w1c10 Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Witam. Przeszukałem forum, pogrzebałem w google i coś mało znalazłem na temat subaru Justy tego produkowanego do roku 95. Zastanawiam sie nad kupnem tego auta do kjsów, dlatego mam pare pytan i jak macie chwilke to odpowiedzcie Interesują mnie: - dane techniczne o aucie przyspieszenie, waga, KM, Nm, zawieszenie jak jest zbudowane, mc pherson z przodu, a z tyłu ? - jak wygląda sprawa z częściami bo napewno coś w aucie trzeba będzie zrobic ? - jak wygląda sprawa z częściami tuningowymi potrzebowałbym pewnie sprężyny o innej charakterystyce, sztywniejsze stabilizatory jeżeli są w justy stabilizatory, inne amorki - wiem, że napęd na tył jest dołańczany w momencie poślizgu kół przednich, wiadomo ile mocy jest przekazywane na tył a ile na przód ? Można włączyć lub wyłączyc tył napęd, jakies blokady są ? - jak z trwałościa podzespołów, silnika, skrzyni, całego napędu biorąc pod uwage że będzie ostro wciskane ? - czy z silnika 1.2 75 KM da rade coś jeszcze wydusic bez turbo i zbyt dużych kombinacji ? - justy ma wspomaganie kierownicy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekP Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 SIemanko, moc = 54 kW (5600obr/min) , momet = 96Nm (2800obr/min), wsp sprezania 9:1, autko wazy 875kg i 63% masy spoczywa na kolach przednich. Czesci raczej sa dostepne ale nie zawsze od reki. Co do wynalazkow tunibgowych to gorzej, swiatek robi walki rozrzadu, reszte zrobisz u dobrego slusarza. Ja zawias mam seryjny tylko amorki hipolem zalalem. Naped nie jest dolaczany w momecie poslizgu przodu (to nie wiskoza) naped dolaczasz sam z kabiny kiedy masz na to ochote. Przenoszone jest wtedy 50% na kazda os. Jest to przelozenie mechaniczne wiec po wlaczeniu napedu "ciagna" zawsze przynajmniej 2 kola jedno przednie i jedno tylne. Trwalosc jest zadowalajaca, ja kupilem justy tez do kjs, dostalo ogromna ilosc treningow po lesie i asfacie bez oszczedzania i nie dzieje sie nic Co do wyciskania mocy z silnika to nie wiem, ja mam w planie zalozyc silnik od swifta GTI, podobno to wykonalne i od wrzesnia ruszam do swapowania Moja justynka niema wspomagania, nie wiem jak inne. to tyle, pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Czesc. Dzieki za odpowiedz. Znalazłem na tym forum później troche o justy, szukajac ręcznie bo jakoś wyszukiwarka nie znalazła mi wszystkiego. Z tym napędem to fajnie, że jest dołańczany kiedy sie chce Mocy tam nie dużo, na sniegu starczy, ale na asfalcie to już mało Widziałem, że są dwa rodzaje silników 1.2 na gaźniku i wtrysku, który lepszy, który lepszy do modyfikacji ? Raczej nie będe mocno przerabiał silnika typu wałki itp., na początek standardowe rzeczy dolot, wydech, itp. Jakiego rocznika szukac, żeby nie trzeba było odrazu za dużo naprawiac i ile trzeba by wydac ? Silniki jaki przebieg wytrzymują ? Tak orientacyjnie czy interesowac sie autem który ma przejechane 160 000 km zrobione, czy to raczej już jego koncówa ? Wiadomo, że zależy mi na zdrowym silniku, aby miał tą nie dużą ale jednak miał moc Czym więcej czytam tym bardziej interesuje mnie to autko najlepiej w kolorze czarnym, ale chyba takich nie było :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekP Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Trwalosci silnika nie znam ale wydaje mi sie ze sporo wytrzyma, osobiscie kupilem na wtrysku i polecam wtrysk(mniej