raj Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Witam. Nie wiem o co chodzi z płynem w chłodnicy w moim Foresterze. Ok. pół roku temu uzupełniłem poziom płynu do pełna (podziałka Full w zbiorniku wyrównawczym). Do pełnego zbiornika pozostawało jakieś 10 cm. 2 miesiące temu płyn prawie się wylewał ze zbiornika. Odessałem nadmiar płynu do poziomu Full czyli jakieś 0.5 L. W ciągu ostatniego miesiąca poziom płynu podnosi się. Odessałem ponownie ok. 0.3 L. Skąd bierze się nadmiar płynu? Czy ktoś miał podobny problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Napisz jaki silnik.Wielu miało ten problem przy padniętej uszczelce pod głowicą. Nie bąbluje płyn w zbiorniczku na rozgrzanym silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sen123 Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 (edited) Sprawdź korek na chłodnicy, może się zawieszać. Poruszaj sprężynką. Miałem coś podobnego w swojej babci (Impreza MY'96) Towarzyszyło temu jeszcze delikatne "zapadanie sie" gumowego przewodu (podciśnienie) łaczącego chłodnicę z silnikiem w trakcie stygniecia silnika. Ktoś mi kiedys tak doradził i objawy zniknęły Edited September 18, 2013 by Sen123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Skąd bierze się nadmiar płynu? z tego co brakuje w obwodzie. Uklad sie zpowietrza.1. Uszczelka pod glowica - bardzo prawdopodobne. 2. dwukrotnie nieszczelny korek lub lub tylko obwod odpowietrajacy i czesc korka dociskana sprężyną. - mniej prawdopodobne Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
raj Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Nie napisałem jaki silnik. 2.5 SOHC bez turbo USA + LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arendzik Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG Przeglądam wątek bo mnie też coś podobnego dopadło. Pytanie: na czym polega prosty test na CO2? Rozumiem, że test ma wykluczyć spaliny w płynie chłodzącym. Jakiś sprawdzony patent w warunkach domowych? Sieć podpowiedziała jakiś test akwarystyczny ale czy ktoś tego już używał/sprawdzał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
keeper Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 zapowietrzony układ łatwo sprawdzić. zagrzej auto - termostat musi puścić obieg. zgaś silnik i zdejmij korek z chłodnicy i zbiorniczka. odpal znowu i uważając na ręce uciskaj przewody od płynu w różnych miejscach. jeżeli to zapowietrzenie to powinno pomóc. z drugiej strony układ sam nie powinien się zapowietrzyć - chyba, że był duży ubytek płynu albo przy ostatniej wymianie płynu. niestety uszczelka głowicy też mogła walnąć - sprawdź czy na bagnecie oleju widać coś poza olejem lub czy pod kokiem oleju jest jakiś osad. jeżeli tak to bym odwiedził warsztat celem weryfikacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartolo78 Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Test chyba polega na dolaniu specjalnego płynu, który działa na zasadzie papierka lakmusowego. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now