Skocz do zawartości

gdzie jest gniazdo diagnostyczne i jakie kable


karolmoto1

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem tu nowy i wszystkich pozdrawiam.

szukałem tu troche ale znależć nie mogłem ,mam problem z odnalezieniem gniazda diagnostycznego w subaru imprezia gt  97r 

potrzebuje podłączyć i zdiagnozować bo świeci się check engine i  przerywa na wysokich obrotach tak około 4 do 5,5 tyś obr .

i jeszcze jedna wazna sprawa  jakie kable WN do tego bo przerobiłem juz 3 kpl i albo za krótkie albo nie pasują ,moze ktoś coś poleci .Z NGK  fx51  ,fx54 i jeszcze jedne(nie pamietam) nie pasują  dodam ze cewka na środku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w MY'97 nie ma jeszcze OBD2, jest gniazdo diagnostyczne ale skorzystasz z niego tylko w ASO.

Masz za to kostki (gdzieś we wiązce pod deską przy lewym słupku) które się zwiera i możesz "wymrugać błędy"

 

tu jest kawałek instrukcji: http://www.troublecodes.net/Subaru/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za szybką reakcje .kabelki znalazłem ale nie wiem  jak dalej sie do tego zabrać.które kabele połączyć jak odczytać te błędy ,dla mnie to pierwszysna więc prosze o wyrozumiałość


juz znalazłem i chyba odczytałem nr będów  53 .22 .44 teraz pozostaje rozkodować te błędy .

moze jakaś podpowiedz?? 


czujnik spalania stukowego 22

przepustnica Duty elektromagnetyczny 44

pompa paliwa 53 

 

tak odczytałem , jak zle to moze jakiś fachowiec mnie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 - czujnik spalania stukowego. Odkręć, obejrzyj - jeśli obudowa nie nosi śladów pęknięcia to przeczyść miejsce łączenia z blokiem. Ale jeśli wymruguje to raczej uszkodziły się jego "wnętrzności" i ECU odczytuje jego nieprawidłową oporność.

 

44 - chyba translatorem tłumaczyłeś... :D Ten kod to obwód solenenoidu od wastegate - masz go z tego co pamiętam na kielichu od strony pasażera. Można rozebrać i przeczyścić czymś co nie wchodzi w reakcję z plastikiem. Wcześniej możesz spiąć na krótko i obserwować czy się otwiera/zamyka.

 

53 - taki błąd nie może występować w Twoim Subaru.

 

No i do wszystkich powyższych kontrola złącz (wyczyścić) oraz kabli.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra Panowie temat z przerywaniem chyba ogarnięty -chyba bo dziś zrobiłem co kolega mardzin podpowiedział czyli wyczyściłem solenoid i przeczyściłem styki i nie ma tego przerywania ,pozostaje wymiana czujnika stukowego i kasowanie błędów( jak to zrobić )

ale pojawiły się nowe spostrzeżenia  

wymieniłem olej, filtr ,uszczelki pokryw zaworów ,świece ,filtr paliwa ,powietrza i przewody ciśnieniowe ,wymyłem intercooler i co sie stało - no brak momętu nie ciągnie tak jak przy zakupie  i jak by cichszy się zrobił i jeszcze jedna sprawa nie pracuje zawór turbiny ,zimny ciepły na wolnych czy na gazie wcale sie nie przesuwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przez zawór turbiny rozumiesz gruchę przy turbo to na postoju nie będzie pracować, dopiero pod obciążeniem. Chyba, że umieściłeś kamerkę pod maską? :)

 

Mówisz, że przewody ciśnieniowe wymieniłeś - jeśli chodzi o wężyki do sterowania turbo to poczytaj o restryktorze. A jeśli przewody doprowadzające powietrze to poszukaj nieszczelności, posprawdzaj opaski, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak chodziło mi o gruche przy turbo.wymieniłem większość przewodów takich cieniutkich od tej gruchy  od solenoidu i chyba coś spiepszyłem bo to auto nie ciągnie jak wcześniej.opaski raczej wszystko posprawdzane i dociągnięte.

rozumiem ze restryktor to jest zwęzka w tym cienkim przewodzie za gruchą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

restryktor kupiłem całe 20zł  (w serwisie subaru troche więcej), kupiłem czujnik spalania stukowego ori jakieś 315zł 

 info dla podobnych modeli (rok 1997 GTz hydraulicznie regulowanymi zaworami) przewody WN tylko ori 550 zł zadne NGK RC-FX-51 czy 54  

diagnostyka tylko za pomocą kabelków pod kierą  

kasowanie błędów -po usunięciu usterek odłączyć aku na kilka minut i pozbawić auta reszty prądu np nacisnąć hamulec 

kilka razy,włączyć jakieś lampki ,co kolwiek.

 

moje usterki chyba usunięte pojezdzimy zobaczymy,za wszelką pomoc merytoryczną bardzo dziękuje jak bedziecie mieć jakiś spot dawać znać chmiela stawiam

 

a i jeszcze błąd 53 jak najbardziej występuje w starym modelu i oznacza problem z obwodem pomy paliwa-przekażnik ,instalacja ,lub nieszczelność przewodów.

 

pozdrawiam i bardzo dziękuje jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...