respect Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 W WRC piszą ,że seryjne ECU subaru umie przyśpieszyc zapłon i dlatego jest jakiś sens ( uzyskanie tyćkę więcej KM) lać wysokie oktany.. zawsze leję 98 ,ale czy wiecie coś więcej , ? Które ECU ,roczniki ,GT też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 od newage'a w gore . WRC piszą ,że seryjne ECU subaru umie przyśpieszyc zapłon i dlatego jest jakiś sens ( uzyskanie tyćkę więcej KM) lać wysokie oktany.. im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie. Które ECU Denso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 im wiecej oktanow tym mniej knockow, ma to znaczenie w autach turbo.. zwlaszcza jak masz wieksze dmuchniecie. To wiadomo ,a czy turbo czy nie -stuki niszczą silnik i zawsze trzeba ich unikać.Ale może zysk z możliwosci wcześniejszego zapłonu ( gdy wiecej oktanów) jest tracony , bo wartośc opałowa tych paliw jest często mniejsza . I to ma sens tylko na wysokich obrotach. Ale chodzi o to , że wg wiadomości z WRC byłby sens lac do seryjnego silnika więcej oktanów pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 im mniej oktanów , a silnik wytrzymalszy - tym więcej HorsePałerów 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 m mniej oktanów , a silnik wytrzymalszy - tym więcej HorsePałerów Ale zobacz że w sporcie raczej wysokooktanowo jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrGS Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc. samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku. Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Wlasnie dlatego wszystkie sportowe JDMy, poczawszy od Civica TypeR a skonczywszy na Skyline GTR wymagaja 100 oktanow. Moj po mapie nie moze latac na 95, bo sa knocki rzedu -4,-5 przy 6k rpm ale cywilny ecu dje sobie rade z 95 i manilupuje zaplonem. Nie ma knockow nawet jak przy 2k rpm wdusisz gaz w podloge na 4 biegu ale niemilosiernie zamula.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) liczba oktanowa "mówi" o odporności na samozapłon a nie o jej wartości odżywczej z której czerpiemy moc. samozapłon w silniku iskrowym = zło dlatego paliwo powinno być odpowiednie dla danego sprężania w silniku. Oczywiście silnik o wyższym sprężaniu może mieć wyższą moc (zapewne ma) i właśnie z powodu wyższego sprężania powinien być zasilany paliwem o wyższej liczbie oktanowe To oczywiste,ale tu nie gadamy o doprężonych silnikach tylko o fabrycznej geometrii silnika. Chodzi o to czemu ECU po mapie na 98 nie może tak opóźnic zapłonu ,żeby zjeść 95. Chodzi o zakres manewru wyprzedzeniem zapłonu. Edytowane 11 Czerwca 2013 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się