spawalniczy Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Czy ktoś z Was używał na co dzień jednego i drugiego modelu? Ciekaw jestem, jakie są różnice w dynamice, spalaniu, hałasie, i szeroko pojętej przyjemności z jazdy. No i czy problem z trzęsącymi się dieslami w czasie ruszania dotyczy tylko modeli z manualem, czy też dotyczy również tych z CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Manual mniej pali o jakiś 1 litr i mam wrażenie, że jest dynamiczniejszy. Słabsza dynamika CVT nie wiem czy wynika z charakterystyki skrzyni (rozpędza się bardzo płynnie ale bez tej werwy ) czy taka konfiguracja zabiera kilka koni mocy. CVT jest generalni do spokojniejszej jazdy, i przynajmniej mnie osobiście nudzi jazda z CVT .... i nie wiem czy się postarzałem w Outbacku czy to już w taki wiek wkroczyłem Diesel za bardzo się nie trzęsie - ale może inaczej: w Outbacku nie czuć tego w środku (jak np. w poprzednim Legacy) natomiast na zewnątrz słychać "kalibrację" - ale kto jeździ siedząc poza kabiną Generalnie jeśli chcesz mieć więcej przyjemności z jazdy to manual. Natomiast jak cenisz lenistwo i poprawne przemieszczanie się to CVT. Ja troszkę żałuję wyboru CVT. Brakuje mi mielenia biegami (łopatki przy kierownicy to nie to samo) i świadomości większej kontroli nad autem. Natomiast skrzynia jest poprawna i pracuje znacznie lepiej niż np. CVT montowane w Toyotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Stan Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Ja zrobiłem na cvt 3000 km dla mnie rewela jeździłem na testach manualem kilka razy dziś jestem przekonany ze dokonałem dobrego wyboru spalanie przy dynamicznej jeździe 7-7,5 l /100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Słabsza dynamika CVT nie wiem czy wynika z charakterystyki skrzyni Bardziej z z rodzaju napędu. AT niestety gubi parę koni po drodze. Przynajmniej subiektywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Panowie, dziękuję za informacje. Słabsza dynamika CVT nie wiem czy wynika z charakterystyki skrzyni (rozpędza się bardzo płynnie ale bez tej werwy ) Dobrze kojarzę, że Ty jeździłeś wcześniej starszym modelem. Ja miałem po przesiadce na nowy (manual) identyczne odczucie - ciągnie długo i równo, ale nie ma tego kopa znanego ze starszego modelu. Pytanie, czy CVT jeszcze pogłębia to odczucie? Diesel za bardzo się nie trzęsie - ale może inaczej: w Outbacku nie czuć tego w środku (jak np. w poprzednim Legacy) natomiast na zewnątrz słychać "kalibrację" - ale kto jeździ siedząc poza kabiną Kalibracja mi nie straszna - chodziło mi o ten objaw: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63615-szarpie-na-zimnym/?p=1950552 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Dobrze pamiętasz - miałem starszy model Legacy . Natomiast nowym Outbackiem na co dzień jeżdżę z CVT, a sporadycznie manualem. Rakieta to nie jest ale rozleniwia i przyzwyczaja do siebie. Tak sobie myślę, że to nawet nie skrzynia, a brak mocy. Pewnie 200km stanowiło by optimum. Trzęsącego diesla nie zaobserwowałem. Może też dlatego, że przed wyjazdem uruchamiam webasto i silnik jest wstępnie rozgrzany przed jazdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się