frommert Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Posiadam obecnie BMW E36 320i (1996) w automacie. Silnik 150 KM (6 cylindrów), przy 5900 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 190 Nm. W związku z tym, że jest to leciwy samochód chciałbym go zamienić na Subaru Imprezę kombi. Z tego co widziałem to w interesujących mnie rocznikach są silniki o takiej samej pojemności 125 KM, przy 5600 obr/min i momencie obrotowym 184 Nm. W związku z tym, że w subaru też chcę mieć automat to czy w Waszej ocenie przesiadając się z BWM na Subaru z silnikiem o mniejszej mocy o 25 KM zmiana będzie bardzo mocno odczuwalna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaco46VR Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 mozliwe ze bedzie male odczucie braku mocy ale moge polecic subaru plus do tego naped na 4 kola w zime daje rade nie wiem jak do tego ma sie automat ale mysle ze bedzie spoko:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
frommert Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 Liczę na to, że Subaru automat będzie bardziej żwawy niż w BWM. Ten w becie to jest niezły muł, ale to wynika z jego wiekowej kostrukcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Automacik w Subaru tez do szybkich nie należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hefty Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 frommert, a jakie to są "interesujące Ciebie roczniki" 125-ka to od 99. Może Legacy 2.5 GX 156 KM i 228 Nm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frommert Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 Legacy 2.5 GX jak najbardziej ale w sedanie (w kombi się zgubię), co do roczników to chyba w 2000r. był lift. więc mierzę gdzieś tak 00-02. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Mam imprezkę 2.0 125km. Mierzyłem się z mondeo 1.8 125km mk3 i spokojnie go obchodzę . Możliwe, że odczujesz różnicę na niekorzyść po przesiadce z BMW. Co do automatu 4EAT montowanego w subaru. W moim odczuciu w normalnym trybie trzeba mocno podpowiadać mu gazem i reakcja rzeczywiście nie jest najszybsza. Moim zdaniem jak na 14letni samochód szybkość jest zadowalająca, w trybie sport ładnie się zbiera do wyprzedzania na polskich drogach . Komentarze, że nie mam pojęcia co to znaczy, że się ładnie zbiera proszę zachować dla siebie, bo ja subaru cenię jeszcze za spalanie LPG w instalacji 3gen koltec 10,5l. Samochód słóży mi jako typowy dupowóz - 25-30kkm rocznie. Jeśli chodzi o warunki zimowe, to nawet automat daje w cholerę frajdy z jazdy i pozwala ładnie iść bokiem, na plus jest możliwość przyblokowania przełożenia w pozycji 1, 2, 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frommert Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 szukałem wykresu momentów obrotowych dla obu silników ale nie znalazłem. W becie też muszę zdrowo docisnąć żeby się zbierała. a najlepiej to robi od 60 do 140 km/h wcześniej i później jest lipa. O ile pow. 140 to nie ma gdzie jeździć, to jednak chciałbym mieć zapas mocy do wyprzedzania bo się z pod świateł nie ścigam. Nie wiem, mam ogromny dylemat. Poczytałem wątek na forum o przyśpieszaniu Imprezy GD ale nie wiele to dało, bo porównanie mam inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Może poszukaj kogoś z Twojej okolicy kto by Cię przewiózł imprezką. Może być ciężko ale zawsze warto spróbować . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now