Wojciech Kraskowski Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Witam, w tym tygodniu kupiłem OBK '05 LL Bean z silnikiem H6. Wszystko było cudownie i pięknie, aż do wczorajszego wieczora... Powoli skręciłem na światłach i gdy wyszedłem z zakrętu docisnąłem pedał gazu prawie w podogę. Napędziłem OBK gdzies w okolice 100km/h. Póżniej zwolniłem i wjechałem na parking gdzie stanąłem i wtedy poczułem szarpanie silnika Te szarpanie pojawilo się po tej jednej przygazówce z nienacka. Wczesniej praca silnika była idealna, nie miałem żadnych zarzutów. Silnik szarpie przy niskich obrotach. Czym wyższe są obroty tym te szarpanie jest mniej odczuwalne. Gdy chcę ruszyć z miejsca to wciskam trochę pedał gazu (podczas tego szarpania), przez chwile (1-2sek) nic się nie dzieje i dopiero po tej chwili rusza nagle z szarpnięciem. Myślałem, że może to filtr paliwa się przytkał, ale przy przełączaniu na gaz objawy są identyczne. Dodam, że podczas tego szybkiego przyspieszania miałem gaz wyłączony. Poprzedni właściciel założył gaz dwa lata temu i twierdził, że pojeździł na nim tylko trochę, bo stwierdził, że jakość gazu w polsce nie jest zadowalająca i czuć różnicę między jazdą na gazie i benzynie. Dodatkowo ten poprzedni właściciel mieszka pod granicą z kaliningradem i importuje z niego torf, więc raczej ma wizę, a to w zasadzie potwierdza jego słowa, że na gazie po jego założeniu jeździł niedługo. Pewnie powiecie, że to może być wina zaworów, ale czy to możliwe, aby w jednej chwili silnik zaczał tak pracować z ich powodu? Błagam o pomoc i jakies rady, bo już zdążyłem zakochać się w OBK, a tu taki zonk. No i jeszcze dzisiaj śnieg wrócił, więc aż chce się przetestować napęd Edytowane 10 Marca 2013 przez loczeq92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Czy jak wrzucisz neutral na skrzyni i dasz gazu , silnik też szarpie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No i jeszcze dzisiaj śnieg wrócił, więc aż chce się przetestować napęd i moim zdaniem właśnie tu leży burek. Podejrzewał bym prędzej napęd a nie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Kraskowski Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Też to rozważałem, ale ani na P ani na N problem nie znika, więc skrzynia raczej odpada :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 a check się nie zapalił czasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Kraskowski Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No właśnie problem jest taki, że check świecił się już od kiedy kupiłem samochód. Prawdopodobnie dlatego, że "magicy" od gazu jakąś lipę odstawili, przynajmniej tak stwierdził elektromechanik (u którego byłem w czwartek) po podpięciu się pod OBDII oraz wstępnych oględzinach. Normalnie po uruchomieniu silnika check zawsze zaczynał migać, a później świecił ciągle. Gdy pojawiła sie ta nierówna praca silnika zmieniło się to, że check nie przestaje migać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 @, jaki auto ma przebieg całkowity? Jaki na LPG? check nie przestaje migać Wypadają Ci zapłony Check nie jest po to aby go kasować, ale po to aby odczytać błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No właśnie problem jest taki, że check świecił się już od kiedy kupiłem samochód Człowieku, podjedź do kogoś kumatego na porządną diagnostykę bo inaczej utoniesz z tym autem . Jednakże "mając na uwadze zgromadzone dane, istnieje cień szansy" że wypalił ci się zawór, bo wcześniej były podparte. Należy sprawdzić kompresję i jeśli jest 0 absolutne na którymkolwiek z cylindrów nie zastanawiaj się, tylko wyciągaj silnik. Im nowsze auto, tym bardziej elektronika pilnuje sprawności silnika i nie należy lekceważyć palącego się CEL. A w H6 takie lekceważenie może kosztować niemało. I na koniec jeszcze jedna uwaga - to nie lpg jest złe - to debile-gazownicy są źli ... oraz właściciele samochodów, którzy uważają że na gazie to może jeździć gorzej niż na benzynie bo "jakość gazu jest niezadowalająca". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Kraskowski Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Check nie jest po to aby go kasować, ale po to aby odczytać błędy a kto powiedział, że kasowałem błedy? Człowieku, podjedź do kogoś kumatego na porządną diagnostykę bo inaczej utoniesz z tym autem . Byłem na diagnostyce u kogoś "kumatego" przed tym jak silnik zaczął szwankować i właśnie ten ktoś wstepnie stwierdził, że check wyskakuje ze względu na gaz. Miałem w nadchodzącym tygodniu podjechać do niego i zostawic mu auto. I na koniec jeszcze jedna uwaga - to nie lpg jest złe - to debile-gazownicy są źli ... oraz właściciele samochodów, którzy uważają że na gazie to może jeździć gorzej niż na benzynie bo "jakość gazu jest niezadowalająca". i tu się mylisz kolego... LPG może być złe jeśli propan i butan w nim zawarte są zmieszane w złych proporcjach. Edytowane 10 Marca 2013 przez loczeq92 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Byłem na diagnostyce u kogoś "kumatego" przed tym jak silnik zaczął szwankować i właśnie ten ktoś wstepnie stwierdził, że check wyskakuje ze względu na gaz Jaki nry błędów Ci wyskoczyły? Co oznaczały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 i tu się mylisz kolego... LPG może być złe jeśli propan i butan w nim zawarte są zmieszane w złych proporcjach. Jeżdżę na lpg od 2001 roku. Zdarzyło mi się 2 (słownie dwa) razy zatankować gaz na którym auto nie chciało jechać. Natomiast "sztuki" gazowników są nagminne i niektóre po prostu w głowie się nie mieszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kpl29 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 A ja mysle Panowie, że sie zapedziliscie. Wypalone zawory, rozwalona skrzynia itp itd. Sprawdz sobie najpierw przewody i cewki- to jest podstawa. Najlepiej tak jak koledzy wyżej mówią, podjedz do diagnosty i niech on to zrobi. Podczepi kompa i pojedzie sie przejechać. Zakładam sie o 5l heinekena, że to będzie to. Miałem już 3 sytuacje gdzie silnik zaczał dziwnie racowac na obrotach, plewić albo sie nei zbierał. W prawie 6l fordzie f150 okazało sie ze zleciał mi przewód od odmy i tak plewił i było po wcisnieniu pedału długo nic i dopiero sie zebrał, w bmw e38 3l v8 silnik bujał obrotami i również kiepsko sie ruszało- peknieta rura na dolocie i lewe powietrze oszukiwało przepływomierz, a moja ostatnioa przygoda w subaru 2.5 wolnossacym wyglada podobnie- silnik plewił na wyższych obrotach- samochód stał przez pare tygodni bo jezdziłem innym i zasniedziały mi koncówki na przewodach wys napiecia. Do wymiany przewody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Któraś świeca zakończyła żywot- miałem podobnie u siebie-dosłownie z dnia na dzień. Przy przyspieszaniu poszarpywał. Wyciągnąłem świece i okazało się, że jedna nie paliła(była mokra)/ wymiana/ i gra gitara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 u mnie po przeglądzie z czyszczeniem cewek i przepustnicy też wywaliło błąd + delikatne szrpanie przy zmianie z benzyny na gaz. zastanawiam się czy to kwestia teraz regulacji LPG czy mimo wszystko jechać do serwisu żeby zdiagnozował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się