Skocz do zawartości

Problem z bov


kaer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z blow off'em w moim WRXie 2003r. Mam bova Forge i nigdy nie mialem z nim najmniejszych problemów ani negatywnych objawów. Niestety od pewnego czasu nie zawsze psyka. Zazwyczaj dawał głos od ok.3k obrotów a teraz jak mu się zachce... Oczywiscie przy wartosciach powyżej 5k obrotów robi psss ale nie zawsze tak samo. Dodadam że już go czyściłem, smarowałem, ale nic nie pomogło... Czy ktoś wie co może być przyczyną? Czy wina może leżeć nie w samym bovie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w żaden sposób te wariacje bov'a nie przekładają się na prace silnika... nic nie szarpie, nic nie faluje... W takim razie co polecacie? czy wymiana sprężyny powinna pomóc?

Edytowane przez kaer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie BOV Forge'a powiedział pa pa po 3 latach użytkowania, a był regularnie czyszczony i smarowany. Objaw był podobny, sapał ale trochę jakby słabiej przy niższym doładowaniu. Tyle tylko, że u mnie doładowanie spadło. Auto jechało normalnie, nic nie szarpało, falowało itd - moc była trochę niższa.

 

Najlepiej umów się z kimś kto ma zwykły zawór DV. Załóż i porównaj jak jedzie auto. Chwila roboty a będziesz wiedział czy to BOV nawala czy coś innego. A jak nie, to porządna diagnostyka i też będzie wszystko wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w żaden sposób te wariacje bov'a nie przekładają się na prace silnika... nic nie szarpie, nic nie faluje... W takim razie co polecacie? czy wymiana sprężyny powinna pomóc?

Raczej Tak. Też kiedyś miałem podobny problem i właśnie sprężyna się wyeksploatowała. Miałem zawór Cosmo, wymienili sprężynkę w ichnim serwisie i działało bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem BOV'a i zamontowałem DV, którego na szczęście się nie pozbyłem. Żadnych zmian w zachowaniu silnika nie zauważyłem... Dlatego obstawiam uszkodzony BOV, albo wyeksploatowaną sprężyne. Chwilowo nie wracam do BOV'a bo chce uniknąć jakiś negatywnych skutków...

 

Swoją drogą, orientuje się ktoś czy wskazania Ciśnienia doładowania po podłączeniu na OBD i programie TORQUE są wiarygodne? Jestem po programie, na którym zwiększono mi ciśnienie doładowania na 1.1b i tyle też pokazuje mi OBD, ale czy można temu ufać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...