capekpl1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Mam legacy 2,5 US i ostatnio zauważyłem że kapie olej. No i niestety tak jak się obawiałem od spodu po lewej stronie cieknie olej. Przebieg dokładnie 100600mil. Aktualnie trochę krucho z pieniędzmi i dlatego zakładam ten temat. Co może się stać oprócz tego że muszę dolewać olej ( od wymiany ubyło około 100 mililitrów) a przejechałem coś koło 1500 km. Czy mogę uszkodzić silnik? Czy do wymiany uszczelki trzeba wyjmować cały silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 A jesteś pewien że spod UPG, a nie spod dekli zaworów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Wydaje mi się że spod głowicy ponieważ jest bliżej bloku silnika, a może ma ktoś zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Przepraszam że odświeżam i PPP. Sprawdziłem dokładnie i padła uszczelka pod głowicą. Mam z wiązko z tym kilka pytań. Czy trzeba wyjmować silnik? Co może się stać przez dłuższą jazdę na takiej uszczelce? Jeśli trzeba wyjmować silnik to zrobić też od razu dobrą uszczelkę po drugiej stronie? Jakie uszczelki muszę kupić? Pod głowice, pod klawiaturę i jakie jeszcze? Czy po odkręceniu głowicy trzeba ją oddać do plonowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Silnik do wyjęcia. Zależy w jakim stopniu uszkodzona uszczelka,może jeszcze pojeździć albo zrobić kompletne kaboom.Tu można tylko wróżyć z fusów. Zgodnie ze sztuką,powinno się zrobić obie uszczelki. Jakie uszczelki muszę kupić? Pod głowice, pod klawiaturę i jakie jeszcze? Czy po odkręceniu głowicy trzeba ją oddać do plonowania? Chcesz to robić sam? A nie lepiej powierzyć dobór części i naprawę dobremu warsztatowi?Może być w efekcie taniej,szybciej i z gwarancją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Tu masz film gdzie widać że nie ma konieczności wyjmowania silnika - ale jest wyraźnie powiedziane że wygodniej szybciej jest wyjąć. Jeżeli chodzi o planowanie to musisz oddać głowice do sprawdzenia czy są proste. I tak trzeba zrobić obie głowice. Potrzebujesz komplet uszczelek pod dekle zaworowe, pod głowice i możesz się jeszcze pokusić o wymianę uszczelniacze na wałkach rozrządu i przy wyjęciu silnika od razu uszczelniacz na wale od strony skrzyni (silnik na wierzchu więc warto wymienić i sprawdzić jak wygląda sprawa sprzęgła). Edytowane 27 Stycznia 2014 przez bzikus7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IVAN Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje. Edytowane 27 Stycznia 2014 przez IVAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje. No tu się nie zgodze ja wyjmowalem silnik i nic nie rozszczelnialem sprężarkę klimy odkladasz w miejsce akumulatora a pompę wspomagania w miejsce filtra powietrza. Znów odsylam do yutube są dziesiątki filmów odnośnie wyjmowania silnika z subaru. Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 i wszyscy zapominają o jednym , że podczas wyjmowania silnika dochodzi do rozszczelnienia układu klimatyzacji (jeśli auto jest z klimą) a to są dodatkowe koszta bo później napełnienie klimy gazem i wymiana osuszacza kosztuje. przy remoncie silnika, koszt napełnienia klimy to "pikuś" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Ale przecież nic nie trzeba rozszczelniać ani napełniać sprężarka Klimy i chłodnica zostają w aucie wyjmujesz tylko chłodnicę wody. Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) Dzięki wszystkim za odpowiedź. A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt? A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu. Edytowane 16 Lutego 2014 przez capekpl1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedź.A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt? A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu. Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedź.A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt? A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu. Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź. Za: Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt. Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt. Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt. Uszczelniacz wału korbowego tył Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Moja dobra rada: 1) uszczelki pod pokrywy zaworów koniecznie oryginalne - inne ciekną na potęgę. 