boosti Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) Hej, Mam skrzynię 6MT (bez dccd) w GC8 z 4kg szperą centralną oraz szperami z przodu i z tyłu (seryjne - suretrack?). Czy warto ją wymienić na coś mocniejszego? 8, 12, 20? Chodzi mi o latanie bokami na mokrym / szutrze / śniegu. Chcę też mieć możliwość skręcania na suchym. Jakie są negatywy takiego tuningu? Ręczny hamuje przód, ciężko się jeździ, itp? Pozdro! Odpowiedz Raportuj Edytowane 26 Września 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Warto byłoby napisać jakie te szpery siedzą już w aucie i ich ewentualne spięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Seryjne - suretrack? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 BTW - odblokowales juz to co bylo zblokowane? Skrzynia jakos mocno oberwala czy powierzchowna rana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 (edytowane) Skrzynia czeka na diagnozę. Do tego czasu mogę rozważyć za i przeciw wymiany szpery. Liczę na wasze doświadczenie. No chyba, że ktoś ma na sprzedaż 6DCCD w dobrej cenie Edytowane 27 Września 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Jeśli faktycznie z przodu i z tyłu masz suretrac,to praktycznie nie ma znaczenia czy wsadzisz serię czy mocniejszą wiskozę.Suretrac to dość słabe szpery i pozwolą na latanie bokami w warunkach które wymieniłeś wyżej. Trochę inaczej wygląda sprawa przy szperach płytkowych na przodzie i tyle,wtedy auto staje się bardzo "agresywne" i trzeba je dość energicznie wrzucać w zakręt,oczywiście dużo zależy od siły spięcia płytek. Ręczny raczej przodu nie będzie hamował,jeśli się go używa to raczej z wciśniętym sprzęgłem. Jeśli masz kontakt z Marasem,to będzie bardzo wiarygodne źródło wiedzy i porad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 (edytowane) Taka szkrzynia TY856WN2CA - kręcąc dowolnym kołem, kręcą się wszystkie w tą samą stronę. Edytowane 27 Września 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Po numerze sądząc z przodu masz suretrac.A jaki tylny dyfer siedzi w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 (edytowane) TY856WN2CA UK STI Prodrive Style MY02 przełożenie główne ma 3,9 (F.D. final drive) A z dyfrów mamy do wyboru: CODE RATIO LSD EG 3.900 No EH 4.111 No EL 4.444 No EF 3.545 Viscous EJ 4.111 Viscous HK 3.900 Mechanical Więc wygląda na to, że mam mechaniczną szperę. Czyli płytkowa. Ale jest też parametr T.R. =1,1 (transfer ratio?) i wtedy 3,9 / 1,1 = 3,545... wisko A tu pokazuje suretrac 38410AA041 czyli płytka. Edytowane 27 Września 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Jeśli faktycznie masz płytkę z tyłu,to ładuj wisko 10 kg do centralnego. U mnie siedzi przód suretrac,centralny 10 kg wisko,tył płytka spięta na 4kg i jest jak dla mnie super. Z dobrze ustawioną geometrią auto skręca i jest pod pełną kontrolą.Prócz wypadków gdy się spod niej wymknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 (edytowane) Raczej będzie z przodu i z tyłu suretrac. Wydaje mi się, że nie ma co kombinować, tylko po prostu odblokować ten 6 bieg na początek Edytowane 27 Września 2013 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 zeby nie konczyc watku podepne sie i zapytam, jak myslicie, jak bedzie zachowywyac sie auto z taka konfiguracja: przod-helikal,centralny- wisko 10kg, tył-lsd 1.5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 U mnie siedzi przód suretrac,centralny 10 kg wisko,tył płytka spięta na 4kg i jest jak dla mnie super. Bez sensu. Tył mocnej spięty niż wiskoza. Carbnetic ustawia płytki na przód i tył na 90 Nm, STI przednia płytkę na 88 Nm. Szpera znanego rajdowa któremu sprawdzałem spięcie 75 Nm. Dlaczego tak. Bo pracują w innych temperaturach. W normalnej temp pracy spięcie spada do 30 Nm w tedy przód spina słabiej niż tył. U ciebie spięcie z 40 Nm spadnie poniżej 20 a to już jest jak na seryjnej wiskozie. Poniżej 40 Nm zaleca się przegląd szpery. Takie wartości 40 - 50 są zalecane na szpery przednie. Co prawda ja mam 90 i też jest OK nic nie pstryka na zakrętach. zeby nie konczyc watku podepne sie i zapytam, jak myslicie, jak bedzie zachowywyac sie auto z taka konfiguracja: przod-helikal,centralny- wisko 10kg, tył-lsd 1.5 ? Prawie jak type R bez DCCD tyle że wisko 10 Kg nie jest łatwo zdobyć. Tył LSD 1.5 ustawiony fabrycznie na 80 Nm w dyfrze R160 daje sporo frajdy. Dużo zależy od przełożenia skrzyni im większe 4..44 tym więszy moment na kołach przy tym samym momencie na wale korbowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Bez sensu. Tył mocnej spięty niż wiskoza. Carbnetic ustawia płytki na przód i tył na 90 Nm, STI przednia płytkę na 88 Nm. Szpera znanego rajdowa któremu sprawdzałem spięcie 75 Nm. To Twoje zdanie.Proponuję podyskutować w temacie z Carfitem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Dystkutowałem sporo z Darkiem Grabowskim specem od szper, ponadto bezpośrednio z firmą carbonetic i sam ustawiałem spięcie. Nie sądzę żeby Carfit miał ustawione szpery tylne na 40 Nm. To nie miałoby sensu przy wiskozie 100 Nm. Otwórz ten link: str 2 "Break in" dowiesz się że po wymianie oleju należy robić ósemki i często go wymieniać. Oprócz carbonetica firma Kaaz też nakazuje robić ósemki. Mało kto to wie. Str 3 " Initial torque" dowiesz sie że poniżej 40 Nm należy przeprowadzić regulację. http://www.carbonetic.net/tech/pdfs/LSD_Universal.