2di Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 dziękuje Wam za pomoc naprawde ! wiadomo, że dla niektórych to oczywiste i śmieszny wydaje sie ten temat i moje pytania ale wole z siebie zrobić idiote, zapytać Wasi mieć pewność że nie popełniam jakiegoś błędu niż dyskutować z mechanikami którzy pewnie zaczeliby swoje czary i eksperymenty dlaczego bierze olej Zostaje przy 5W-40 i dzięki za światłość ! P.S. Poprosiłem Moderatora o połączenie tematów, nie wiem dlaczego zdublował mi się ten sam wątek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2di Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 dziękuje Wam bardzo za oświecenie ! większość zaleca zostać przy 5W-40 więc i tak zrobie Jeden z fachowców przestraszył mnie, że bardzo źle sie dzieje, jeśli bierze 1L po przejechaniu przez ostatni rok niecałych 20 tys. km brałem pod uwage LPG ale i tak miało niby to być za dużo; uspokoiliście mnie widocznie mechanior chciał se na mnie zarobić Jeszcze raz serdeczne dzięki ! P.S. Pisałem Moderatorowi; powinien połączyć tematy, nie wiem jak zdublował mi się ten sam wątek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Co prawda posiadam Forka 2.0 turbo ale podepnę się pod temat - czy olej mobil 5W-40 w tym przypadku też ok ? Czy do silników z turbo należy lać co innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corax Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Nie chcę wsadzać kija w mrowisko itd, ale po wyciągnięciu postów merytorycznych z wątku olejowego spodziewałem się odpowiedzi przy aucie z turbo "zależy od od eksploatacji" i dalej czegoś w tym stylu "forek na cywilnie bez długotrwałego dręczenia 5W40 OK, ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km dajmy na to, to powinno być (strzelam) 5W50 alb 10W50" ? Więc jak to jest ? Ja zakładam że turbo auto które ma obieg oleju też w turbinie generalnie bardziej grzeje olej niż wolny ssak (oprócz silnika jest on też podgrzewany w wiatraczku) i należy na to też zwrócić uwagę. Pytam dla siebie a koledze tomi79 nic nie sugeruje. Edytowane 10 Lutego 2014 przez Corax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km dajmy na to w tym przypadku , najodpowiedniejszy będzie Millers CRO 10w40... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 @@Corax odwrócę pytanie.Zakuty motor,auto dręczone na torze,moc 2-krotnie wyższa niż S-turbo i olej 5W40 daje radę,co prawda zimą lub wczesną wiosną,ale zawsze. To jak to jest? ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km Gdyby taki był styl jazdy,to raczej zostałby wyrażony w pytaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corax Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) No właśnie nie wiem jak to jest, a staram się zrozumieć (lubię być użytkownikiem świadomym) i dlatego pytam napisałem co myślę żeby było wiadomo gdzie błądzę. Generalnie uważam że olej który nie traci właściwości (nie zerwie się film olejowego jeśli tak można to nazwać) w danym zastosowaniu jest dobry. Więc jeśli 5W40 działa i nic się nie dzieje to znaczy że jest dobry tylko właśnie trzeba tu wcześniej wiedzieć co wlać, a więc posiąść wcześniej jakąś wiedzę. BO w przeciwnym przypadku trzebaby zrobić eksperyment laboratoryjny lać olej taki a taki patrzyć jak się zniszczyło i po serii prób wybrać najlepszy w naturze raczej nie możliwe @@Corax odwrócę pytanie.Zakuty motor,auto dręczone na torze,moc 2-krotnie wyższa niż S-turbo i olej 5W40 daje radę,co prawda zimą lub wczesną wiosną,ale zawsze. To jak to jest? No ja wnioskowałbym że tu temp. zewnętrzna + konstrukcja auta (układu olejowego) na tyle dobrze odprowadza ciepło z oleju (zakładając, że im wyższa temp. tym gorzej on działa) że jest odpowiedni. Wnioskuje również po "co prawda zimą lub wczesną wiosną", że: w lecie ogólna temp w górę, odprowadzanie ciepła pogarsza się, w efekcie trzeba zastosować