z nim problemow). Rocznik jest dyskusyja sprawa bo to ogolnie raczej stare autko, wiec lepiej szukac takiej w ktorej blacha jest OK a nie patrzec na date. Wazne jest tez zeby nie byla bita skoro ma isc do sportu. Teraz tak zeby Ci troche humor pogorszyc: naped mozesz dolaczyc i rozlaczyc kiedy chcesz (trzeba tylko na krotka chwile puscic gaz), ale przy zalaczonym napedzie reczny blokuje 4 kola(ewentualnie 3-oba tylne i poprzez dyfra jedno przednie) wiec zeby zrobic nawrot musisz naped wylaczyc. Jezeli scigales sie wczesniej trzeba sie przyzwyczaic, mi to sprawia pewnien problem. Mimo to polecam w 100% JUSTYnke, naprawde to jest wypasione autko a w dobrych rekach mysle ze stanowi potezna bron Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 Trwalosci silnika nie znam ale wydaje mi sie ze sporo wytrzyma, osobiscie kupilem na wtrysku i polecam wtrysk(mniej z nim problemow). Rocznik jest dyskusyja sprawa bo to ogolnie raczej stare autko, wiec lepiej szukac takiej w ktorej blacha jest OK a nie patrzec na date. Wazne jest tez zeby nie byla bita skoro ma isc do sportu. Teraz tak zeby Ci troche humor pogorszyc: naped mozesz dolaczyc i rozlaczyc kiedy chcesz (trzeba tylko na krotka chwile puscic gaz), ale przy zalaczonym napedzie reczny blokuje 4 kola(ewentualnie 3-oba tylne i poprzez dyfra jedno przednie) wiec zeby zrobic nawrot musisz naped wylaczyc. Jezeli scigales sie wczesniej trzeba sie przyzwyczaic, mi to sprawia pewnien problem. Mimo to polecam w 100% JUSTYnke, naprawde to jest wypasione autko a w dobrych rekach mysle ze stanowi potezna bron Jeżdze od nie dawna w KJSach Honda CRX i też moge każdemu polecic to auto Chce jednak na sliskiej nawierzchni pojezdzic jakims 4wd, tanim i małym 4wd i chyba lepszego auta niz Justy nie znajde, a na impreze czy lancera mnie nie stac. O tym ręcznym to nie wiedziałem, myslałem że przy wcisnietym sprzęgle nie ma problemu z ręcznym. Jednak chyba takim autem można latac bokiem bez użycia ręcznego Teraz tylko musze znalezc jakis ciekaw egzemplarz. Dzięki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekP Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Wszystko ma swoje plusy i minusy nawet subaru Latac mozna bokiem do woli, autko jest dosc nadsterowne a jesli mu lewa noga pomozesz to juz jest bajka. Ja mam naped przerobiony pod przycisk od recznego (ten ktory zapala lampke na desce) i jak unosze reczny rozlacza i naped i sprawa zalatwiona Zycze powodzenia w poszukiwaniach!! P.S. Jak kupisz to podeslij fotki!! [ Dodano: Czw Lip 27, 2006 11:42 am ] http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1409317 ta wyglada niezle, koles pisze ze udokumetowanie 80kkm fakt ze masz troche daleko do cieszyna ale moze watro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 Cześć. Właśnie coś koło rocznika 1994 będe szukać, ale 3-dzwiowy, nie chce 4/5 dzwiowego. Biały kolor też pasuje będzie wygladał jak rajdówka Mieszkam blisko granicy więc raczej będe szukał z kolegą w Niemczech niż kupywał u handlarza w polsce. Do granicy mam 80 km, czasami nawet blisko coś w Niemczech można znaleźć, sie okaże Wiem, że ma być zdrowa justynka , 3-dzwiowa, 1.2 na wtrysku. Przerażają mnie tylko koszty rejestracji, auto tanio kupie, a pewnie z 1500 zł wydam na rejestracje itp. rzeczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekP Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Masz no mnie to kosztowalo