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 wisko 10 Kg nie jest łatwo zdobyć. ale można podobno przerobic z 4kg na 10 i więcej niestety nie każdą się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Wiem ale otwarcie jej i zalanie nowym olejem może się skończyć katastrofą w skrzyni jak się rozszczelni - jeżeli jeszcze to wszystko jest podgrzewane przez spawanie. Pozatym trudno jest sprawdzić spięcie - podgrzać w piekarniku czy jak Są wiskozy 20 Kg które były w katalogu akcesorii dla starszych STI przed 99 ale są raczej nie do zdobycia. Może miały to typer R bez DCCD. Wiem że cusco robi centralny dyfer do imprezy GC chyba tarmac gear się nazywa http://www.nengun.com/cusco/tarmac-gear-center-diff http://shop.edoperformance.com/cusco-center-tarmac-gear-for-subaru-impreza-gda-p-16907.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) no własnie da się te, które są zamykanie pierscieniem, a mi konkretnie chodzi o wisko ze skrzyni 6mt z legacy spec B, nie wiem czy jest rozbieralne. Jeśli regeneruje sie wiskozy, to dlaczego nie można ich wzmocnić? Spięcie wstępne jest w stanie sprawdzic każdy, choćby kluczem dynamometrycznym. Ps ta Cusco 35/65%na asfalt siadłaby idealnie, niesterty juz jej nie produkują, poza tym kosztowałaby pewnie niemało. Edytowane 28 Września 2013 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 1500$ jedynie. Obawiam się że wiskozy tak nie sprawdzisz jak płytkowej kluczem dynamomentrycznym. Jej działanie zależy od temp. oleju więc najpierw piekarnik do 50 stopni - najlepiej do takiej w jakiej pracuje skrzynia a dopiero potem klucz dynamometryczny. Płytkę sprawdzałem milion razy, wiskozy jeszcze nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) Chociazby własnie takim domowym sposobem z wykorzystaniem piekarnika:) Czyli 10kg=98Nm nie będzie za mało albo za duzo na asfalt? Edytowane 28 Września 2013 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 To zależy co jest z przodu i z tyłu. Ja jestem zwolennikiem blokowania szperami kół między sobą a nie osi, dlatego że zblokowany tył idzie bokiem, a zblokowany przód ustawiony na 1.5 way pomaga przy hamowaniu - praktycznie ABS się nie włącza i w ciągu 1 s auto po lekkim skręceniu wraca na prostą w poślizgu samo się wyprowadza. Ponadto przy ostrej jeździe odczuwasz na kierownicy, kierę trzeba dobrze trzymać. Gdyby dołożył 100 Nm do centralnego jeszcze trudniej byłoby go opanować. Ale to tylko domysły. Gdybym miał visco 20 kg czy cusco tarmac gear włożył bym go chociaż aby się przekonać. Wiedzy nigdy dość . Wyjęcie wisko to jakieś 2h bez wyjmowania skrzyni i odkręcania wydechu. Jedno jest pewne. Szpery zabijają auto, najpierw odpadły blachy od trzymania stablizatora, potem mocowanie wydechu, teraz prawdopodobnie poszły przeguby wewnętrzne przedniej osi. Ale co tam. Raz się żyje. Jak nie spier.........lisz to się nie nauczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Czyli do wymiany centrala nie jest konieczny demontaż skrzyni. Odkręcamy wał i wyjmujemy dupkę skrzyni tylko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 W skrzyni 5MT tak - odkręcasz wał, odpinasz lewarek, odkręcasz samolot pod skrzynią, tylną pokrywę i wyjmujesz 2 wałki + wiskozę.. Masz łatwy dostęp do 4 łożysk - jedno na wiskozie i 3 na dwóch wałkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 To w temacie 6mt cały czas dyskutujecie o 5mt? Nie interesuje mnie 5mt, bo mam szóstkę... To w temacie 6mt cały czas dyskutujecie o 5mt? Nie interesuje mnie 5mt, bo mam szóstkę... To w temacie 6mt cały czas dyskutujecie o 5mt? Nie interesuje mnie 5mt, bo mam szóstkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Wisko 4kg działa tak samo przy 5MT i 6MT, szpery przód i tył również . Chcesz polatać bokami to wstaw płytkę w R180 ustawioną na 90 Nm. Zresztą nie raz widziałem jak seryjne STI idzie bokiem na seryjnych szperach. Wejdź pod auto i będziesz wiedział czy w 6MT da się wyjąć wisko, czy zdejmiesz pokrywę skrzyni i czy jest miejsce na klucz. Ale jak masz jakiekolwiek problemy ze skrzynią - z 6 biegiem to najlepiej ją wyjąć. Wtedy będziesz wiedział co naprawdę jest w środku. Wg tabelki tez miałem suretrack a w rzeczywistości zwykłe LSD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się