olej który będzie działać dobrze przy jego wyższej temperaturze (skoro ją akumuluje, jak zakładam do pewnej granicy), oczywiście użytkowanie takie same zakładam, bo przy jeździe bez męczenia (czyli ciągłego dostarczania ciepła do oleju) 5W40 też pewno by był dobry. Right or not right ? Btw. problem sprowadzam do krzywej grzania chłodzenia. Uważam że z tą wiedzą olejową jest tak samo jak z przetwarzaniem energii (ciepło, entalpia itp) albo elektromagnetyzmem (rotacje i inne dywergencje) wiedza spokojnie do pojęcia tylko trzeba sprowadzić ją do kilku prostych i zrozumiałych definicji na których próbę zrozumienia reszty można opierać. Btw. Pisząc to co napisałem wcześniej myślałem również o różnicach temp lato zima ale akurat tego nie wypisałem, no i bardziej myślałem o oleju cało rocznym ale w przypadku częstości wymian w imprezach można śmiało myśleć o innych olejach na lato zimę co oczywiście nie u każdego ma ma sens (np. u mnie przewidywany roczny przebieg 8kkm ??) Edytowane 10 Lutego 2014 przez Corax 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 No właśnie nie wiem jak to jest, a staram się zrozumieć (lubię być użytkownikiem świadomym) i dlatego pytam napisałem co myślę żeby było wiadomo gdzie błądzę. Generalnie uważam że olej który nie traci właściwości (nie zerwie się film olejowego jeśli tak można to nazwać) w danym zastosowaniu jest dobry. Więc jeśli 5W40 działa i nic się nie dzieje to znaczy że jest dobry tylko właśnie trzeba tu wcześniej wiedzieć co wlać, a więc posiąść wcześniej jakąś wiedzę. BO w przeciwnym przypadku trzebaby zrobić eksperyment laboratoryjny lać olej taki a taki patrzyć jak się zniszczyło i po serii prób wybrać najlepszy w naturze raczej nie możliwe @@Corax odwrócę pytanie.Zakuty motor,auto dręczone na torze,moc 2-krotnie wyższa niż S-turbo i olej 5W40 daje radę,co prawda zimą lub wczesną wiosną,ale zawsze. To jak to jest? No ja wnioskowałbym że tu temp. zewnętrzna + konstrukcja auta (układu olejowego) na tyle dobrze odprowadza ciepło z oleju (zakładając, że im wyższa temp. tym gorzej on działa) że jest odpowiedni. Wnioskuje również po "co prawda zimą lub wczesną wiosną", że: w lecie ogólna temp w górę, odprowadzanie ciepła pogarsza się, w efekcie trzeba zastosować olej który będzie działać dobrze przy jego wyższej temperaturze (skoro ją akumuluje, jak zakładam do pewnej granicy), oczywiście użytkowanie takie same zakładam, bo przy jeździe bez męczenia (czyli ciągłego dostarczania ciepła do oleju) 5W40 też pewno by był dobry. Right or not right ? Btw. problem sprowadzam do krzywej grzania chłodzenia. Uważam że z tą wiedzą olejową jest tak samo jak z przetwarzaniem energii (ciepło, entalpia itp) albo elektromagnetyzmem (rotacje i inne dywergencje) wiedza spokojnie do pojęcia tylko trzeba sprowadzić ją do kilku prostych i zrozumiałych definicji na których próbę zrozumienia reszty można opierać. Btw. Pisząc to co napisałem wcześniej myślałem również o różnicach temp lato zima ale akurat tego nie wypisałem, no i bardziej myślałem o oleju cało rocznym ale w przypadku częstości wymian w imprezach można śmiało myśleć o innych olejach na lato zimę co oczywiście nie u każdego ma ma sens (np. u mnie przewidywany roczny przebieg 8kkm ??) eeeeeee..... Żytomierz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Moja jazda bez szaleństw i upalania , normalne przemieszczanie się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie dodatkowych wskaźników temperatury oleju czy ciśnienia,albo obydwu. Masz wtedy pełny przegląd parametrów i zachowania się oleju podczas eksploatacji auta. Można sporo wniosków wyciągnąć na tej podstawie. Dużo więcej obciążony jest silnik i olej,na torze niż na autostradzie,na torze i owszem temperatura oleju przekracza 100 st. Na autostradzie jeszcze się to u mnie nie zdarzyło,nawet przy sporych prędkościach co najwyżej 