Jump to content

Podnoszący się poziom płynu w chłodnicy


raj
 Share

Recommended Posts

Witam. Nie wiem o co chodzi z płynem w chłodnicy w moim Foresterze. Ok. pół roku temu uzupełniłem poziom płynu do pełna (podziałka Full w zbiorniku wyrównawczym). Do pełnego zbiornika pozostawało jakieś 10 cm. 2 miesiące temu płyn prawie się wylewał ze zbiornika. Odessałem nadmiar płynu do poziomu Full czyli jakieś 0.5 L. W ciągu ostatniego miesiąca poziom płynu podnosi się. Odessałem ponownie ok. 0.3 L. Skąd bierze się nadmiar płynu? Czy ktoś miał podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź korek na chłodnicy, może się zawieszać. Poruszaj sprężynką. Miałem coś podobnego w swojej babci (Impreza MY'96) Towarzyszyło temu jeszcze delikatne "zapadanie sie" gumowego przewodu (podciśnienie) łaczącego chłodnicę z silnikiem w trakcie stygniecia silnika. Ktoś mi kiedys tak doradził i objawy zniknęły

Edited by Sen123
Link to comment
Share on other sites

Skąd bierze się nadmiar płynu?
z tego co brakuje w obwodzie. Uklad sie zpowietrza.

1. Uszczelka pod glowica - bardzo prawdopodobne.

2. dwukrotnie nieszczelny korek lub lub tylko obwod odpowietrajacy i czesc korka dociskana sprężyną. - mniej prawdopodobne

 

Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

 

Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG

 

Przeglądam wątek bo mnie też coś podobnego dopadło. Pytanie: na czym polega prosty test na CO2? Rozumiem, że test ma wykluczyć spaliny w płynie chłodzącym. Jakiś sprawdzony patent w warunkach domowych? Sieć podpowiedziała jakiś test akwarystyczny ale czy ktoś tego już używał/sprawdzał?

Link to comment
Share on other sites

zapowietrzony układ łatwo sprawdzić. zagrzej auto - termostat musi puścić obieg. zgaś silnik i zdejmij korek z chłodnicy i zbiorniczka. odpal znowu i uważając na ręce uciskaj przewody od płynu w różnych miejscach. jeżeli to zapowietrzenie to powinno pomóc. z drugiej strony układ sam nie powinien się zapowietrzyć - chyba, że był duży ubytek płynu albo przy ostatniej wymianie płynu.

niestety uszczelka głowicy też mogła walnąć - sprawdź czy na bagnecie oleju widać coś poza olejem lub czy pod kokiem oleju jest jakiś osad. jeżeli tak to bym odwiedził warsztat celem weryfikacji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...