Skocz do zawartości

Dymienie przy zapłonie


Slawek12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam od 2 tygodni Tribeca i jak zapuszczam zimny silnik z rur wydobywa się przez 5 sekund biały gęsty dym.

Później już nie.

Przejechałem dopiero około 1000 km ale nie zauważyłem ubytku w oleju ani w płynie chłodniczym.

Auto jest z 2006 roku, kupione w komisie i nie dowiedziałem się niestety czy wcześniejszy właściciel też tak miał.

Czy jest to "normalne" w tych samochodach lub czy to może być np. za duża dawka paliwa podawana automatycznie podczas zapuszczania ?

Dziękuję za pomoc. Subaru jest dla mnie nowym doświadczeniem i nie mam w tych autach jeszcze doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po 2 miesiącach. W międzyczasie okazało się, że ubywa mi oleju. Mam gęsty olej 10W60 i musiałem go dolać około 7 litrów. Dymienie stało się intensywniejsze ale trwa "tylko" 10 sekund. W garażu nie da się parkować, bo dym aż dusi. Na filmie dymienie wygląda tak

. Czy konieczna jest natychmiastowa naprawa, czy można to traktować na zasadzie "ten typ już tak ma".

Z góry dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) czy można to traktować na zasadzie "ten typ już tak ma".

raczej to nie jest TTTM, moja B9 tak nie ma... sugerowalbym, szczegolnie w kontekscie zblizajacej sie zimy, zamiane na bardziej stosowny olej do tego silnika (5W30, 5W40, ew. 0W30 albo 0W40), z wczesniejsza plukanka

 

btw, jaki przebieg ma auto?

musiales dolac 7 litrow oleju? :blink:

po jakim przebiegu od wymiany?

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw, jaki przebieg ma auto?
po jakim przebiegu od wymiany?

Żadne z powyższych nie ma znaczenia,wobec tego faktu

Mam gęsty olej 10W60 i musiałem go dolać około 7 litrów.

@@Slawek12345 na Twoim miejscu podjechałbym do warsztatu ogarniającego Subaraki i dokładnie zdiagnozował autko,im później tym koszta mogą wzrastać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przebieg 120 tys km. Ale czy można w Polsce wierzyć w uczciwy przebieg ?

Teraz samochód jest w serwisie Subaru, ale oni muszą silnik rozkręcić by zdiagnozować a to kosztuje około 3-5 tys zł.

Ja przejechałem nim 6 tys km a kupiłem z wymiennym olejem. Fakt, że sprzedawca dał olej 10W60 już świadczy, że były jakieś problemy.

Boję się, że za chwile może stać się coś poważniejszego niż chwilowe dymienie z rury i wtedy będę musiał wymienić cały silnik lub cały samochód.

 

Ile oleju "standardowo" dolewa się do 3 litrowego silnika ? Moje wcześniejsze samochody BMW i Audi nie brały oleju i nigdy nie musiałem dolewać nic między wymianami, ale boxer może mieć inaczej. Wiem , że 7 litrów to bardzo dużo, ale ciekawy jestem do jakiej ilości uważa się że zużycie jest standardowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przebieg 120 tys km. Ale czy można w Polsce wierzyć w uczciwy przebieg ?

Teraz samochód jest w serwisie Subaru, ale oni muszą silnik rozkręcić by zdiagnozować a to kosztuje około 3-5 tys zł.

Ja przejechałem nim 6 tys km a kupiłem z wymiennym olejem. Fakt, że sprzedawca dał olej 10W60 już świadczy, że były jakieś problemy.

Boję się, że za chwile może stać się coś poważniejszego niż chwilowe dymienie z rury i wtedy będę musiał wymienić cały silnik lub cały samochód.

 

Ile oleju "standardowo" dolewa się do 3 litrowego silnika ? Moje wcześniejsze samochody BMW i Audi nie brały oleju i nigdy nie musiałem dolewać nic między wymianami, ale boxer może mieć inaczej. Wiem , że 7 litrów to bardzo dużo, ale ciekawy jestem do jakiej ilości uważa się że zużycie jest standardowe ?

do tego silnika wchodzi 6L (wg. instrukcji obslugi mniej - 5.7L, ale wtedy poziom jest na min.)

wiec dolewka 7L to jest cos BARDZO nienormalnego... :mellow:

 

wymieniam olej co ~10 tys. km i nigdy nie musialem dolac wiecej niz 0,5L, nawet jak w miedzyczasie ostro dawalem w palnik (obecny przebieg to ok. 70 tys. km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolać około 7 litrów
ponad 1/1000 to bardzo dużo. Mnie wygląda na pierścionki. Pomiar cisnienia powinien wykazac ale jest bardziej upierdliwy niż w rzędówkach vidłach Boxery maja to do siebie ze przy rozruchu możne być ojej w cylindrach bo sa w poziomie ale nie az tyle. Spróbuj zaparkować auto pochylone kilka razy na prawa i kilka razy na lewa stronę. zobacz czy jest różnica dymienia przy odpalaniu. Kiedyś tak zrobiliśmy z prosiakiem i potwierdziła się hipoteza zapieczonego pierścionka. dymił tylko przechylony na prawo i lewy gar był tego powodem. Lanie gęstego oleju do normalnej jazdy mija się z celem i sprzyja takim efektom. Co do Rzeszowa opinie są różne i więcej słyszałem tych innych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za informację. Postawię go na lewą i prawą stronę. To faktycznie szybki a dużo mówiący test. Jeszcze raz wielkie dzięki.

silnik równo pracuje?

zakładam że jak się rozgrzeje to problemy znikają?

pomiar ciśnienia rozwieje wszelkie niejasności ...

tanio nie będzie ... może warto skorzystać z AC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje równo, ale po wyłączeniu klimy. Problem znika po 10 sekundach od rozruchu a pojawia się również na ciepłym silniku, po prostu jak samochód stoi przez półgodziny lub dłużej . Nie ma przy tym znaczenia czy stał 30 minut czy nawet tydzień. tak samo intensywnie dymi przez 10 sekund.

Mam na niego gwarancję "używany gwarantowany" http://uzywanygwarantowany.pl/uzywanygwarantowany/peugeot_uzywany_gwarantowany.php . Dwa dni temu dałem go do ASO a oni zwrócili się do gwaranta z pytaniem co zrobić a gwarant milczy. ASO by rzetelnie powiedzieć co jest przyczyną musi chyba silnik zdemontować i rozkręcić a to kosztuje u nich około 5 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO by rzetelnie powiedzieć co jest przyczyną musi chyba silnik zdemontować i rozkręcić a to kosztuje u nich około 5 tys zł.

ciekawostka ...

a nie idzie pomierzyć ciśnienia na tłokach bez wyjmowania silnika? pierwsze słyszę ...

przechodziłem to samo przy regulacji zaworów. diagnoza - padło na gaz ... ale podejrzewam że była jakaś inna przyczyna, bo problem był tylko na jednym cylindrze, pozostale były OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...