Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą do natychmiastowej wymiany?


capekpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam legacy 2,5 US i ostatnio zauważyłem że kapie olej.

No i niestety tak jak się obawiałem od spodu po lewej stronie cieknie olej.

Przebieg dokładnie 100600mil.

Aktualnie trochę krucho z pieniędzmi i dlatego zakładam ten temat.

 

Co może się stać oprócz tego że muszę dolewać olej ( od wymiany ubyło około 100 mililitrów) a przejechałem coś koło 1500 km.

 

 

Czy mogę uszkodzić silnik?

Czy do wymiany uszczelki trzeba wyjmować cały silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam że odświeżam i PPP.

 

Sprawdziłem dokładnie i padła uszczelka pod głowicą.

 

Mam z wiązko z tym kilka pytań.

 

Czy trzeba wyjmować silnik?

Co może się stać przez dłuższą jazdę na takiej uszczelce?

Jeśli trzeba wyjmować silnik to zrobić też od razu dobrą uszczelkę po drugiej stronie?

Jakie uszczelki muszę kupić? Pod głowice, pod klawiaturę i jakie jeszcze?

Czy po odkręceniu głowicy trzeba ją oddać do plonowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do wyjęcia.

Zależy w jakim stopniu uszkodzona uszczelka,może jeszcze pojeździć albo zrobić kompletne kaboom.Tu można tylko wróżyć z fusów.

Zgodnie ze sztuką,powinno się zrobić obie uszczelki.

Jakie uszczelki muszę kupić? Pod głowice, pod klawiaturę i jakie jeszcze? Czy po odkręceniu głowicy trzeba ją oddać do plonowania?

Chcesz to robić sam?

A nie lepiej powierzyć dobór części i naprawę dobremu warsztatowi?Może być w efekcie taniej,szybciej i z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tu masz film gdzie widać że nie ma konieczności wyjmowania silnika - ale jest wyraźnie powiedziane że wygodniej szybciej jest wyjąć. Jeżeli chodzi o planowanie to musisz oddać głowice do sprawdzenia czy są proste. I tak trzeba zrobić obie głowice. Potrzebujesz komplet uszczelek pod dekle zaworowe, pod głowice i możesz się jeszcze pokusić o wymianę uszczelniacze na wałkach rozrządu i przy wyjęciu silnika od razu uszczelniacz na wale od strony skrzyni (silnik na wierzchu więc warto wymienić i sprawdzić jak wygląda sprawa sprzęgła). Edytowane przez bzikus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje.

Edytowane przez IVAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje.

 

No tu się nie zgodze ja wyjmowalem silnik i nic nie rozszczelnialem sprężarkę klimy odkladasz w miejsce akumulatora a pompę wspomagania w miejsce filtra powietrza. Znów odsylam do yutube są dziesiątki filmów odnośnie wyjmowania silnika z subaru.

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje.

przy remoncie silnika, koszt napełnienia klimy to "pikuś" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt?

 

 

A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu.

Edytowane przez capekpl1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt?

 

 

A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu.

Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt?

 

 

A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu.

Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? :huh:

 

 

Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź.

 

Za:

Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt.

Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt.

Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt.

Uszczelniacz wału korbowego tył

Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dobra rada:

1) uszczelki pod pokrywy zaworów koniecznie oryginalne - inne ciekną na potęgę.

2) uszczelniacze - najlepiej oryginalne - zwróć zwłaszcza na tylny uszczelniacz wału - wielu "producentów" konfekcjonuje wyrób chiński zrobiony z jakiegoś niebieskiego "g*.*", które strzępi się po kilku tysiącach km i olej leje się jak z wiadra. A żeby go powtórnie wymienić, trzeba co najmniej zdemontować skrzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt?

 

 

A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu.

Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? :huh:

 

 

Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź.

 

Za:

Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt.

Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt.

Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt.

Uszczelniacz wału korbowego tył

Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny.

Pisząc OEM miałem na myśli takie z jakimi wyjechało auto z fabryki czyli oryginale subaru. Ja robiłem podobny zestaw jak u ciebie czyli głowice pokrywy zaworów uszczelniacze zaworów walkow rozrządu i wału od skrzyni i wszystko wyrzuciłem oryginale. Kupiłem w ASO i w xbike bo mieli od ręki.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt?

 

 

A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu.

Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem

 

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? :huh:

 

 

Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź.

 

Za:

Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt.

Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt.

Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt.

Uszczelniacz wału korbowego tył

Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny.

Pisząc OEM miałem na myśli takie z jakimi wyjechało auto z fabryki czyli oryginale subaru. Ja robiłem podobny zestaw jak u ciebie czyli głowice pokrywy zaworów uszczelniacze zaworów walkow rozrządu i wału od skrzyni i wszystko wyrzuciłem oryginale. Kupiłem w ASO i w xbike bo mieli od ręki.

 

Auto ma u mnie pojezdzic wiec nie szukalem oszczędności tylko solidnych części.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez bzikus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zmiana planów.

W wakacje będzie wyjmowany silnik.

Plan jest ambitny, wyjmujemy cały silnik i rozbieramy w drobny mak.

Wszystkie uszczelki i uszczelniacze do wymiany, możliwe że dwumasa też do wymiany.

Na co jeszcze się przygotować?

 

Co jeszcze wymienić?

 

Myślałem nad poduszkami silnika, świece, kable wysokiego napięcia.

 

Macie jeszcze jakieś propozycje?

Edytowane przez capekpl1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz rozbierać blok i sprawdzać stan panewek, to od razu sprawdź osiowość łożysk głównych.

I zamontuj nowe pierścienie tłokowe z definicji.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie chce rozpoławiać bloku, gdzie tak napisałem?

 

W drobny mak to taka metafora była.

 

W takim razie proszę wyrażaj się precyzyjnie. Metafory są dobre w poezji i sztuce oratorskiej a nie w mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...