Skocz do zawartości

Zawieszenie pneumatyczne - oszukanie sterowania


czeslawhornet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

jeśli ktoś potrafi coś powiedzieć na temat problemu opisanego poniżej będę wdzięczny:

 

 

dotyczy: wymiany tylko przednich amortyzatorów - z pneumatycznych na sprężynowe (tylne dalej zostają pompowane).

 

problem: jak "oszukać" sterowanie, żeby pompowało tylko tył, tak by układ sterujący cały czas miał sygnał o poprawnej wysokości przodu.

w sieci znalazłem opis na temat zwarcia kabelków sygnałowych:

 

cytat:

- czarny z niebieskim - daje sygnal NORMAL LOW,

- czarny z niebieskim i dodatkowo czerwony z bialym - NORMAL HIGH.

 

- inne kombinacje polaczen daja sygnaly o nie prawidlowej wysokosci danego amortyzatora.

 

koniec cytatu.

 

tak też uczyniłem. Kompresor zamilkł.

dopóki tył był napompowany było ok, ale.... po kilku dniach postoju na skutek jakiejś drobnej nieszczelności auto osiadło.

normalnie pompowanie zajmuje niewiele czasu,  więc można przyjąć, że poduszki są dość szczelne. 

podczas jazdy nie ma problemu.

 

 

w przypadku ww opisanego zwarcia tyłteż się nie pompuje.

usunąłem więc mostki - pompuje się prawidłowo, ale nawet po napompowaniu kompresor pracuje.

ciężko sprawdzić podczas jazdy czy pompka się załącza. po jeździe i ponownym włączeniu kluczyka - nie pompuje.

 

pytanie: 

co zmostkować, żeby tylko przód dawał sygnał o prawidłowej wysokości? 

A może jest ok i nic nie zwierać i zostawić odpięte wtyczki?

 

w sumie to pewnie jeszcze chwilę poczekam z wymianą tyłu na nie pneumatyczny, a nie chciałbym "zajechać" kompresorka

 

 

dzięki za wszelkie uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

może moja odpowiedź nie rozwiąże opisanej zagadki stykowej, ale pomoże Ci już zacząć odkładać środki na wymianę zawieszenia TYLNEGO na normalne :)

 

Poczytaj w tym dziale posty  moje i innych Forumowiczów na temat padającego zawiasu pneumatycznego. Jeśli tył opada po kilku dniach, to jest już sygnał, że tylne amorki  niebawem padną na dobre.. Gumy są już sparciałe, mają nieszczelności. Po napompowaniu jakoś się to trzyma, ale i tak po troszku ubywa powietrza. Może własnie dlatego kompresor długo pracuje mimo, że amorki "wyglądają" na dopompowane  :)

 

Jakbyś podał rocznik auta, to będzie bardziej wiadomo ile jeszcze można mieć nadziei na używanie pneumatów tylnych  :P

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez SLEPSON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...