mmv Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witam, Czy ma ktoś doświadczenie z wymianą orykinalnych kół 17" z outbacka IV na większe 18"? Oryginalne koła to 17" 225/60, zamierzam wymienić na 18" 225/55. Nie mogę doszukać się w specyfikacji auta czy jest to możliwe? Czy nie straci ono gwarancji? Czy auto ma homologację na inne felgi niż 17" Proszę o sugestie. |m|m|v| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Napisz do Adam12 on ma doświadczenie jeśli chodzi o koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Czy ma ktoś doświadczenie z wymianą orykinalnych kół 17" z outbacka IV na większe 18"? Oryginalne koła to 17" 225/60, zamierzam wymienić na 18" 225/55. Albo chodzi o outbacka V albo o inny rozmiar 17"... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmv Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 OUTBACK MY12 na pewno 17" ma fabrycznie, MMV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Napisz do Adam12 on ma doświadczenie jeśli chodzi o koła. od razu doświadczenie. Przeczytałem homologacje i kombinowałem trochę z różnymi wariantami a i tak stanęło na seryjnych. Według powyższej 18" powinny być 235/45 ( chyba dobrze pamiętam ) a to trochę za niski profil. Zmiana na 225/55/18 to różnica w okolicach 3mm także spokojnie dadzą radę. Większe różnice bywają na nowych i startych oponach. Odnośnie gwarancji itd. to proponuję popytać w dziale after sales albo technicznym. Edytowane 12 Maja 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmv Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Napisz do Adam12 on ma doświadczenie jeśli chodzi o koła. od razu doświadczenie. Przeczytałem homologacje i kombinowałem trochę z różnymi wariantami a i tak stanęło na seryjnych. Według powyższej 18" powinny być 235/45 ( chyba dobrze pamiętam ) a to trochę za niski profil. Zmiana na 225/55/18 to różnica w okolicach 3mm także spokojnie dadzą radę. Większe różnice bywają na nowych i startych oponach. Odnośnie gwarancji itd. to proponuję popytać w dziale after sales albo technicznym. Dzięki Adam12 W niemieckim katalogu doczytałem że oferują opcję 235/55/R18, policzone wg kalkulatora daje to samo. W DE nawet można zamowić z 8,5x19" alr to już raczej przesada. MMV Edytowane 12 Maja 2013 przez mmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 235/55/R18, policzone wg kalkulatora daje to samo. Do serii będzie około 14mm średnicy więcej a to już trochę jest. Problemów nie będzie tyle, że licznik będzie lekko przekłamywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmv Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Tylko jak to się ma do homolagacji? Tam stoi napisane : 225/60/R17 na słupku też to jest wklejone, Ja chcę założyć 235/55/R18 na felgi z katalogu 7,5J R18 ET48 i wyjechać z salonu. Jestem już troszkę skołowana bo mam katalog w ręce tam napisane że mogę zamówić taką opcję ale boję się że w wypadku szkody TU powie, że brak homologacji itp. W salonie mówią że to nie problem ale oni przecież nie zmienią homologacji. A tak naprawdę nie wiem czy podany w niej rozmiar to rozmiar wzorcowy koła, czy powinne być tam wpisane wszystkie dopuszczalne rozmiary dla tego modelu, czy można się kierować zasadą +/-2% jak z kolei podpowiada mi pan u którego kupuję opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Do serii będzie około 14mm średnicy więcej a to już trochę jest. Problemów nie będzie tyle, że licznik będzie lekko przekłamywał. "Lekko" byłoby przy połowie tej różnicy - tutaj dodatkowo siądzie dynamika i wzrośnie spalanie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Do serii będzie około 14mm średnicy więcej a to już trochę jest. Problemów nie będzie tyle, że licznik będzie lekko przekłamywał. "Lekko" byłoby przy połowie tej różnicy - tutaj dodatkowo siądzie dynamika i wzrośnie spalanie. Pozdr. "lekko" miało być w cudzysłowie Tylko jak to się ma do homolagacji? Tam stoi napisane : 225/60/R17 w mojej z MY10 są dwie wersje kół: 17" i 18". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Tylko jak to się ma do homolagacji? Tam stoi napisane : 225/60/R17 w mojej z MY10 są dwie wersje kół: 17" i 18". Wgląda na to, że są dwie wersje homologacji u mnie też podany jest jeden rozmiar opon (też MY10) Edytowane 14 Maja 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 może to kwestia "kratki" i innej homologacji..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmv Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Do serii będzie około 14mm średnicy więcej a to już trochę jest. Problemów nie będzie tyle, że licznik będzie lekko przekłamywał. "Lekko" byłoby przy połowie tej różnicy - tutaj dodatkowo siądzie dynamika i wzrośnie spalanie. Pozdr. "lekko" miało być w cudzysłowie Tylko jak to się ma do homolagacji? Tam stoi napisane : 225/60/R17 w mojej z MY10 są dwie wersje kół: 17" i 18". Masz to na wlecpce i w chomologacji? Jaki masz silnik 2.0D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 wlecpce i w chomologacji nie wiem co to jest wlepka ale w homologacji mam wpisane dwa rodzaje kół. Tak mam 2.0D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 może to kwestia "kratki" i innej homologacji..... bardzo możliwe, jak ma bez kratki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmv Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 W homologacji jest 17" tak jak we wlepce na słupku, pytanie moje czy muszę mieć to 17", a jeśli zmienię felgi na inne to co? np w razie kolizji? Rozumiem że w homologacji muszą być podane również zamienniki. Kurde, albo ja głupia jestem albo nad wyraz ostrożna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Proponuje mail do działu technicznego SIP. Tylko taka odpowiedź będzie wiążąca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się