Jump to content

Wahacze przód - WRX Wagon


loser
 Share

Recommended Posts

Cześć.

 

Czy ktoś może pomóc w kwestii wahaczy przednich?

 

tj. czy wahacze stalowe sedana / kombi (WRX Bug) różnią się? Jeżeli tak, to czym i czy są zamienne? Znalazłem też stalowe wahacze WRX / GT - podejdą do kombi?

 

Z góry dziękuję.

Edited by loser
Link to comment
Share on other sites

Z mojego rozeznania odnosnie przednich wahaczy to jest tak - impreza GD kombi ma takie same stalowe wahacze jak forester II (SG). Wahacz ten różni się od poprzedniego modelu sposobem zamocowania łącznika stabilizatora. MIalem założony w foresterze wlasnie wahacz od poprzedniego modelu, co skonczylo sie uszkodzeniem tego mocowania (zresztą barbarzyńsko "zmodyfikowanego" szlifierką kątową). Natomaist impreza wrx (GD) sedan ma chyba przednie wahacze aluminiowe i inne przednie błotniki - ze wzgledu na różnice właśnie w zawieszeniu.

Może ktoś to jeszcze zweryfikować? Sam chętnie się więcej dowiem na ten temat - powyższe wynika tylko i wyłącznie z własnego doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites

Z opposed wynika, że wahacze buga kombi nie są zamienne 1:1 z niczym innym (poza blobem kombi):

http://opposedforces...nfo/20202FE060/

Te wspomniane od Forka mają inne mocowania (jak bug sedan). Jeśli rozmiary są pasowne, to pewnie po zmianie łączników staba powinno grać.

Na pewno można wrzucić wahacze alu z buga sedana, ale wiąże się to ze zmianą łączników przedniego staba i sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa. Być może pojawi się problem przy małym ET felg - gratisowe piaskowanie przednich błotników.

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

...sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa.

 

A półosie dają sobie z tym radę? Czy półosie z sedana są w ogóle inne niż w kombi?

Link to comment
Share on other sites

Po przymiarkach na aucie (wydawały się różne), sprawdzaniach na forach i nie wiadomo czym jeszcze porównałem ostatecznie przez przyłożenie do siebie stalowe wahacze z GT i te z Bug Wagon. Te z GT mają więcej "mięsa" - sporo solidniejsze ramię boczne, solidniej wspawane mocowanie bocznej tulei. Rozmiarowo to samo. Nie wiem, czy ktoś dłubał coś w jednym i drugim aucie. Wszystkie wahacze były z używanych aut. Co ciekawe, na starszych wahaczach dużo mniej rdzy.

 

PS Jeżeli ktoś ma wiedzę jaki wahacz i do czego pasuje, czym różnią się wahacze stalowe itd, to warto by tu dopisać. Temat pewnie wróci, a na Forum były omawiane głównie zamiany stal -> alu.

Edited by loser
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...