Jump to content

ECU i paliwo


respect
 Share

Recommended Posts

W WRC piszą ,że seryjne ECU subaru umie przyśpieszyc zapłon i dlatego jest jakiś sens ( uzyskanie tyćkę więcej KM) lać wysokie oktany..

zawsze leję 98 ,ale czy wiecie coś więcej , ? Które ECU ,roczniki ,GT też?

Link to comment
Share on other sites

od newage'a w gore

 

.

WRC piszą ,że seryjne ECU subaru umie przyśpieszyc zapłon i dlatego jest jakiś sens ( uzyskanie tyćkę więcej KM) lać wysokie oktany..

im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie.

 

Które ECU

Denso.

Link to comment
Share on other sites

im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie.

To wiadomo ,a czy turbo czy nie -stuki niszczą silnik i zawsze trzeba ich unikać.Ale może zysk z możliwosci wcześniejszego zapłonu ( gdy wiecej oktanów) jest tracony , bo wartośc opałowa tych paliw jest często mniejsza . I to ma sens tylko na wysokich obrotach.

Ale chodzi o to , że wg wiadomości z WRC byłby sens lac do seryjnego silnika więcej oktanów :unsure:

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc.

samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku.

Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowej.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wlasnie dlatego wszystkie sportowe JDMy, poczawszy od Civica TypeR a skonczywszy na Skyline GTR wymagaja 100 oktanow.

Moj po mapie nie moze latac na 95, bo sa knocki rzedu -4,-5 przy 6k rpm ale cywilny ecu dje sobie rade z 95 i manilupuje zaplonem. Nie ma knockow nawet jak przy 2k rpm wdusisz gaz w podloge na 4 biegu ale niemilosiernie zamula....

Link to comment
Share on other sites

liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc. samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku. Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowe

To oczywiste,ale tu nie gadamy o doprężonych silnikach tylko o fabrycznej geometrii silnika. Chodzi o to czemu ECU po mapie na 98 nie może tak opóźnic zapłonu ,żeby zjeść 95. Chodzi o zakres manewru wyprzedzeniem zapłonu.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...