wlasnie cos okolo 1400zl, troche dorgo ale jeden i ogromny plus tego wszystkiego to stan auta i dobra cena. Za te pieniadze w polsce nie kupisz dobrej uzywki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Silniki gaźnik, wtrysk różnią się tylko głowicą i niczym innym. Na gaźniku więcej pali i są problemy z tym przeklętym pół automatycznym ssaniem... Ale w gaźniku więcej sam zrobisz... Z częściami nie ma wogóle problemu ! Ludzie co mówią inaczej oszukują (kurcze zaczynam się powtarzać) z przodu są mcpersony z tyłu osobne sprężyny i amortyzatory. Najlepiej amorki tylko zregenerować i utwardzić (starczy) plus wiem, że chyba Vert? obcioł sprężytny o jeden zwój? Ale nie wiem czy to warto. Turbo to bez sensu (ktoś już coś takie próbował po kilku miesiącach sprzedał auto) Z częściami tunerskimi to możesz zapomnieć wszystko w własnym zakresie tak jak kolega pisał silniki wytrzymują około 200 tys na więcej nie ma co liczyć (choć jest na forum osoba co więcej zrobiła) respekt Ja mam już drugie justy i śmigam tymi cudami już około 2 lata jak masz jakieś pytania to wal śmiało :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurczak Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 ja jezdziłem justy w kjsach nie ma lepszego samochodu do rajdzików polecam z całego serca tylko jest jedna wada zeby miec szybkie justy niestety trzeba wsadzić z 8 tyś zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Czesc. Dzieki za zainteresowanie tematem Już sie zdecydowałem na 1.2 na wtrysku i będe szukał cos pomiedzy 92 a 95 r. Odnosnie zawieszenia to jak to najlepiej zrobic, żeby auto trzymało sie drogi ? Da rade kupic jakies sportowe progresywne sprężyny do tego auta np. H&R, Eibach, czy nawet nasze polskie Jamexy ? Słyszałem, że da rade kupic amorki Bilstein B8, to prawda ? Pisaliscie o regeneracji używanych amorków i ustawienia ich na sztywniejsze, kto takie cuda robi, za ile i na czym to polega ? Justy ma stabilizatory które może są dostępne jakies grubsze sztywniejsze ? Czy naprzykład wywalenie katalizatora w justy i zastąpienie go rurka da jakis pozytywny efekt ? W hondzie napewno cos dało, auto jest zrywniejsze, sprawdzone gtechem. Modyfikacja dolotu da cos, czy raczej Justy jest toporna na takie modyfikacje ? Ciekawi mnie troche ten napęd, w kjsach często są nawroty o 180 stopni albo i więcej bez ręcznego sie tego nie wykona. Kolega pisał, że za każdym razem po zaciągnieciu ręcznego odłancza mu tył, czy to zdrowe dla napędu, czy może jakos inaczej sie da ? Kurczak możesz napisac na co te 8 tys. ? Co masz na mysli, o jakich modyfikacjach piszesz, jestem ciekaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Czesc.Dzieki za zainteresowanie tematem Już sie zdecydowałem na 1.2 na wtrysku i będe szukał cos pomiedzy 92 a 95 r. Odnosnie zawieszenia to jak to najlepiej zrobic, żeby auto trzymało sie drogi ? Da rade kupic jakies sportowe progresywne sprężyny do tego auta np. H&R, Eibach, czy nawet nasze polskie Jamexy ? Słyszałem, że da rade kupic amorki Bilstein B8, to prawda ? Pisaliscie o regeneracji używanych amorków i ustawienia ich na sztywniejsze, kto takie cuda robi, za ile i na czym to polega ? Justy ma stabilizatory które może są dostępne jakies grubsze sztywniejsze ? Czy naprzykład wywalenie katalizatora w justy i zastąpienie go rurka da jakis pozytywny efekt ? W hondzie napewno cos dało, auto jest zrywniejsze, sprawdzone gtechem. Modyfikacja