ssie lewe powietrze np. przez odpiętą odmę) albo brudny/uszkodzony przepływomierz, albo uszkodzoną sondę i przekłamuje ona odczyty.

Generalnie lepiej po sprawdzeniu (pozytywnie) szczelności dolotu i podciśnień udać się do fachowca, który oceni podczas jazdy próbnej z testerem usterek co jest grane.

Jeśli faktycznie mieszanka jest za uboga, czekają cię komplikacje z głowicą/tłokami czyli generalnie nie ma co lekceważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też sprawdzić czy doładowanie jest takie jak powinno być, "afr"... a szczelność to najlepiej zaślepić dolot przy przepustnicy, przed przepływką, nabić ciśnienie i patrzeć czy nie spada - innej metody nie ma. ewentualnie wizualnie spróbuj sprawdzić łącznik między przepływką a turbo i między turbo a intercoolerem, oba potrafią się uszkodzić i często to widać gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...