Jump to content

Impreza RS2.5 Cupe - katalizator kontra moc


Arecki
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

Mam problem z moją Imprezką. Jest to model RS 2.5 Coupe - US-spec. Fabrycznie powinna mieć 167KM. Przebieg 169T km. Ciśnienie na cylindrach14,0 - 14,5. Zero luzów wewnętrznych - panewki, korbowody itp. Miała problem ze spalaniem na 4 cylindrze - cewka wymieniona na oryginał i jak ręką odjął.

Problem leży w tym, że na hamowni ma ok 140 - 147 KM. Mój mechanik mówi że problem leży wbraku katalizatorów. Niestety kupiłem z przelotowym wydechem. Silnik 2.5 z 2001 roku ma 2 sondy. Obie są sprawne, ale - jak twierdzi - mechanik druga powoduje zubożenie mieszanki przez samochód ma mniejszą moc. Nie mam problemu z przywróceniem wydechu do oryginalności - no tylko do drugiego katalizatora włącznie. Pytanie jest czy to faktycznie jest ten problem.

Czy ktoś z Was miał podobnie ?. Może ktoś przerabiał ten sam problem.

 

Silnik z tej Imprezy był też montowany w Outbackac N/A, Foresterach - po małych modyfikacjach oraz Legacy.

Link to comment
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem twój mechanik ma racje. Druga sonda bada skład spalin za katalizatorem, tam gdzie spaliny są czystsze, bo katalizator dopala niektóre zwiazki chem powstałe w skutek spalania mieszanki, wiec zawartosc tlenu w nich jest wieksza procentowo. Po usunieciu katalizatora, sonda widzi procentowo mniejsza zawartosc tlenu w spalinach(bo dochodza zwiazki niedopalone przez katalizator), czyli bogatą mieszanke. Efektem tego jest zubozenie przez ECU dawki paliwa, a w rezultacie moc równiez spada.

 

Są patenty, np zasłoniecie delikatnie sondy blaszką wydechu, lub dospawanie krótkiej rurki ok 1-2cm i dopiero wmontowanie w nią sondy(chodzi o to zeby odsunąc ją od strumienia spalin), nie polecam tego, ale w kilku atach te patenty działaja. Ewentualnie usunąc drugą sonde programowo podczas strojenia

 

oczywiscie moge sie mylic, moze ktos mądrzejszy sie wypowie

Link to comment
Share on other sites

Mylisz się, druga sonda w subaraku sprawdza tylko czy kat jest sprawny, za skłąd mieszanki odpowiada tylko pierwsza sonda, wolnossaka nie da się wystroić więc usunięcie programowe odpada. Usunięcie katalizatora spowodowało zbytnie odetkanie wydechu co akurat w NA miało duże znaczenie, wiem bo jak moja pierwsza coupe była wolnossąca testowaliśmy na hamowni na seryjnym wydechu i odetkanym, na serii miał więcej km.

Link to comment
Share on other sites

druga sonda nie ma wpływu na skład mieszanki - sprawdza tylko sprawność oraz obecność katalizatora. Według mnie wydech przelotowy zepsuł przebieg mocy. Niekoniecznie wycięcie katalizatorów.

Jaka średnica wydechu? w któyrm miejscu tłumik środkowy? Masz może wykres ?

 

błędnie dobrany wydech może spokojnie zmniejszyć stado o kilkanaście koni..

Link to comment
Share on other sites

Cześć Panowie

 

Dzięki za trochę wiedzy uzupełniającej. Auto kupiłem z wydechem to 2 albo 2.5 cala - nie sprawdzałem dokładnie. Pełny przelot z tłumikiem na końcu MG Sport - czy cuś. Ten przelot był robiony ręcznie. Od czasu do czasu wyrzuca błąd lambdy drugiej - co pokrywa się z Waszymi opiniami. Wynika też z nich, że warto zmienić ten kiepsko - "sportowy" wydech na serią na odcinku: od kolektora do drugiego katalizatora. Trochę mam obawy, że kupie badziewną używkę ale spróbuję.

 

Szociu

 

Możesz powiedzieć coś więcej n/t ile koni zabrakło po wyrzuceniu serii.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...