dolotu da cos, czy raczej Justy jest toporna na takie modyfikacje ? Ciekawi mnie troche ten napęd, w kjsach często są nawroty o 180 stopni albo i więcej bez ręcznego sie tego nie wykona. Kolega pisał, że za każdym razem po zaciągnieciu ręcznego odłancza mu tył, czy to zdrowe dla napędu, czy może jakos inaczej sie da ? Kurczak możesz napisac na co te 8 tys. ? Co masz na mysli, o jakich modyfikacjach piszesz, jestem ciekaw jestem za żebyś napisał co zmieniłeś... Amortyzatory robi firma umnie w poznaniu około 100 za sztukę Zamiast katalizatora można rurkę wsadzić, ale nic nie czuć mocy więcej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurczak Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 ja miałem u siebie amorki bilsteina to znaczy wkłady b8 na grubej rurze zółte do tego sprężyny eibach czerwone uzywane z niemiec kupiłem na ebay metalowe sprzegło z dociskiem wzmocniony kolektor wydechowy rurkowy wydech rura 55 na koncu miałem przelotowy wydech a silnik mi robił wujek "czoper" dokładnie nie wiem co miałem w silniku wiem tylko ze były jakies inne tłoki wałek jakis zawory od imprezy jak znajde wykres z hamowni to wam pokaze wyszło nam ok 98 koni i to było jeszcze duzo zapasu takze pełną a grupe jak by sie robiło to szacowalismy z wujkiem ze mozna dojsc do 120 koni tylko ze wtedy trzeba by było założyć 4 przepustnice oczywiscie na zime polecam zregenerować amorki [ Dodano: Wto Sie 01, 2006 7:46 pm ] a te modyfikacje tyle kosztowały ze na koniec sie złapałem za głowe wiec -kolektor z wydechem kosztował 1200 zł sam kolektor 600zł - amorki bilsteina 2400 zł -eibachy 50 euro -2 fotele kubełkowe speed po 400zł szt. szpilki do kół 400 zł -dystanse 300zł -pleksi zamiast szyb 300zł - co do silnika to nie wiem bo nic za to nie płaciłem wiem tylko ze obróbka sama kosztowała 960 zł nie wiem ile kosztowały czesci ile wałek ile tłoki sprzegło tarcza metalowa kosztuje 600 żł docisk 500 zł filtr stozkowy 200zł nowe wachacze po 70 zł wszystkie gumki zawieszenia ok 400zł przerobienie przepustnicy na wiekszą 170 zł nie wiem ile kosztowały zawory od imprezy wiem jedno warto to zrobic bo mozna imprezy wciagac na kretych kjs nawet na suchym a juz nie mowie co sie dzieje na szutrze albo sniegu jak byscie chcieli cos to dawajcie znać wiem poprostu gdzie tego szukać bo nietstey do justy cos znalesc to jest bardzo ciężko Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Super To w takim razie będe w kontakcie, bo możliwe że dużo gratów będe potrzebował Narazie spojrzałem na katalog Bilsteina i nie mają oni tam amorków do justy, tak że te twoje to były jakies kombinowane. Eibach były specjalnie do Justy czy może pasujące od innego auta ? Nie powiem modyfikacji sporo tam miałeś, ja na poczatku skupiłbym sie na takich podstawowych jak zawieszenie, żeby sie nie kładło do ziemi na zakrętach. Chciałbym zawieszenie na wysokosc seryjne ale utwardzone, żeby sie nie gieło na zakrętach i trzymało drogi Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana stabilizatorów na grubsze, co pewnie nie będzie możliwe do znalezienia. Wymiana amorków na bardziej sportowe i może wymiana sprężyn na progresywne które najczesciej też obnizaja auto, tak wiec sprezyny progresywne -35 mm i lekko podniesc auto jakims tam sposobem Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurczak Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Z katalogu bilsteina nie dostaniesz do justy