Skocz do zawartości

Średnica podkładek do regulacji zaworów WRX


koziolek

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście. 32mm. O ile masz podkładki. U mnie jest wsadzony silnik od bugeye, to jest farciarski fart i mam płytki bo fabrycznie wg vin-u powinny być szklanki i byłaby lipa. Jak masz fabryczny silnik w blobie to pytanie o podkładki daruj sobie. Na pewno masz szklanki :(

Edytowane przez docencik12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm sam nie wiem czy ktoś coś mieszał czy nie.mam dwa komplety podkładek ale inne średnice(stosowane w motocyklach)myślałem że może takie same są.

A jak wygląda regulacja jeżeli są szklanki?

Wymiana szklanek?

Samsung&tapatalk

Edytowane przez koziolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

      Temat prelekcji: Jak rozpoznać podpieranie zaworów.

1. Silnik zimny zapala ładnie.

2. Jak zaczyna łapać temperaturę czyli jak wskazówka ruszy w górę dziwnie obroty falują, przerywa, dudni w wydech, ogólnie słaby. Bez podtrzymania pedałem gazu może zgasnąć, nie należy dopuścić do zgaśnięcia bo już nie zapali od razu. Przy kręceniu rozrusznikiem wyraźny brak sprężania, rozrusznik kręci lekko. Stoisz na pierwszym skrzyżowaniu i flugasz na czym świat stoi. Trzeba chwilę odczekać, zapali. Powód: Rozgrzały i wydłużyły się zawory wydechowe, nie domykają się, nie ma kompresji, głowica jest jeszcze nie nagrzana.

3. Jak dojdziemy do temperatury nominalnej wszystko wraca do normy. Powód: Zawory wciąż są gorące ale rozgrzała się już głowica, uniosła wałki i zawory znowu się domykają. Rozszerzalność liniowa aluminium jest większa niż stali.

    Jeśli występują takie objawy koniecznie trzeba wyregulować zawory tzn. zwiększyć luz, dać cieńsze płytki lub szklanki (o około 0.3mm na wydechach). Zaniedbanie tego grozi wypaleniem gniazd zaworowych i kosztowniejszą naprawą głowic. Ssące zawory raczej nie zmieniają luzu ale należy przemierzyć. Powiększanie się luzu raczej nie występuje ale teoretycznie objawiałoby się stukaniem. Lepszy za duży luz niż za mały.

    Przedstawiony opis jest krańcowym zauważalnym. Ogólnie należy mierzyć luzy zaworowe co 60 tys km. Ssący 0,20mm, wydechowy 0,25mm.

Edytowane przez docencik12
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...