Skocz do zawartości

Spadające ciśnienie oleju powyżej 6000obr/min


ziarus007

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy możne ktoś się spotkał z takim dziwnym zjawiskiem pacjent EJ20 silnik po remoncie jakieś 7tys km , oczywiście zakuty , pompa oleju 11 czy tam 12 mm ciśnienie oleju zimny silnik bez względu na obroty ok 6-8 bar ,ciepły silnik temp oleju 100-110 stopni wolne obroty ok 2.5-3 bar , obroty od 1200 do 6000 ciśnienie ok 6-7bar a powyżej 6000 spada nagle do zera ? . Wskaźnik ciśnienia auto gauge na silniczku krokowym z sygnalizacją niskiego ciśnienia . Dodam że olej to motul V300 15W50 i jeszcze jedno kontrolka ciśnienia w oryginalnych zegarach nie zapala się powyżej 6000obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto gałgany nigdy jakoś trwałością i dokładnością wskazań nie grzeszyły. ;)

Winy upatrywałbym we wskaźniku,ewentualnie w czujniku do auto gałgana,tym bardziej,że fabryczna kontrolka się nie zapala.

Bardziej obstawiałbym czujnik ciśnienia auto gałgana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto gałgany nigdy jakoś trwałością i dokładnością wskazań nie grzeszyły.

 

no lepiej aby przyczyną był czujnik albo wskaźnik, tylko dlaczego to się dzieje powyżej 6000obr i to mnie martwi najbardziej :(

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie czujnik zamontowany?

ja pochowałem już dwa czujniki zamontowane w kanapce pod filtrem oleju... Drugi po miesiącu od montażu - działał dokładnie jak Twój (w przedziale do 5-6kRPM, później padł w ogóle i cały czas wskazywał zero...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem tego typu ze u mnie wskazania na zimnym silniku jest 7-8 bar , temp oleju 100-110 w czasie jazdy pokazuje 4 bar a na wolnych 0 ... a jezeli na wolnych obr zwieksze obr chociaz o 100 pokazuje juz 1 - 1,5 bar a zegary mam firmy racimex czy cos takiego ...

Edytowane przez maciek1006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awarie dodatkowych zegarów się zdarzają,jeszcze częściej padają ich czujniki.Inna sprawa to dokładność ich wskazań.Zegary dobrych firm kosztują sporo,te mniej uznane firmy dostarczają wskaźniki taniej,ale kosztem dokładności i jakości wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pochowałem już dwa czujniki zamontowane w kanapce pod filtrem oleju... Drugi po miesiącu od montażu - działał dokładnie jak Twój (w przedziale do 5-6kRPM, później padł w ogóle i cały czas wskazywał zero...).

ja wykończyłem juz 2 czujniki temperatury oleju w sandwichu nad filtrem.. szukam miejsca na nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ja rowniez podobny problem, na ciepłym silniku ciśnienie 7bar jak sie zagrzeje wskaźnik pokazuje 1.5 Bara bez względu na to czy jest 1000rpm czy 6000rpm i rowniez zegary i czujniki auto gauge, wydaje mi sie ze jesli to byloby miarodajne wskazanie to juz dawno byloby po silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...