Jump to content

da sie wystroić sti ra v2?


MihauSTI
 Share

Recommended Posts

witam

posiadam STi RA ver2 z DCCD auto z modów posiada kompletny przelot a teraz myśle nad zmianą turbo na coś co ciągnie bardziej z samego dołu, bo mam wrażenie że jest zbyt duża turbo dziura i mam teraz kilka pytań mianowicie

1.czy po zmianie turbo np twin scrolla z new age JDM (o ile pasuje) można wystroić to wszystko na ecu z 95r??

2. jeśli nie da sie ingerować w te stare ecu to na jakie ecu moge je wymienić jeśli mam skrzynie z dccd?

3 a jeśli sie da coś wystroić to czy można to zrobić na tym turbo co jest żeby zminimalizować turbo dziure? i gdzie można to zrobić ^_^

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ad.1 - mozna zalozyc i twin scrolla, ale musisz wowczas wymienic downpipe, uppipe z kolektorem wydechowym, a co za tym idzie i miske olejowa.

Ale to znow zaden wielki dramat.

Wystroic sie da - ale nie na seryjnym ecu jako takim. Natomiast do seryjnego mozna dolozyc plytke ESL i wtedy stroic - np. w Poznaniu.

 

Ad.2 - patrz wyzej albo aftermarketowy standalone. Wybor jest dosc szeroki w przypadku imprezy: Autronic, Gems, Simtek (nowy aka Simtek Plus), Alcatek (czyli starszy Simtek), Apexi PowerFC. I nadal nie zamyka to w sumie listy mozliwosci - kwestia sa natomiast finanse. Skrzynia z DCCD nie ma tutaj nic do rzeczy.

 

Ad.3 - duzo zalezy od turbo, ogolnie setupu itp. Troche pewnie mapa mozna zmienic/poprawic charakterystyke, ale pewnych granic sie nie przeskoczy.

Najlepiej jak porozmawiasz z wybranym przez siebie tunerem, powiesz mu czego oczekujesz, a on Ci powie, jakie sa mozliwosci.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dzięki AMI sporo konkretów, myślałem jedynie że jak mam skrzynie z dccd to jest też w jakiś sposób sterowana przez ECU i dlatego Apexi PFC odpada ale skoro niema to nic do rzeczy to dobrze wiedzieć bo jeszcz da sie to znaleść w rozsądnych pieniądzach np w UK, a więc po znalezieniu takiego Apexi PFC można (a nawet trzeba?) go wystroić CZY wystarczy podpiąć i cieszyć sie tymi 2 czy 3 mapami które w nim są? no ale jak to sie wtedy ma do jako takich modów silnika?

i jeszcze wracając do twin scrolla, a więc gdybym sie zdecydował na taki setup będe potrzebował kilku gratów które wymieniłeś i wszystko to oczywiście z new aga sti? tzn downpipe,uppipe+kolektor i miska olejowa?

Link to comment
Share on other sites

myślałem jedynie że jak mam skrzynie z dccd to jest też w jakiś sposób sterowana przez ECU

 

Nie jest - przynajmiej w tych modelach. Ale w sumie moze byc. Zapomnialem o Syvecs, ktory zdaje sie poprzez ktores uniwersalne linie moze kontrolowac tez dccd :)

 

Kazdy standalone, jaki podlaczysz, musisz wystroic. Pewnie moznaby poszukac auta o podobnym setupie i tylko przelozyc - ale to raczej nadal malo rozsadne.

 

W Apexi PowerFC masz tylko jedna mape.

 

Co do twin-scroll'a - nie z dowolnego new age'a. Tylko japonskie STI bodaj od 2003 roku (vf37) i Spec-C (vf36) mialy twin-scroll, jesli idzie o GD. Nie jestem pewien odnosnie vf49 i nadwozia GH.

 

Czy warto? Mnie sie podoba, ale u mnie dochodzi jeszcze krotka skrzynia, wiec wszystko sie sklada na w miare szybko startujace auto.

Kwestia jakimi kosztami - ceny zestawu moga nie byc za niskie - zalezy, jak sie trafi... Jesli trzeba w to duzo kasy wlozyc, to bym chyba sie nie silil i raczej jakies stosunkowo nieduze turbo na jakies 300-310KM wyliczone wsadzil, zeby spol byl jak najszybszy.

No ale to juz kwestia upodoban - niektorzy wola wiecej mocy, ale pozniej, po dlugim nic nic nic, pierdut. :)

Zalezy duzo od tego, do czego auto ma byc uzywane.

Link to comment
Share on other sites

Co do twin-scroll'a - nie z dowolnego new age'a

tak co do twin scrolla to wiem że musi być to jdm ale niewiem czy bug eye też nie miały twin scrolla chyba że z modeli 01-03 tylko versje prodrive JDM miały takie turbo, a jeśli chodzi o pozostałe graty to muszą być też z modelu sti z twin scrollem czy wystarczy normalne sti new age?

Link to comment
Share on other sites

No to tak jak wczesniej pisalem - downpipe, kolektor wydechowy z uppipe, miska oleju (bagnet tez sie przyda zmienic).

Plus pewnie jakies duperelki wyjda, jakies wezyki itp.

Flansze sa inne przede wszystkim przy twin scroll, no i kolektor musi byc raczej rownoodleglosciowy.

Downpipe pewnie da sie w miare latwo przerobic zmieniajac flansze, ale trzeba ciac i spawac :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...