2) uszczelniacze - najlepiej oryginalne - zwróć zwłaszcza na tylny uszczelniacz wału - wielu "producentów" konfekcjonuje wyrób chiński zrobiony z jakiegoś niebieskiego "g*.*", które strzępi się po kilku tysiącach km i olej leje się jak z wiadra. A żeby go powtórnie wymienić, trzeba co najmniej zdemontować skrzynię biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedź.A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt? A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu. Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź. Za: Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt. Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt. Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt. Uszczelniacz wału korbowego tył Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny. Pisząc OEM miałem na myśli takie z jakimi wyjechało auto z fabryki czyli oryginale subaru. Ja robiłem podobny zestaw jak u ciebie czyli głowice pokrywy zaworów uszczelniacze zaworów walkow rozrządu i wału od skrzyni i wszystko wyrzuciłem oryginale. Kupiłem w ASO i w xbike bo mieli od ręki. Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) Dzięki wszystkim za odpowiedź.A może ktoś już robił taki zabieg? Jaki całkowity koszt? A macie jakiś sprawdzony sklep b.dobrych jakościowo uszczelek? Oczywiście w jakiś przyzwoitych cenach nie z kosmosu. Najlepiej OEM w ASO. Jak masz daleko to wysla kurierem Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Pewnie pomyślisz że jestem tępy ( może i masz racje) ale co oznacza skrót OEM? Napisałem do kilku gości na allegro i do różnych ASO subaru z całego kraju i już mam pierwszą odpowiedź. Za: Uszczelka pod głowice metalowa Takoma 2 szt. Uszczelka pokrywy zaworów 2 szt. Uszczelniacz wałka rozrządu 2 szt. Uszczelniacz wału korbowego tył Policzono mi 339zł, dobra cena? (gość z allegro).Czekam na dalsze odpowiedzi i porównam ceny. Pisząc OEM miałem na myśli takie z jakimi wyjechało auto z fabryki czyli oryginale subaru. Ja robiłem podobny zestaw jak u ciebie czyli głowice pokrywy zaworów uszczelniacze zaworów walkow rozrządu i wału od skrzyni i wszystko wyrzuciłem oryginale. Kupiłem w ASO i w xbike bo mieli od ręki. Auto ma u mnie pojezdzic wiec nie szukalem oszczędności tylko solidnych części. Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 16 Lutego 2014 przez bzikus7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 bzikus7 A pamiętasz może koszt tego zestawu? Ile Cie wyniosła robocizna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Robiłem sam z kolegą jeżeli chodzi o koszty to jutro poszukam i dam znać może lepiej na pw Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Jednak zmiana planów. W wakacje będzie wyjmowany silnik. Plan jest ambitny, wyjmujemy cały silnik i rozbieramy w drobny mak. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze do wymiany, możliwe że dwumasa też do wymiany. Na co jeszcze się przygotować? Co jeszcze wymienić? Myślałem nad poduszkami silnika, świece, kable wysokiego napięcia. Macie jeszcze jakieś propozycje? Edytowane 23 Lutego 2014 przez capekpl1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Jak chcesz rozbierać blok i sprawdzać stan panewek, to od razu sprawdź osiowość łożysk głównych. I zamontuj nowe pierścienie tłokowe z definicji. Edytowane 23 Lutego 2014 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Ja bym dołu nie rozbierał sporo z tym roboty i jeszcze więcej kosztów. Coś ci się dzieje że chcesz rozmawiać rozpolawiac blok? Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capekpl1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Ale ja nie chce rozpoławiać bloku, gdzie tak napisałem? W drobny mak to taka metafora była. Edytowane 23 Lutego 2014 przez capekpl1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Uszczelka oem kosztuje o ile się nie mylę 350 zł Wysłane z Xperii za pomocą taptalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Ale ja nie chce rozpoławiać bloku, gdzie tak napisałem? W drobny mak to taka metafora była. W takim razie proszę wyrażaj się precyzyjnie. Metafory są dobre w poezji i sztuce oratorskiej a nie w mechanice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się