Skocz do zawartości

ECU i paliwo


respect

Rekomendowane odpowiedzi

od newage'a w gore

 

.

WRC piszą ,że seryjne ECU subaru umie przyśpieszyc zapłon i dlatego jest jakiś sens ( uzyskanie tyćkę więcej KM) lać wysokie oktany..

im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie.

 

Które ECU

Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie.

To wiadomo ,a czy turbo czy nie -stuki niszczą silnik i zawsze trzeba ich unikać.Ale może zysk z możliwosci wcześniejszego zapłonu ( gdy wiecej oktanów) jest tracony , bo wartośc opałowa tych paliw jest często mniejsza . I to ma sens tylko na wysokich obrotach.

Ale chodzi o to , że wg wiadomości z WRC byłby sens lac do seryjnego silnika więcej oktanów :unsure:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc.

samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku.

Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dlatego wszystkie sportowe JDMy, poczawszy od Civica TypeR a skonczywszy na Skyline GTR wymagaja 100 oktanow.

Moj po mapie nie moze latac na 95, bo sa knocki rzedu -4,-5 przy 6k rpm ale cywilny ecu dje sobie rade z 95 i manilupuje zaplonem. Nie ma knockow nawet jak przy 2k rpm wdusisz gaz w podloge na 4 biegu ale niemilosiernie zamula....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc. samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku. Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowe

To oczywiste,ale tu nie gadamy o doprężonych silnikach tylko o fabrycznej geometrii silnika. Chodzi o to czemu ECU po mapie na 98 nie może tak opóźnic zapłonu ,żeby zjeść 95. Chodzi o zakres manewru wyprzedzeniem zapłonu.

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...