80 st. Chłodzenie wtedy jest dużo bardziej intensywne i efektywne. Moja jazda bez szaleństw i upalania , normalne przemieszczanie się . I sprawa jasna i klarowna. Nawet do szybszej i dynamicznej jazdy,dobry 5W40 jest wystarczający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km dajmy na to w tym przypadku , najodpowiedniejszy będzie Millers CRO 10w40... Oliwa na docieranie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 noajaha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corax Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Co do wskaźników fakt nie pomyślałem o nich jak to pisałem. Cybel sugestia odebrana auto do mnie z powrotem trafi pojawią się i wskaźniki w końcu to i zapewne wątpliwości znikną, wraz z doświadczeniami. Żytomierz takie miasto na Ukrainie wg. Wikipedii, nie byłem, przemyśleń głębszych nie mam, więc się nie wypowiem no może poza tym że może warto odwiedzić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 noajaha... E, to już wolę 10W40 AMO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km dajmy na to w tym przypadku , najodpowiedniejszy będzie Millers CRO 10w40... Oliwa na docieranie? Kiedyś w wojsku smarowało się oliwą pośladki żeby przy szybkim bieganiu się nie przycierały. CRO chyba nie jest najlepszym pomysłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Kiedyś w wojsku smarowało się oliwą pośladki żeby przy szybkim bieganiu się nie przycierały. CRO chyba nie jest najlepszym pomysłem. Czysto teoretyzując nie sądzę aby w tym przypadku chodziło o bieganie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 ale jeśli właściciel lubi go dusić albo but w podłodze na A4 i tak 150km dajmy na to w tym przypadku , najodpowiedniejszy będzie Millers CRO 10w40... Tutaj Carlos zajrzał w przyszłość i zobaczył,że przy następnej wymianie oleju,właśnie taki zostanie zalany.Oczywiście po wykonanym uprzednio remoncie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 (edytowane) Ja zalewam 5W30 (Valvoline) i z tego co pamiętam manual zaleca właśnie te parametry... mądrzejszy od japońskich inzynierów nie będę i nie zmieniam A czy to nie jest, że producent zalecając dany olej bierze pod uwagę mozliwości danego silnika oraz fakt, że każdy kierowca ma swój "styl" i proponowany olej zniesie wszystko (zakłądając, że silnik jest oryginalny w sensie nie dłubnięty)?? To może inaczej... jakie parametry oleju byście polecili do tego samego silnika (jak w opisie 2.0 NA z przebiegiem ok 200000) gdy uzywany jest: - głównie po mieście, krótkie odcinki, spokojnie, - głównie w trasie, spokojnie, - głównie miasto, ciężka noga, często kręcony powyżej 5 tyś, - głównie trasa z nogą w podłodze Edytowane 13 Lutego 2014 przez Dyziek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 To może inaczej... jakie parametry oleju byście polecili do tego samego silnika (jak w opisie 2.0 NA z przebiegiem ok 200000) gdy uzywany jest: - głównie po mieście, krótkie odcinki, spokojnie - głównie w trasie, spokojnie Taki jak zaleca producent,czyli 5W30. - głównie miasto, ciężka noga, często kręcony do 6 tyś - głównie trasa z nogą w podłodze A tu już dobry 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A czy 5W30 (dobrej jakości) nie podoła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A czy nie warto mieć jakiś margines bezpieczeństwa? Będziesz zmieniał co 7,5 tys. to pewnie i podoła,wszystko zależy od przynajmniej kilku czynników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corax Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 HA czyli moje teoretyzowanie nie jest całkowicie niepoprawne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A czy nie warto mieć jakiś margines bezpieczeństwa? W takim razie nie lepiej było napisać w manualu ten 5W40 żeby wspomniany margines zachować?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi