Skocz do zawartości

osiołkowi w żłoby dano - czyli rozterki przy wyborze auta


hiszpan25

Rekomendowane odpowiedzi

A Volvo S80 3.2 AWD? Jest też z silnikiem v8 ale droższe...

 

http://www.mobile.de.../174229788.html

 

troszkę wielkie... myślałem o S60 lub nawet S60R. za przemawiał dzwięk R5T :)

 

X type - we wnętrzu brakuje kominka i papuci ale za to ceny ma czasmi smieszne - ktokolwiek miał, ktokolwiek zna... awaryjne toto?

jaguar to ford mondeo III tylko inaczej wygląda.. a awaryjny jak każdy inny ford dla ludu... dlatego taki tani.. odpuściłbym sobie to auto...

 

Lex... jasne :) kanapowóz :D kumpel miał starszego GS430 .. piękna fura i oferowała wszystko co potrzebowales... w końcu to toyota.. ale robiona jeszcze przez inzynierów a nie eko-matołów...

 

audi... takie se audi... było modne jak wchodził Transporter do kin ale teraz? auto jakich setki na drogach.

 

 

jak dla mnie to Legas lub IS :)

 

dzielenie wspólnych części przez X type z Mondeo uważam raczej za plus. części łatwo dostępne i raczej niedrogie. podobno tylko kilka elementów jest innych i te muszą być kupione u Jaga za jakąś chorą kwotę (w tym ponoć termostat)

Co do osiągów IS250 wiem że to aż 8,4s ale nie widzę w tym problemu. nie mam zamiaru ścigać się od świateł do świateł, a w trasie powinno starczyć dynamiki do sprawnego poruszania się. zwłaszcza, że można sobie ręcznie sterować skrzynią jeśli najdzie na to ochota a jak lenistwo wygra to można się toczyć w trybie auto. to dla mnie też swego rodzaju plus.

Legacy jak najbardziej za może poszukam 2.0T?

 

IS 250 - nie znam zupełnie pojazdu ale odpowiada mi i wygląd i stylistyka - jak wyżej... jaki to napawdę samochód? wart zainteresowania?

Znajomy miał 3 lata IS220d - bardzo chwalił a teraz wziął GS250. Dla mnie IS był bardzo fajnym 2+2. Raz jechałem tym samochodem na tylnej kanapie z Wawy do Torunia. Niecałe 2 godziny i miałem dość tej wycieczki. Tam nie ma na nic miejsca. Z przodu dwóch facetów po 185-190 wzrostu, ja mam 188 i sziedziałem w poprzek bo z przodu się poodsuwali do końca żey mieć miejsce a więc dla mnie na nogi już nie było. Nad głową też nie - na styk z dachem. Porażka - to powinno być coupe.

Z resztą zmienił na GSa bo mu dzieciaki podrosły i było ciasno. Póki foteliki to OK.

 

ja tam kruciak jestem :) mam zaledwie 173cm. żona jeszcze drobniejsza... wiec tu kłopotu nie widzę. O małej ilości miejsca w środku wiem.

 

 

Mazdy 6MPS trochę się boję bo to rzadkość i może być totalnie nieznany mechanikom jak i dostęp do części może być mocno utrudniony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzielenie wspólnych części przez X type z Mondeo uważam raczej za plus. części łatwo dostępne i raczej niedrogie. podobno tylko kilka elementów jest innych i te muszą być kupione u Jaga za jakąś chorą kwotę (w tym ponoć termostat)

co z tego, ze czesci sa tanie i dostepne.. to czesta awaryjnosc auta bardziej wkurza niz potrzeba szukania czesci lub płacenia za nie raz na jakis czaas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej czy pózniej musiał się Passat pojawić ;) jednak VW nie biorę pod uwagę. a już na pewno nie 1.9 TDI :) Niemiecki podatek drogowy stanowczo przy małych przebiegach faworyzuje "benzyniaki".

Pozostaje mi poszukać opinii na temat IS250 bo chyba obecnie jest on faworytem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Infiniti G35 lub Nissan Altima? Ew. Honda Legend?

 

G35 odpada z racji pojemności - szukam czegoś z przedziału 2.0-2,5

Altima 2,5l słaba a 3,5 odpada jak poprzednio z powodu wysokości opłat no i zupełnie nie podoba mi się

Honda Legend bardzo mi się podoba ale znowu 3,5l to zbyt dużo

 

Albo Hyundai Genesis (Coupe)?

 

szukam sedana... to ma być auto na kolejna kilka lat więc ma dać się nim jezdzić z fotelikiem.

 

Wcześniej czy pózniej musiał się Passat pojawić

To jak passat, to w8 :P

 

W8 odpada z 2 powodów - pojemność i wiek (W8 był w B5 czyli w latach 2000-2005)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niestety nie jest tak kolorowo jak myślałem... okazuje się że najfajniej wypadający w opiniach IS250 także ma poważna wadę. Z okazji posiadania wtrysku bezpośredniego silnik ma przykrą przypadłość gromadzenia się nagaru na zaworach dolotowych. Po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów zawory potrafią być dość dokładnie zaklejone a opory przepływu powietrza rosnąć tak, że prędkość maksymalna spada o dobre 30km/h... a Japończyk niby... i miał być dopracowany... jedyną radą jest wizyta w serwisie, rozbiórka silnika, czyszczenie wnętrza głowicy i wymiana pierścieni na takie z mniejszymi luzami pasowania aby zmniejszyć przedmuchy do skrzyni (podobno w USA było to w ramach akcji serwisowej za free) cholera nie ma już bezawaryjnych samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro "boisz" się RWD to sugeruję BMW 325xi w budzie e90 => benzyna, manual, sedan, moc 218KM, pojemność w przedziale 2.0-2.5.

 

Dla przykładu => http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs

 

Oczywiście nie mówię o wnętrzu w drewnie :-P ale mniej więcej coś w ten deseń.

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera gdyby nie to, że rozum nakazuje coś 4 drzwiowego to miałbym straszną chęć na 911. co prawda w budżecie mieści się chyba tylko 996 (a to najgorszy jak słyszałem model) ale i tak w raportach awaryjności wypada ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może 330xi :-P => tak jak wyżej tylko moc większa, bo 258KM i masz 4 drzwi :-P Czasem ta elektronika bardzo fajnie pomaga przy dołączaniu drugiej osi :-)

 

Jest jeszcze Alfa Romeo Brera :-D Generalnie ta marka po 2005 od AR159 bardzo się zmieniła i w większości ludzie się stereotypami kierują, bo tym nie jeździli.

 

Dla przykładu => 2.2 185KM => http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs

=> 3.2 260KM i 4x4 torsen => http://www.autoscout...0000&asrc=st|as

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie wymadrzac, bo nigdy w takiej Alfie nawet nie siedzialem, ale na ichnim forum ludzie wypisuja, zeby sobie dac siana z tym 3.2, bo paliwo je, a sie toczy.

 

Spalanie prawie jak WRX STI => http://www.autocentrum.pl/spalanie/alfa-romeo/brera/silnik-benzynowy-3.2-jts-260km-2005-2013/ => średnio 15l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W brerach i 159 silniki benzynowe sa z GM dlatego ani nie brzmią ani nie jada.... Wyjątkiem jest dość fajne 1750 turbo... No i oczywiście świetne fiatowskie diesle 2.4 (175 albo 200koni- nie pamiętam już + chip i zaczyna być przyjemnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W brerach i 159 silniki benzynowe sa z GM dlatego ani nie brzmią ani nie jada.... Wyjątkiem jest dość fajne 1750 turbo... No i oczywiście świetne fiatowskie diesle 2.4 (175 albo 200koni- nie pamiętam już + chip i zaczyna być przyjemnie)

 

2.4 ON ma 200KM jak ośka i 210 jak Q4 czyli z torsenem :-) To tak w woli doprecyzowania szczegółów :-D

 

Suzuki Kizashi bardzo ciekawy samochód :-) Mocno niedoceniany, ale drogi na polskie realia, bo pojemność powyżej 2.0 :-/

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Wprawdzie A/T, ale za to w tej wersji nieco więcej momentu na tył :) ( a jak kto chce, to manualnie manetkami biegi też zmieniać można ).

3.0 H6 znane z trwałosci, dobrej dynamiki oraz ( na trasie !) przyzwoitego zużycia paliwa.

 

http://suchen.mobile.de/auto/subaru-legacy-limousine.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro〈=de&categories=Limousine&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=10&minMileage=90000&maxMileage=100000&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&ambitCountry=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może 330xi :-P => tak jak wyżej tylko moc większa, bo 258KM i masz 4 drzwi :-P Czasem ta elektronika bardzo fajnie pomaga przy dołączaniu drugiej osi :-)

 

Jest jeszcze Alfa Romeo Brera :-D Generalnie ta marka po 2005 od AR159 bardzo się zmieniła i w większości ludzie się stereotypami kierują, bo tym nie jeździli.

 

Dla przykładu => 2.2 185KM => http://www.autoscout...0000&asrc=st|fs

=> 3.2 260KM i 4x4 torsen => http://www.autoscout...0000&asrc=st|as

 

jakoś do Alfy nie mam przekonania. owszem ładne, owszem zacna marka ale... opinia o ich niezawodności jakoś nie pozwala mi zaufać w bezawaryjność nawet nowszych modeli...

 

IS 250 ma mikroskopijny bagażnik.

 

hm może Kizashi? mało tego a ładne

wolnossąca benzyna 2,4l 178KM a wnętrze na całkiem niezłym wypasie

o IS też wszędzie czytam że jest mały i ciasny. to akurat nie problem bo nie szukam obszernej limuzyny (za grosze można to kupić np A8 d3 z różnymi silnikami w tym z v8 4.2) ale nie chcę tak dużego auta.

a Kizashi? hmmm muszę poczytać co o nim wiadomo...

 

Wprawdzie A/T, ale za to w tej wersji nieco więcej momentu na tył :) ( a jak kto chce, to manualnie manetkami biegi też zmieniać można ).

3.0 H6 znane z trwałosci, dobrej dynamiki oraz ( na trasie !) przyzwoitego zużycia paliwa.

 

http://suchen.mobile...chRequest=truesortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro〈=de&categories=Limousine&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=10&minMileage=90000&maxMileage=100000&minPowerAsArray=146&minPowerAsArray=KW&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&ambitCountry=

 

Legacy cały czas jest w kręgu zainteresowania... czy w H6 da się regulować zawory bez wyciągania silnika? bo coś mi dzwoni, że tam do pomiaru/regulacji silnik powinien opuścić auto? czy coś pomiśkowałem?

 

hmmm jak nic innego nie wypali to zawsze pozostaje EVO ;) w budżecie mieści się jak widzę nawet EVO VIII http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-evolution-viii-wiesau-sch%C3%B6nhaid/181654613.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.modelDescription=evo&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&negativeFeatures=EXPORT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
czy w H6 da się regulować zawory bez wyciągania silnika?

Trzeba wyciągać. Ale zasadniczo się nie reguluje ( no chyba, że ktoś zainstalował gaz :) )

.

budżecie mieści się jak widzę nawet EVO VIII

Pomysł zacny, ale z oczekiwanym zużyciem paliwa ... mało kompatybily :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...