Skocz do zawartości

Moje... drugie auto w życiu! :) Czyli spamu część druga.


Jachu93

Rekomendowane odpowiedzi

Prawie 1 500 km i ponad 1,5 miesiąca z Chrupkiem! 

Czas na pierwsze podsumowanie! W aucie do tej pory wymieniłem:

- końcówki drążków kierowniczych

- osłonę prawego przegubu

- łożyska w tylnych kołach

- sprężynka w tylnym lewym bębnie

- wycieraczki z przodu (na płaskie)

- olej Mobil 1 10W40

- filtry oleju i powietrza

- zrobiona została geometria przednich kół

- pomalowałem hamulce na czerwono (+ 10 do lansu i + 20 do mocy)

- wymieniłem radio na Sony Xplod (moje stare)

- polerka nadwozia

- podkładki pod tablice TVN Turbo

 

Jak widać z rzeczy mechanicznych poza tymi pierdołami puki co (tfu tfu) nic się nie dzieje. Na wiosnę będę robił amortyzatory, bo czuję że te powoli się kończą ale to jeszcze daleka przyszłość. Na już jedynie byłby do zrobienia końcowy wydech bo jest wypalony, ale to również rzecz która nie przeszkadza w jeździe i bezpieczeństwie, więc na razie odpuszczam. 

Za to jutro jadę oglądać felgi. Jak będą pasowały to.... :D będzie grubo :)

 

Świeże fotki jutro będą :)

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...

 

- sprężynka w tylnym lewym bębnie

o boże... żenada to mało powiedziane  :facepalm:

 

 

Jeżeli są to słowa skierowane w moją stronę to niestety muszę Cię zawieść! Poprzedni właściciel wymieniał hamulce i z tyłu nie wymienione zostały właśnie sprężynki. Niestety jedna z nich pękła. Reszta części jest praktycznie nowa, stąd brak reszty części.

 

Co sądzicie o tym http://allegro.pl/chlapacze-rajdowe-blotochrony-tuning-kjs-drift-4x4-i4804483303.html ? Muszę coś kupić, bo z tyłu koła są mocno odsłonięte i nie dość, że sam sobie tył brudzę to mocno chlapię za siebie, a jak będzie błoto pośniegowe to już w ogóle będzie słabo. Zamiast kupować zwykłe czarne gumiaki chciałbym takie czerwone a'la rajdowe. 

 

ps. nasz wspólny przebieg dobija powoli 2 000 km :)

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhy, świetne uzasadnienie na zostawienie starych części, gdzie nowe kosztują pewnie kilkanaście złotych na stronę i bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. to tak jakby wymienić jeden klocek hamulcowy, np z przodu z lewej strony zewnętrzny - bo na pozostałych coś jeszcze jest, a ten jeden zużyty to go wymienię to jeszcze pojeździ. najchętniej bym to po swojemu podsumował, ale regulamin na takie słownictwo nie pozwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhy, świetne uzasadnienie na zostawienie starych części, gdzie nowe kosztują pewnie kilkanaście złotych na stronę i bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy. to tak jakby wymienić jeden klocek hamulcowy, np z przodu z lewej strony zewnętrzny - bo na pozostałych coś jeszcze jest, a ten jeden zużyty to go wymienię to jeszcze pojeździ. najchętniej bym to po swojemu podsumował, ale regulamin na takie słownictwo nie pozwala.

 

Czy Ty nie rozumiesz, że przed sprzedażą poprzedni właściciel wymienił tarcze+klocki z przodu i wszystko z tyłu POZA sprężynkami? Jaki sens było wymieniać resztę, skoro była praktycznie nowa, tylko ten jeden element pękł? To raczej mojemu poprzednikowi należą się słowa krytyki za nie wymienienie całości + złe tarcze z przodu (za szerokie, trzeba też będzie to kiedyś poprawić).

 

 

Dziś Chrupek dostał porządne mycie + polerkę + woskowanie! Za kilka dni woskowanie będę musiał powtórzyć, bo lakier normalnie wciągał wosk... widać, że dawno nie dostał żadnego zabezpieczenia. 

