niumen Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Pierwszy spot Subaru zaliczony Dzięki dla Niumena za skasowanie błędu - wszyscy wiemy że katalizatory to zło!!! Błąd skasowany, ale dopiero...za drugim razem. Z Mateo. IMO to raczej nie katalizator, kaszana jest gdzie indziej, dodatkowo jeden z istotnych parametrów osiąga takie wartości, jakich nigdy na oczy nie widziałem :???: . Jak będzie więcej czasu to się pogrzebie pod maską, a ja dzisiaj porównam loga z innym 2.5 N/A. Przydałby się test drogowy. Pozdro dla forumowiczów odwiedzających prawie-jak-autoryzowany serwis Subaru. :wink: P.S. Nie wiedziałem, że brzdące w takim wieku są takie ruchliwe i ogarnięte. :shock: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A Ja wracając zaliczyłem kilkukrotne krotne kopanko jakiejś bmki i w gdańsku byłem w chwilę moment. Niestety nie znam się na bmw ale szedł w miarę równo, dopiero przy 3 biegu mocniej odchodziłem i potem hebel bo światła. Byłem w stanie ruszyć za nim zmienić pas i dogonić a to boli niestety tłok był spory więc nie dało się więcej edit: jak oglądałem zdjęcia na allegro to chyba było e46 i miało 2 rury wydechowe z jednego tłumika. aha starty bez uślizgu z normalnych rpm brawo dla seryjnych hamulców, bo na światłach ogień i potem hebel i dopiero przy dworcu na głównym może było delikatnie bardziej miękko ale to bardzo delikatnie więc rbf660 to faktycznie bardzo dobry wybór. Na tym z aso to po 4 ostrym hamowaniu była gąbka pod środkowym pedałem a motul wytrzymał każde heblowanie co światła od sopotu do Gdańska centrum spod podwójnie udany Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 loga z innym 2.5 N/A Z zapchanym katem? A wnioskami się podzielisz? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 właśnie i jakie błędy? ciekawe jakim cudem korekcja 50%... w turbo limit jest 15% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 niumen napisał/a: loga z innym 2.5 N/A Z zapchanym katem? A wnioskami się podzielisz? :razz: Oczywiście, najlepiej przy kawie. :smile: właśnie i jakie błędy?ciekawe jakim cudem korekcja 50%... w turbo limit jest 15% A domyśl się... :wink: ...420. A/F correction 3 wiarowało między -45-55% :!: Pokażę Ci loga wieczorem. A Adasiowi dziękuję za bakterię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 e myślałem, że coś poważnego :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 kropkowicz, nic poważnego. Auto jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Oczywiście, najlepiej przy kawie. :smile: To jesteśmy prawie umówieni :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Jeździ jeździ. Kurczę, co ja się dowiaduje z forum, trzeba było mi wczoraj powiedzieć Korekcja AFR czyli jest możliwość "strojenia" przez seryjne ECU? 50% za bogato czy za ubogo było? Cała instalacja gazowa będzie sprawdzana dokładnie (jak tylko dostanę wypłatę) pod kątem szczelności, doboru podzespołów itp, a po zmianie kolektora będzie także strojona, więc może wtedy coś wyjdzie. Kurde gdyby na gazie były takie jazdy to bym się nie dziwił, ale na benzynie? Bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Sami, to nie strojenie tylko ECU dziwi się co silnik wyprawia (gaz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A Adasiowi dziękuję za bakterię. NP mam nadzieję, że działa :wink: Sami, to nie strojenie tylko ECU dziwi się co silnik wyprawia (gaz) tyle, ze test był na benzynie afr jest ok, tylko, że ecy robi szalone korekty moze dzura w dolocie i przepływka kłamie? albo dostał strzała w dolot i przepływka uwalona? jak masz zgranego loga to podeślij wszyscy na idle rpm powinniśmy piec podobne dane tzn wszyscy z 2.5l i nie ważne, że z turbo. we fiacie oprogramowanie podpowiada co powinno być głównie na podstawie obrotów silnika i innych wskazań, i jeżeli jest jedna czarna owca to potrafi nakierować. Może jest coś lepszego niż ecuexplorer i danymi referencyjnymi może to egr o ile jest? na idle powinien być otwarty, wtedy z dolotu idzie mniej powietrza ale kiedy jest zapchany, przepływka pokazuje info o większej ilości pow z dolotu a ponieważ jest pierwsza lambda czyta afr i jej coś się nie zgadza to ecu robi takie korekty. przyczym może być sporo. ja stawiam na zonk przy instalacji gazowej. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 no to ja popatrzę i się pouczę od Was. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 ok, czyli czecklista: Sprawdzić poprawność instalacji gazowej i czy nie miesza czegoś na benzynie Sprawdzić szczelność dolotu Sprawdzić przepływkę Wyczyścić silniczek krokowy Strzał w dolot przy IV generacji? Trochę to by było dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Strzał w dolot przy IV generacji? Trochę to by było dziwne. Nie jeździłem na IV generacji, ale z gazem to raczej wszystko zależy od tego kto, jak i na jakich komponentach to montował. We wtryskowym silniku może idealnie działać II generacja (jak w moim dawniejszym volvo z duuuużym przebiegiem - od tamtego czasu nie mam żadnych "ale" dla dobrze założonego LPG), to pewnie i może słabo działać IV... Przy sprawdzeniu mojej SI w Katowicach (wiadomo gdzie) oglądaliśmy remontowanego tam właśnie WRXa z LPG. Silnik nieźle dostał w d.., bo "panowie od gazu" przyoszczędzili kilka stówek na komponentach i instalacja nie wyrabiała przy większych obciążeniach. Efekt wiadomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 no i dlatego właśnie pojadę to sprawdzić, czy mieszanka jest ok. Ale tak czy siak, wydaje mi się, że IV generacja nie strzela w dolot nawet jak jest tragicznie założona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Z tego, co na szybko znalazłem, to niby "nie powinna", ale podobno "się zdarza" Ile w tym prawdy to nie wiem. Myślę, że nie zaszkodzi podpytać Jako. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 masz błąd kata i chcesz przeglądać całą instalację gazową? :shock: ja wiem, że gaz to zło... ale bez przesady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 kropkowiczu, może dla Ciebie to zło, dla mnie to błogosławieństwo Dobrze wyregulowana instalacja nic złego silnikowi nie zrobi, nie ma prawa. Ale nie o tym dyskusja. Samochód kupiłem dwa tygodnie temu więc to dosyć logiczne, że wszystko chcę przejrzeć i wiedzieć dokładnie na czym stoję. Błąd kata może wynikać z wielu różnych rzeczy, stąd jest to dodatkowy bodziec do sprawdzenia. A może pojedziemy sobie w jakąś trasę po Europie, Ty swoim Subaru a ja swoim, później podliczymy koszty i zobaczymy czy gaz to zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Sami, luz, "gaz to zuo" to hasło przewodnie, ale niekoniecznie traktowane poważnie :] Jako nawet w STi ma LPG :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 wiem wiem, droczę się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 co wy pieprzycie, gaz to dobro. Dzieki niemu mam ciepłą wodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 podpytać Jako. ja bym tam nawet pojechał Dobrze wyregulowana instalacja nic złego silnikowi nie zrobi niby tak, ale dlaczego toyoty podobno nie lubią gazu? Czy to tylko obiegowa opinia, Chodziło o gniazda zaworów i toyotowski VVL i lub nissanowski NEO ale to chyba bardziej kwestia komputera. Faktem jest, że litr czy kg gazu to 2,2pln a nie 4,59 jak pytałem w gdańsku o lpg do subaru (w 2006r tak teoretycznie) to nie chcieli się podjąć, bo chłodzenie zaworów itp Jako nawet w STi ma LPG :] na czymś trzeba testować Sami, a jaki producent? nie wiem na ile to jest legalne ale je ze swojego podwórka montażowego elektroniki mogę powiedzieć, że firma OHCEL (napisałem odwrotnie aby w google nie widziały) ELEKTRONIKA AUTOGAZ robił bardzo zaawansowane sterowniki wtrysku lpg. Sam właściciel ma forka furbo. Sterowniki oparte o o procesor ARM 64bit (lub32 nie pamiętam dokładnie). Pod względem technologicznym bardzo wyprzedzał konkurencję. Nie wiem jak jest teraz bo się nie interesowałem tematem :roll: niestety też są wypaczenia . Wiem jakiego telewizora nie kupic bo zrobiony tak aby wytrzymały świetlówki tylko okres gwarancyjny, jaki producent stosuje byle najtańszy szajs aby działało przez rok itp. Ale mogę powiedzieć, że bardzo wielu polskich producentów urządzeń to klasa sama dla się siebie, niejednokrotnie daleko wyprzedzając konkurencje ze starej unii dla której też produkujemy to tak na boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sami Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Do Jako raczej nie będę chwilowo jechał, troszkę za daleko jednakowoż. Sterownik jest bodajże Stag 200 ale nie jestem pewien, nie przyglądałem się. Toyoty nie lubią gazu, Subaru Turbo też nie. Dużo aut nie lubi gazu. Takiego z instalacji zakładanej przez ludzi nie do końca ogarniających albo źle strojących, żeby było "oszczędnie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 hehe, ah ta powszechna wiara w biciki :???: dlaczego Pan X daje ARMa 32bit do zwykłej instalacji gdzie wystarczyłby 51 8bit? A może DSP na 200MHz ? FPGA ? komputer przemysłowy ? bo nie umie zrobić porządnie algorytmu i urządzenie jest eksperymentalne - takie co zniesie sprzętowo wszystkie poprawki najmniejszym kosztem dobra, uczcie mnie dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 co wy pieprzycie, gaz to dobro. Dzieki niemu mam ciepłą wodę ja też i ciepłe kaloryfery :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się