Dyziek Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Witajcie! Ostatnio zacząłem głebiej interesować się tematem wolnosących imprez zza ocenu, stąd też kilka pytań Chodzi mi konkretnie o modele GC i GD. Z tego co zdążyłem się zorientować to w ubu modelach był montowany ten sam motor. Możecie napisać jak to jest z trwałością tych silników?? Chodzi mi o typowe usterki jak np. panewki w wersjach turbo... Czy te silniki to te same jednostki co w wersjach EU Foresterów i Obk?? Jeśli inne to czy nie ma problemu z dostępnością części np. rozrząd..? Podobnie jeśli chodzi o typowe części eksploatacyjne - tarcze, klocki - dostępne są zamienniki czy tylko OEM?? Wogóle jest coś czego możnaby się obawiać (pomijając fakt, że często przypływają do nas egzemplarze mocno dzwonione)?? Pozdrawiam!! Edytowane 27 Grudnia 2013 przez Dyziek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Tarcze i klocki dostaniesz bez problemu, bo hamulce w prawie wszystkich Subarakach są wymienne Tam siedzi z tego, co kojarzę "duży dwutłoczek" 294mm - bez problemu dostępny w Polszy w różnych smakach, a upgrade np. na czterotłoka to żadna filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 @@BelegUS, dzięki. Z tego co widzę z rozrządem też nie ma problemów pozostaje zatem kwestia trwałości samego silnika 2,5 - są równie pancerne jak wolnossące z wersji EU?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 z tego co wiem to jankesi czesto uturbiają RSy więc chyba jest spoko. i jednak dobrze mi swiatło, były dohc i sohc, a więc klatwa Silnika 2.5 zaczęła sie już za czasów klasyka The 2.5/EJ25D (DOHC) used in the 1998 RS suffered from a high-rate of head gasket failures.[5] The 1999 model featured several changes: the newly designed "Phase II" SOHC version of the same 2.5 L engine featured a slightly higher peak torque by 5 N·m (3.7 lb·ft) u mnie juz puka piston slap. Chetnie bym widział taki upgrade... Pawlas sprzedał swojegpo RS-a z apokalipsy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ja bym tam chętniej u siebie 2.2 widział... 2.5, jak już Matiz wspomniał, jest... nieodporne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 zaraz, zaraz... kto powiedział, że nieodporne?? Rozumiem, że od '99 SOHC są już ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti_D Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 W RS'ach GC występował także 2.2 więc warto poszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 zaraz, zaraz... kto powiedział, że nieodporne?? Rozumiem, że od '99 SOHC są już ok Wybacz, nie ogarnąłem... faktycznie, SOHC chyba są odporne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 No na to wynika ze stare 2.5 mają ten sam problem co 2.5 w Wrxa-ch Hawkeye. Ale taka awaria w wollnossaku to troche bieda 280km można ratować ,ale nie wiem czy 160 komuś by sie chciało... coś mi świta że pawlas w silniku z apokalipsy tez pisał o upg.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) A mógłby ktoś podać orientacyjny koszt roboty UPG z materiałami w takim RS'ie...? Bo takich tematów o uturbieńcach jest mnóstwo ale o wolnnossących cisza Tyko nie piszcie, że w wolnossącym nie występuje Edytowane 5 Stycznia 2014 przez Dyziek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 U mnie w Hawku 2.5NA również zapociła się UPlewąG. Koszt to jakieś 3k PLN na szpilkach ARP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się