Skocz do zawartości

Trójmiejskie spoty


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Czy moglibyście mi polecić dobrego mechanika. Proszę na priva. Z autem wszystko ok(tak mi się wydaje :D )

, ale przydałoby się sprawdzić. Co prawda nie mam jeszcze Subaru tylko Seata ale już zaczyna się na "S" ;)

Dziś przy rondzie z tyłu G.Bałtyckiej wpuściłem niebieskie subaru z chyba czarną świnią na klapie nr rej. GD..... Pozdrawiam kierownika :)Sam muszę sobie takie świniacze sprawić.

Edytowane przez ceram
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto poradzi. musze zrobic przeglad 60tys km i nie wiem jakimi olejami zalewac silnik i skrzynie. Probowalam przebrnac przez temat o olejach na forum tech ale utonelam po 10 stronach... a co aso to inna wersja.

Samochod: forek, 2010, diesel, manualna.

Generalnie tygodniowo: w miescie ok 100km i 200-300km trasy krajowej.

THX

Edytowane przez Francisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika polecam silnikowy a do skrzyni przekladniowy ;)

 

Nie przesadzajmy i nie dajmy się zwariowac, kup jakiegos np motula spelnaiajcego lepkosc i normy c2 / c3 z instrukcji obslugi i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony tak a z drugiej samo aso daje teraz wybor - lotos, motul, castrol lub najnowszy wynalazek - orlen costam costam.

Wczesniej sie tak nie przejmowalam ale forka zdarza mi sie nie raz jeden na 4tys obrotow i wiecej dokrecic a z drugie auto zima stoi przed domem i wole dobrac cos sprawdzonego.

Co dziwne - jak dzwonilam do 2 hurtowni z olejami to np lotosu nie mieli bo podobno nikt nie bral...

Edytowane przez Francisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem dyszlem na olejach lanych standardowo w ASO Gdańsk i wszystko było ok.

pytanie czy dalej będziesz tym autem jeździć kiedy przebieg będzie powyżej 100kkm

 

To teraz nie można już oddać auta do serwisu żeby wymienili olej? Rozumiem rozterki przy upalanym STi ale w normalnie użytkowanym dupowozie nie powinno mieć to raczej większego znaczenia. Chyba że znowu chodzi tutaj o markę Subaru i "niezawodność" silników. Bo wiem że jest to forum ludzi interesujących się motoryzacją i niektórzy biorą takie sprawy pod uwagę, ale nie wyobrażam sobie na przykład mojego Taty zastanawiającego się nad wyborem oleju i szukania na forach. Leje do VW to co jest w książce, przejeździł 170kkm i nic się nie dzieje (odpukać w niemalowane). Ogólnie uważam że nie ma zbytnio co dramatyzować tylko brać to co przypisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co Jako instaluje, ale co tam serwisowac? ;) Filtr fazy plynnej i gazowej trzeba zmienic (na aledrogo porzadne filtry <30zl komplet - z wysylka). Ew. mozna mape przejrzec, loga nagrac... ale to juz trzeba wziac auto na droge.

Jesli ktos ma Staga, to instrukcje i soft sa na stronie producenta ;) LPGTech chyba podobnie...

Ze Stagiem moge pomoc.

 

T.

 

 

Z chęcią ograniczyłbym się do wymiany filtrów, ale czytam w necie że warto jeszcze laptopa podłączyć.

Problem w tym, że nic się złego nie dzieje. Czy jest zatem sens??

 

@@Tummi, Jako staga nie instaluje ;) ani LPGTech, ani elpigaz ;)

 

BIGAS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Sailingman,wymień filtry i daj sobie na luz. Ile Twoja instalka ma przejechane? ja mam instalację od Jako i nie czuję potrzeby jechać do Wawy cokolwiek sprawdzać- owszem, jak bym przejazdem był to spoko, ale jechać specjalnie - nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem dyszlem na olejach lanych standardowo w ASO Gdańsk i wszystko było ok.

pytanie czy dalej będziesz tym autem jeździć kiedy przebieg będzie powyżej 100kkm

 

To teraz nie można już oddać auta do serwisu żeby wymienili olej? Rozumiem rozterki przy upalanym STi ale w normalnie użytkowanym dupowozie nie powinno mieć to raczej większego znaczenia. Chyba że znowu chodzi tutaj o markę Subaru i "niezawodność" silników. Bo wiem że jest to forum ludzi interesujących się motoryzacją i niektórzy biorą takie sprawy pod uwagę, ale nie wyobrażam sobie na przykład mojego Taty zastanawiającego się nad wyborem oleju i szukania na forach. Leje do VW to co jest w książce, przejeździł 170kkm i nic się nie dzieje (odpukać w niemalowane). Ogólnie uważam że nie ma zbytnio co dramatyzować tylko brać to co przypisane.

oooooo........ dokładnie tak. Absolutnie zgadzam się z bartolomeo.

Trzeba rozróżnić auto do upalania od auta normalnie eksploatowanego. I ten upalany też do końca nie wiadomo czym zalewać. :biglol:

nie dajmy się zwariować. A jak ktoś chce niech idzie do wątku olejowego i jestem pewien, ze po godzinie czytania wyjdzie bardziej zakręcony niż tam wszedł. Ile osób tyle opinii. :P

 

jeździłem dyszlem na olejach lanych standardowo w ASO Gdańsk i wszystko było ok.

pytanie czy dalej będziesz tym autem jeździć kiedy przebieg będzie powyżej 100kkm

odpowiedz brzmi: NIE.

Jeszcze nie miałem auta, które miało więcej niż 70 kkm :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz brzmi: NIE. Jeszcze nie miałem auta, które miało więcej niż 70 kkm

no i jasne, lej cokolwiek chcesz :D

 

ja też tak cały czas miałem, ale subaru to inna religia. No ale to dla mnie niezwykle wyjątkowe auto :wub:, jak wielu uważa- ostatni Mohikanin. To takie dziecięce marzenie jak za dawnych czasów zobaczyłem program o subaru w discowery to stwierdziłem, że muszę takie auto mieć.No i mam, jeden z najfajniejszych modeli. Niedługo dostanie spory zastrzyk fajowości :D

 

co do oleju ja chyba do 2.0D lałbym x-max 0w40

http://www.motul.com/pl/pl/products/57

olej bardzo dobrze przebadany w Rosji i nie tylko. Wyniki rewelacja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty się kolego nie gniewaj, bo nie ma o co... Tutaj kilka poleceń można dostać, ale do Subaru, a Ty nie dość, że jeździsz innym autem na S (w niektórych kwestiach ma to spore znaczenie), to sam piszesz, że jest z nim wszystko ok. Pewnie, trzeba dbać i doglądać, ale określ, czy chcesz skasować błędy w komputerze czy sprawdzić stan klocków... Może w takim razie zwykła stacja diagnostyczna bądź ASO odpowiednich samochodów na literę S i wybadasz, czy coś się sypie, a wtedy możesz szukać już konkretnego rzemieślnika :-)

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...