Skocz do zawartości

OBK D CVT vs OBK D manual - w praktyce


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was używał na co dzień jednego i drugiego modelu?

 

Ciekaw jestem, jakie są różnice w dynamice, spalaniu, hałasie, i szeroko pojętej przyjemności z jazdy.

No i czy problem z trzęsącymi się dieslami w czasie ruszania dotyczy tylko modeli z manualem, czy też dotyczy również tych z CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual mniej pali o jakiś 1 litr i mam wrażenie, że jest dynamiczniejszy.

Słabsza dynamika CVT nie wiem czy wynika z charakterystyki skrzyni (rozpędza się bardzo płynnie ale bez tej werwy ) czy taka konfiguracja zabiera kilka koni mocy.  

CVT jest generalni do spokojniejszej jazdy, i przynajmniej mnie osobiście  nudzi jazda z CVT .... i nie wiem czy się postarzałem w Outbacku czy to już w taki wiek wkroczyłem ;)

 

Diesel za bardzo się nie trzęsie - ale może inaczej: w Outbacku nie czuć tego w środku (jak np. w poprzednim Legacy) natomiast na zewnątrz słychać "kalibrację" - ale kto jeździ siedząc poza kabiną ;)

 

Generalnie jeśli chcesz mieć więcej przyjemności z jazdy to manual.

 

Natomiast jak cenisz lenistwo i poprawne przemieszczanie się to CVT.

 

Ja troszkę żałuję wyboru CVT. Brakuje mi mielenia biegami (łopatki przy kierownicy to nie to samo)  i świadomości większej kontroli nad autem.

Natomiast skrzynia jest poprawna i pracuje znacznie lepiej niż np. CVT montowane w Toyotach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za informacje.

 

 

 

Słabsza dynamika CVT nie wiem czy wynika z charakterystyki skrzyni (rozpędza się bardzo płynnie ale bez tej werwy )
 

 

Dobrze kojarzę, że Ty jeździłeś wcześniej starszym modelem. Ja miałem po przesiadce na nowy (manual) identyczne odczucie - ciągnie długo i równo, ale nie ma tego kopa znanego ze starszego modelu. Pytanie, czy CVT jeszcze pogłębia to odczucie?

 

 

 

Diesel za bardzo się nie trzęsie - ale może inaczej: w Outbacku nie czuć tego w środku (jak np. w poprzednim Legacy) natomiast na zewnątrz słychać "kalibrację" - ale kto jeździ siedząc poza kabiną  

 

Kalibracja mi nie straszna - chodziło mi o ten objaw:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63615-szarpie-na-zimnym/?p=1950552 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze pamiętasz - miałem starszy model  Legacy .

 

Natomiast nowym Outbackiem na co dzień jeżdżę z CVT, a sporadycznie manualem.

 

Rakieta to nie jest ale rozleniwia i przyzwyczaja do siebie.

Tak sobie myślę, że to nawet nie skrzynia, a brak mocy. Pewnie 200km stanowiło by optimum.  

 

Trzęsącego diesla nie zaobserwowałem. Może też dlatego, że przed wyjazdem uruchamiam webasto i silnik jest wstępnie rozgrzany przed jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...