Hipek Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 (edited) Po tym jak przylałem w krawężnik lewym przednim kołem (i to całkiem zdrowo) auto zaczęło delikatnie uciekać w prawo. Wymieniłem felgi, zrobiłem geometrię - niestety niewiele to pomogło. W trakcie jazdy słychać delikatny szum z koła (raczej nie brzmi to jak łożysko). Przymierzam się do zakupy wahacza, piasty i łożyska - czy powinienem rozważyć coś jeszcze? Czy przed zakupem części powinienem udać się do jakiegoś mądrego mechanika, który będzie mógł mi powiedzieć, że to tylko lekko przestawiony drążek kierownicz, czy coś innego? Tylko gdzie znaleźć takiego mechanika... Tak żeby pokazać siłe uderzenia wstawiam zdjęcie Edited March 30, 2013 by Hipek Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Na geometrii powinno wyjść jeśli jest coś nie tak. Masz wyniki przed i po nastawach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Tak mam wyniki, ale niestety nie w miejscu w którym spędzam święta. Goście niewiele tam poprawili - generalnie lewa strona (ta którą uderzyłem) była w normie. Prawa strona już nie tak kolorowo - i nie dało się tego skorygować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakum Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Jak dla mnie to skrzywiony wahacz, ale dziwne że przy geometrii mechanik nie zauważył Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Jak zobaczyli US -spec to się przestraszyli A pojechałem niby do renomowanego zakładu w sporym mieście... Kolesie sprawiali wrażenie jakby już byli spóźnieni ... Może warto powtórzyć w innym miejsu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Może warto powtórzyć w innym miejscu. raczej tak i nie w piątek przed świętami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 na 100% krzywy wahacz + szum z łożyska Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Zakładam, że wahacz mogę kupić używany - czy wersja US będzie różna od EU?? Ja w wolnymssaku mam stablizator zamontowany seryjnie, wiem że w Europie raczej tak nie było. A może od razu wszystko w komplecie zza oceanu ściągać - chociaż obecny kurs $ średnio zachęca do zakupów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakum Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Jajuż na to pytanieodpowiedzi nie znam, ale proponuję zagadać do Grzegorz Magdziarz. On jest kierownikiem serwisu, a poza tym właścicielem impezy kombi US Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobi Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 mam pytanie, czy po uderzeniu załozyłes takie samo koło w tym samym rozmiarze? bo na logike to jesli uderzyłes lewą stroną i koło sie połozyło w plus (pozytyw) to powinno sciągac w lewo i kierownica powinna byc skrecona w lewo podczas jazdy na wprost... a u ciebie jest odwrotnie ale jesli załozyłes na lewą strone koło o wiekszym obwodzie to bedzie ciągneło w prawo... moze zanim zaczneisz zamawiac/wymieniac czesci podjedz na spokojnie do warsztatu i niech ci pomierzą dokładnie geometrie (nie samą zbieznosc) bedzie wiadomo czy koło sie połozyło, cofneło itp i co trzeba zmienic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipek Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Po uderzeniu dość długo szukałem jednej felgi, identycznej jak rozwaliłem. NIestety nie udało mi się, kupiłem więc komplet używanych felg i przełożłem na nie opony. Zanim zrobię geometrię założę koła z letnimi oponami ... może te używki co kupiłem są po przejściach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakum Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Z letnimi to chyba będziesz musiał jeszcze trochę poczekać Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Zakładam, że wahacz mogę kupić używany - czy wersja US będzie różna od EU?? Z racji, że niedawno przerabiałem temat, to powiem tylko, że warsztat do którego jeżdżę kupił ten wahacz od kogoś (wersję US) , natomiast patrząc na wahacz EU i US, to wyglądają trochę inaczej - możliwe, że podejdą, ale trzeba by wtedy oba wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now