Jump to content

Problem z bov


kaer

Recommended Posts

Mam pewien problem z blow off'em w moim WRXie 2003r. Mam bova Forge i nigdy nie mialem z nim najmniejszych problemów ani negatywnych objawów. Niestety od pewnego czasu nie zawsze psyka. Zazwyczaj dawał głos od ok.3k obrotów a teraz jak mu się zachce... Oczywiscie przy wartosciach powyżej 5k obrotów robi psss ale nie zawsze tak samo. Dodadam że już go czyściłem, smarowałem, ale nic nie pomogło... Czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy wina może leżeć nie w samym bovie?

Link to comment
Share on other sites

A jak się auto zachowuje? U mnie był taki objaw, że raz sapał raz nie jak doładowanie falowało :), ale było to odczuwalne podczas jazdy, a sapanie tylko to potwierdzało. Stąd moje pytanie :).

Link to comment
Share on other sites

No właśnie w żaden sposób te wariacje bov'a nie przekładają się na prace silnika... nic nie szarpie, nic nie faluje... W takim razie co polecacie? czy wymiana sprężyny powinna pomóc?

Edited by kaer
Link to comment
Share on other sites

U mnie BOV Forge'a powiedział pa pa po 3 latach użytkowania, a był regularnie czyszczony i smarowany. Objaw był podobny, sapał ale trochę jakby słabiej przy niższym doładowaniu. Tyle tylko, że u mnie doładowanie spadło. Auto jechało normalnie, nic nie szarpało, falowało itd - moc była trochę niższa.

 

Najlepiej umów się z kimś kto ma zwykły zawór DV. Załóż i porównaj jak jedzie auto. Chwila roboty a będziesz wiedział czy to BOV nawala czy coś innego. A jak nie, to porządna diagnostyka i też będzie wszystko wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie w żaden sposób te wariacje bov'a nie przekładają się na prace silnika... nic nie szarpie, nic nie faluje... W takim razie co polecacie? czy wymiana sprężyny powinna pomóc?

Raczej Tak. Też kiedyś miałem podobny problem i właśnie sprężyna się wyeksploatowała. Miałem zawór Cosmo, wymienili sprężynkę w ichnim serwisie i działało bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Wywaliłem BOV'a i zamontowałem DV, którego na szczęście się nie pozbyłem. Żadnych zmian w zachowaniu silnika nie zauważyłem... Dlatego obstawiam uszkodzony BOV, albo wyeksploatowaną sprężyne. Chwilowo nie wracam do BOV'a bo chce uniknąć jakiś negatywnych skutków...

 

Swoją drogą, orientuje się ktoś czy wskazania Ciśnienia doładowania po podłączeniu na OBD i programie TORQUE są wiarygodne? Jestem po programie, na którym zwiększono mi ciśnienie doładowania na 1.1b i tyle też pokazuje mi OBD, ale czy można temu ufać?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...