trzeba przerabiac ja przerabiałem w wawie w zerkopolu a sprezyny sa do dostania w eibachu na szutry i zime najlepiej załozyc seryjne sprezyny do bilsteina wtedy wysoko stoi i jest ok a drazki stabilizatora nie wymieniałem wymieniałem tylko łaczniki stabilizatorów na jakies od hondy accord albo civic sa identyczne kształtem lecz bardzo mocne Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 ja miałem u siebie amorki bilsteina to znaczy wkłady b8 na grubej rurze zółte do tego sprężyny eibach czerwone uzywane z niemiec kupiłem na ebaymetalowe sprzegło z dociskiem wzmocniony kolektor wydechowy rurkowy wydech rura 55 na koncu miałem przelotowy wydech a silnik mi robił wujek "czoper" dokładnie nie wiem co miałem w silniku wiem tylko ze były jakies inne tłoki wałek jakis zawory od imprezy jak znajde wykres z hamowni to wam pokaze wyszło nam ok 98 koni i to było jeszcze duzo zapasu takze pełną a grupe jak by sie robiło to szacowalismy z wujkiem ze mozna dojsc do 120 koni tylko ze wtedy trzeba by było założyć 4 przepustnice oczywiscie na zime polecam zregenerować amorki [ Dodano: Wto Sie 01, 2006 7:46 pm ] a te modyfikacje tyle kosztowały ze na koniec sie złapałem za głowe wiec -kolektor z wydechem kosztował 1200 zł sam kolektor 600zł - amorki bilsteina 2400 zł -eibachy 50 euro -2 fotele kubełkowe speed po 400zł szt. szpilki do kół 400 zł -dystanse 300zł -pleksi zamiast szyb 300zł - co do silnika to nie wiem bo nic za to nie płaciłem wiem tylko ze obróbka sama kosztowała 960 zł nie wiem ile kosztowały czesci ile wałek ile tłoki sprzegło tarcza metalowa kosztuje 600 żł docisk 500 zł filtr stozkowy 200zł nowe wachacze po 70 zł wszystkie gumki zawieszenia ok 400zł przerobienie przepustnicy na wiekszą 170 zł nie wiem ile kosztowały zawory od imprezy wiem jedno warto to zrobic bo mozna imprezy wciagac na kretych kjs nawet na suchym a juz nie mowie co sie dzieje na szutrze albo sniegu jak byscie chcieli cos to dawajcie znać wiem poprostu gdzie tego szukać bo nietstey do justy cos znalesc to jest bardzo ciężko Słyszałem kiedyś trochę o Tobie kolega opowiadał o "wujku czoperze" Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 Czesc. Znalazłem za bardzo podobne pieniądze Justy z końca 95 roku, już w tej nowej budzie. Ma on silnik 1.3 i 68 KM, ten silnik dalej ma 3 cylindry czy już 4 ? Te Justy jak wiadomo wygląda już tak samo jak Suzuki Swift. Możecie je jakoś porównac do starszego justy ? Jak sie ma napęd, lepszy czy gorszy, czym sie różni ? Silnik ma mniej KM ale może jest inny, może lepiej od dołu ciągnie ? Nowsze justy jest cięższe czy lżejsze ? Któy by sie bardziej nadawał do KJSów, modyfikacji itp. ? Wiadomo, że wolałbym jak najnowsze, żeby jak najmniej na starcie w niego inwestować, żeby był w lepszym stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekP Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Witam, co tu taka cisza? :wink: Po raz kolejny musze poproscic Was o pomoc. Pomysl ze swapem juz dawno mi przeszedl, ale mocy nadal nie przybylo Zabieram sie wiec do przerobek mojego silniczka i tu mam nastepujace pytaniko: ile moge splanowac glowice i o ile zmniejszyc wage kola zamachowego? Dodam ze autko idzie tylko do sportu. Z gory wielkie dzieki i pozdrawiam!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 w1c10, ostanio bawił się kołęm napisz mu pw na pewno chętnie pomorze :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.