audiocars Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Panowie w swojej imprezie mam zamontowany oryginalny układ wydechowy. Chciałem uzyskac troche basowego brzmienie boxera więc zamontowałem fabrycznie nowy koncówy tłumik proodrive. I kicha.....auto jak było ciche tak jest ciche. W zwiazku z tym mam pytanie czy montaż przelotowego center pipe da jakąs poprawe?? Czy nie bedzie miał kłopotów z checkiem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 czy montaż przelotowego center pipe da jakąs poprawe Będzie trochę głośniej, checka brak. Tłumik Prodrive jest dość cichy także cudów nie oczekuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Game Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 nie nie będzie kłopotów z checkiem:) 1. prodrive jakiego założyłeś jest z natury w miarę cichym tłumikiem 2. tłumik środkowy to na dobrą sprawę defacto prawie przelotowa puszka rezonansowa - możesz ją spokojnie wyciąć i wsadzić zamiast kawałek rury 3. zagrożenie zaświecenia się lampki check - a w zasadzie wystąpienia powodów zaświecenia pojawia się tylko i wyłącznie w momencie grzebania przy katalizatorze, choć i to można obejść montując do sondy emulator lub dystansując ją, itp..... ale to już wyższa szkoła jazdy Reasumując: - pozostając na seryjnym układzie usuń tłumik centralny i zobacz jak będzie z tym Prodrive - idź po całości - kup cały przelot na 2,5cala w razie pytań - wal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Prodrive to fajny tłumik, ale cichy. Dla niektórych to zaleta ... Przelotowy centerpipe nie wiele zrobi głośniej, trochę się zmieni dźwięk, ale dużo głośniej nie będzie. Proponuję poszukać innego tłumika :-) I tak jak już wiesz. Jak nie zmieniasz downpipe i nie wywalasz katalizatora - CEL nie powinien się pojawiać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiocars Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Zrobiłem mały test, wywaliłem całkowicie tłumik prodrive. Tak że center pipe pełnił jakby role koncowego tłumika....i co?? Nadal cisza.....czy mozliwe ze katalizator za turbo tak tłumi dzwiek boksera. Zastanawiam sie czy w takiej sytuacji wogóle montaz jakiegoś "basowego" tłumika koncowego ma sens. Poradzcie cos?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Tak. Katalizator mocno tłumi dźwięk. Ale po jego usunięciu mogą pojawić się "kłopoty". Najlepszym rozwiązaniem jest przelot i remap ... Poprawi się wówczs i dźwięk i osiągi. A jaki tłumik wybrać ? Musisz zdecydować sam ... Możesz posłuchać filmów na yt, a najlepiej, podjedź na jakiś spot i posłuchaj na żywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 koncowy kup H&S, srodkowa rure z rezonatorem zostaw seryjna, i zmien downpipa przelotowy albo wywal katy i zrob repam, w przypadku WRX 2.5 gdzie kolektor powininien jeszcze być nierownoległościowy jak w 2.0, sensowny wydaje sie zakup kpl wydechu Super Sprinta ze sportowym katalizatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Przelotowy downpipe z szerokim "downpipem" (tzw bellmouth) i będzie rycało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrGS Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Może moje 5 groszy bo temat przerobiłem. SuperSprint ze "spotrowym" katalizatorem (całość od turbo do tłumika końcowego). Bez remapu przy przeciągnięciu zapalał się czasami "czek". Hamownia przed remapem pokazała 260KM i chyba 360Nm ( na samym wydechu bo nigdy nic....) Oczywiście po remapie 275KM i 420Nm i wszytko dużo "niżej" zuuupełnie inne auto . Żadnych UPG, szpilek, skrzyń, pierścieni i czego tam jeszcze ...126tys km Odgłos przyjemny, bez porównania głośniej ale na trasie da się wytrzymać. Słyszałem i jeździłem głośniejszymi. Nie dudni non stop ale jak przyciśniesz to jest "miło". Jednym słowem warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiocars Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Panowie nie chce robić remapu ponieważ za jakiś czas auto będe sprzedawał ponieważ mysle nad nowym modelem. Chodzi mi jedynie o poprawienie "ryku" bez wymiany całego wydechu. Póki co mysle ze pierwszym krokiem jaki zrobie to wywale ori center pipe i zastąpie go przelotową rurą, jesli to nie pomoże to idę sie utopic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Game Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Przecież Ci wszystko napisałem kilka postów wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkaliniak Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Odezwij sie do mnie na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 odgrzewam temat. planuje na dniach zrobić 2,5" przelot + remap w Lanosie. szukam kulturalnego bulgotu o takiego (bulbulbull) , znośnego dla pasażerów i mieszkańców , napewno nic głośnego coś co bezproblemowo przejdzie przegląd tech i bezproblemowo przejedzie obok pana policemana. co polecacie ? SuperSprint ? może coś innego ? może ktoś wykonał coś takiego w Lanosie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 ja mam pełny prodrive 2,5' (downpipe+center+backbox) - i nie ma tragedii, bulgot jest i na trasie da się komfortowo jechać ale każdy ma inny słuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 a co z katalizatorkiem ? jest ori ? nima ? sport ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 jak masz ori DP z katalizatorem, to bulgotać nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 a co z katalizatorkiem ? jest ori ? nima ? sport ? jest oryg prodrive wiekszy, i bulgocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 ok, czyli full prodrive bugocze i uba nie urywa, podobno supersprint też (choć go nie słyszałem). a co z H&S ? bardzo głośny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitiis Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ja myslalem ze zwariuje jako laik jeszcze jesli chodzi o bulgot w wrx. jeden mowil to drugi tamto. zdecydowalem sie na przelot 3 cale na 2 tlumikach bez katow i jest cudnie. o to wlasnie mi chodzilo. oczywiscie oprocz tego jeszcze pompka i mapa.pisze na swoim przykladzie rzecz jasna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się