 

Dodatkowo, korzystając z tego, że jeszcze mam letnie opony, które i tak pójdą na śmietnik to sprawdziłem przyspieszenie do 100 km/h. I ku mojemu zdziwieniu wyszło 11.05, z słabą zmianą biegów. Więc realny jest wynik poniżej 11 sekund. Nieźle jak na 83 KM i wygląd auta.

 

A co tymi błotochronami? 

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś wpadły do Chrupka nowe żarówki do świateł z przodu. Postanowiłem trochę zainwestować i kupiłem Philips H4 X-treme Vision +130%. Różnica jest OGROMNA. Dużo lepsze światło, dużo szersze i dalsze pole widzenia... po prostu dużo lepiej. 

 

Lada dzień przyjadą chlapacze Jacky Sport (oczywiście czerwone). Jak tylko je zamontuje to pochwalę się fotkami :) Mam zamiar też białym markerem napisać na oponach markę opon.

Co do opon to na początku grudnia wpadły używane (2 letnie) Nokiany All-weather+. Niestety słowa wulkanizatora i śnieżynka na oponie mnie zmyliły i myślałem, że to są zimówki. Potem okazało się, że to wielosezonowe, ale patrząc na naszą "zimę" to nie żałuję. Pierwsze wrażenia są takie, że na mokrym w ogóle nie kleją, za to na suchym i na zamrożonej jezdni jest bardzo okej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem kiedys z ciekawosci na allegro (mialem Ci napisac ale czekalem az odswiezysz temat) to za 700zl byl caly kit (zderzaki, nakladki na blotniki p+t). Wiec nie jakos strasznie. Wiadomo doliczyc nalezy lakierowanie, ale to tez nie jakis kosmos. Co do drugiego argumentu to co, ze nie sport? Chlapacze "rajdowe" montujesz.

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem kiedys z ciekawosci na allegro (mialem Ci napisac ale czekalem az odswiezysz temat) to za 700zl byl caly kit (zderzaki, nakladki na blotniki p+t). Wiec nie jakos strasznie. Wiadomo doliczyc nalezy lakierowanie, ale to tez nie jakis kosmos. Co do drugiego argumentu to co, ze nie sport? Chlapacze "rajdowe" montujesz.

 

Wiesz... około 1 000 zł to póki co dla mnie sporo, zwłaszcza na coś co nie jest mi koniecznie potrzebne :) 

 

Chlapacze rajdowe to mogę wrzucić nawet do Tico, a body od Sporta uważam, że powinno być na Sporcie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu to nie mam pojęcia jak te silniki go znoszą, bo nigdy o tym nic nie czytałem, a sam mam tylko benzynę. Co do spalania... sam nie wiem od czego to zależy, bo czasami zbliża mi się do 10, a często mam poniżej 8. Średnia myślę, że te 8-8,5 jest realna, przy dość dynamicznej jeździe.

 

A ma AWD?

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zalałem Chrupka do pełna i do baku wlałem formułę do benzyny firmy STP. Mam tego trochę, więc postanowiłem spróbować. Z tego co wyczytałem, to albo pomoże, albo nic nie zrobi, a na pewno nie zepsuje silnika :) Akurat mamy zimę, więc fajny test może z tego wyjść :) Następna buteleczka za 1 500 km, więc za jakieś 1,5-2 miesiące. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dziś były pierwsze efekty wlania tej formuły do silnika. Motor w pewnym momencie zaczął się dławić, na postoju obroty mocno spadły (do ok. 100-200) i nie chciały wzrosnąć powyżej 3 000. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy i mam wrażenie, że jest nieco ciszej i obroty przestały falować na zimnym. Te problemy to prawdopodobnie efekt tego, że preparat zaczął działać i  być może zgromadzony syf, który zaczął odpadać troszkę zakłócił pracę silnika. Zobaczymy jak będzie dalej.

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...