Skocz do zawartości

OBK 2004 H6 i tarcze 316 ?


sebek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

Mam takie pytanko, czy da się w prosty sposób przejść na większe tarcze? zaciski mam seryjne, felga 16 alu.

#1. Przód 293 -> 316

#2. Tył 274 -> 290  (widzę w spec. subaru, że niektóre OBK maja 290 z tyłu)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz czy będę potrzebował jakieś adaptery do zacisku plis,

co proponujesz aby polepszyć hamowanie

czytałem trochę o zestawach i kupił bym tarcze brembo i klocki ferodo tylko nie wiem czy premium czy performance

główny problem z jakim walczę to krzywienie tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno dać radę bez problemu ale szału nie będzie.

 

no way. większe tarcze = inne zaciski.

 

Trzeba poszukać kompletu : zacisk + tarcze 315 od H6 lub Legacy GT.

No i seryjne felgi 16stki mogą nie wejść. Nawet na pewno nie wejdą. W obecnym OBK ledwo 17stki dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt szybko odpowiedziałe nie zagłębiając się w treść. Jak najbardzie tak jak napisał Adam12 bez zmiany zacisku wiekszej trarczy nie włożysz.

chodzi o to ze pod zacisk potrzebuje adapter jak na zdjęciu  czy zaciski są za duże i sie nie zmieszczą w kole ?

fhi-brake-adapters.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro pod 16 nie wejdzie, choć dziwne, kolega ma Audi koła 16 a tarcze ma 326 czyli jeszcze większe.

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

#1. Przód 293 -> 316 #2. Tył 274 -> 290

 

 

Najprostsze co można zrobić to zakupić 4 zaciski od Legacy H6 i tarcze do nich (z klockami). Nie potrzeba będzie żadnych adapterów (no może urżnąć częściowo tarcze kotwiczne w części osłaniającej tylną tarczę hamulcową, żeby można było większą tarczę założyć.

Ale przy rozmiarze 316mm dedykowanym do Legacy H6, należy pamiętać że seryjne klocki i tarcze nie dają rady i pozostaje zestaw "sportowy" np. EBC Turbo Groove + Yellow Stuff (może być Red Stuff, jak hałasy podczas hamowania nie przeszkadzają) lub ewentualnie zestaw Hawk-a z klockami HPS.

I felga raczej 17/18", bo 16" to owszem, ale jakieś 7,5" szerokości i ET min.35 a i to pewnie nie wszystkie modele.

 

Ewentualnie można pokusić się o montaż samego tyłu od Legacy (będzie również wentylowany) i kupno analogicznego zestawu tarcz 294mm i klocków co do modelu (Legacowego) 316mm.

 

Wtedy będą pasować też felgi 16" bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, 

Mam takie pytanko, czy da się w prosty sposób przejść na większe tarcze? zaciski mam seryjne, felga 16 alu.

#1. Przód 293 -> 316

#2. Tył 274 -> 290  (widzę w spec. subaru, że niektóre OBK maja 290 z tyłu)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Tak, jak wymienisz zaciski z przodu i z tylu :) a wieksze tarcze to chyba tylko Spec B maja.

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zgłupiałem do reszty jakie mam tarcze, najlepsze że wczoraj ściągałem koła żeby obejrzeć stan klocków i nie wpadłem na pomysł aby pomierzyć...

kół 17/18 nie założę bo nie chce, własnie się pozbyłem oryginalnych 17 (PS mam felgi na sprzedaż) i jeżdżę mięciutko na 16' z profilem 60 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 jeżdżę mięciutko na 16' z profilem 60  :D

to po cholerę Ci większe tarcze ?  ;)

 

żeby lepiej hamowało i tarcze się nie krzywiły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...