Jump to content

Średnica podkładek do regulacji zaworów WRX


koziolek
 Share

Recommended Posts

Oczywiście. 32mm. O ile masz podkładki. U mnie jest wsadzony silnik od bugeye, to jest farciarski fart i mam płytki bo fabrycznie wg vin-u powinny być szklanki i byłaby lipa. Jak masz fabryczny silnik w blobie to pytanie o podkładki daruj sobie. Na pewno masz szklanki :(

Edited by docencik12
Link to comment
Share on other sites

Hmm sam nie wiem czy ktoś coś mieszał czy nie.mam dwa komplety podkładek ale inne średnice(stosowane w motocyklach)myślałem że może takie same są.

A jak wygląda regulacja jeżeli są szklanki?

Wymiana szklanek?

Samsung&tapatalk

Edited by koziolek
Link to comment
Share on other sites

      Temat prelekcji: Jak rozpoznać podpieranie zaworów.

1. Silnik zimny zapala ładnie.

2. Jak zaczyna łapać temperaturę czyli jak wskazówka ruszy w górę dziwnie obroty falują, przerywa, dudni w wydech, ogólnie słaby. Bez podtrzymania pedałem gazu może zgasnąć, nie należy dopuścić do zgaśnięcia bo już nie zapali od razu. Przy kręceniu rozrusznikiem wyraźny brak sprężania, rozrusznik kręci lekko. Stoisz na pierwszym skrzyżowaniu i flugasz na czym świat stoi. Trzeba chwilę odczekać, zapali. Powód: Rozgrzały i wydłużyły się zawory wydechowe, nie domykają się, nie ma kompresji, głowica jest jeszcze nie nagrzana.

3. Jak dojdziemy do temperatury nominalnej wszystko wraca do normy. Powód: Zawory wciąż są gorące ale rozgrzała się już głowica, uniosła wałki i zawory znowu się domykają. Rozszerzalność liniowa aluminium jest większa niż stali.

    Jeśli występują takie objawy koniecznie trzeba wyregulować zawory tzn. zwiększyć luz, dać cieńsze płytki lub szklanki (o około 0.3mm na wydechach). Zaniedbanie tego grozi wypaleniem gniazd zaworowych i kosztowniejszą naprawą głowic. Ssące zawory raczej nie zmieniają luzu ale należy przemierzyć. Powiększanie się luzu raczej nie występuje ale teoretycznie objawiałoby się stukaniem. Lepszy za duży luz niż za mały.

    Przedstawiony opis jest krańcowym zauważalnym. Ogólnie należy mierzyć luzy zaworowe co 60 tys km. Ssący 0,20mm, wydechowy 0,25mm.

Edited by docencik12
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję pięknie.Jeszcze w 2003 dorzucony Prodrive pack potem dalej dłubany na 3 calowym wydechu od turbo.Potrafi dmuchnąć 1,3 Bara Narazie nic nie choruje ale ręce mnie swędzą coby motor wytargać out

 

Samsung&tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...