Skocz do zawartości

telepie na jałowym - atomat


olej

Rekomendowane odpowiedzi

Auto w sumie od kiedy je mam na jałowym biegu (P,N albo D z hamulcem) trochę nie równo pracowało. Takie okresowe jak by przydławienia na postoju. Ale ostatnio zrobiło mi na świtach tak że zaczęło telepać jak by chciało zgasnąć. Dodałem trochę gazu i się wyrównało ale jak obroty spadły do tych 600 rpm to znowu. Przełączyłem na benzynę i to samo. Dopiero jak zgasiłem motor i zapaliłem to wróciło do normy.

A dziś rano odpalam auto i na dzień dobry to samo jak tylko trochę się nagrzało i zeszło z wyższych obrotów (startuje tak na 1300 rpm). No i siedże w samochodzie pod domem, autem telepie jak starym klekotem. Gaz, benzyna to samo. Pojechałem i jechało normalnie, na światłach telepało. Nagrzało się porządnie i w sumie przeszło poza lekkimi nierównościami jakie mam od zawsze. Świece mam nowe, cewki na świecach sprawne. Gaz regulował mi Robert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, gaz jest od listopada zeszłego roku, poprzedni właściciel wszystko robił w ASO, zarówno mój mechanik od subaru jak i Jako powiadali że nic nie wskazuje na problemy z zaworami. Auto dziś wstawiłem do warsztatu, rano mech na zimno odpali i zobaczy co mu to przypomina.

 

No i nic nie wykryte więc po kolei jadę silniczek krokowy, przepływka, przepustnica i na końcu te zawory sprawdzę bo i tak o tym myślałem.

 

Na razie wyczyściłem silniczek krokowy ale uszczelka tegoż jakimś cudem jest spuchnięta i za cholerę nie mieści się na swoim miejscu. Nie myłem jej benzyną, ani niczym innym. Jest za duża, nowej nie mam, trzeba kupić. Czy można to tymczasowo uszczelnić uszczelką silikonową? Mam taką odporną na wysokie temperatury (~300 stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Olej, daj znać co może być przyczyną, miałem tak w audi i mam tak w obecnym 2,5xt. Do tej pory myślałem, że po prostu ruch tłoków w cylindrach bardziej buja samochodem przy tych niskich obrotach wiec jestem ciekaw wyników twoich poszukiwań.

 

btw jaki powinien być minimalny poziom obrotów na jałowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory myślałem, że po prostu ruch tłoków w cylindrach bardziej buja samochodem przy tych niskich obrotach wiec jestem ciekaw wyników twoich poszukiwań.

w bokserze nie ma bujanki spowodowanej układem korbowo-tłokowym...

na moim możesz kieliszek postawić i nie uroni kropli.

 

Na razie wyczyściłem silniczek krokowy ale uszczelka tegoż jakimś cudem jest spuchnięta i za cholerę nie mieści się na swoim miejscu. Nie myłem jej benzyną, ani niczym innym. Jest za duża, nowej nie mam, trzeba kupić. Czy można to tymczasowo uszczelnić uszczelką silikonową? Mam taką odporną na wysokie temperatury (~300 stopni).

nic Ci silikon tam nie da... płyn chłodniczy go wypcha do dolotu... idz do ASO maja na pewno na stanie a kosztuje kilka groszy.

Nowa uszzcelka pasuje idealnie ale pod wpływem temperatury i płynu rozszerza sie dodatkowo uszczelniając wszystko.

 

ustaw zawory to przestanie nim telepać.

 

normalne jałowe to 750 +/- 50 o ile mnie pamiec nie myli.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zrobiło mi na świtach tak że zaczęło telepać jak by chciało zgasnąć.
Przełączyłem na benzynę i to samo. Dopiero jak zgasiłem motor i zapaliłem to wróciło do normy.

 

W sumie problem rozwiązany, dwa walnięte wtryski gazu, z czego jeden dramatycznie się nie domykał.

 

?

chyba musialo byc cos wiecej... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...