lucza Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Witam,budowanie monstrum trwa,SI 99 STi type R silnik 2.5, short block poskładany przez profesionalistę. Resztę gratów składaliśmy we własnym zakresie,po suchym (czyt. bez odpalania) kręceniu silnikiem mamy zero ciśnienia oleju w układzie,po prostu olej nie opuszcza miski olejowej.Jakieś pomysły,co sprawdzić pierwsze albo w ogóle co posprawdzać żeby ustalić usterkę. Dzięki za wszelkie odpowiedzi,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Sprawdz smog czy Ci nie wpadl juz do miski... Ale wydsje mi sie ze w tych modelach to sie nie zdarzalo :-) Chyba ze padniet pompa oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) Odkręć górny korek na bloku ten pod pampą wspomagania ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni korbowej , zalej do pełna olejem abyś na sucho nie kręcił i spróbuj jeszcze raz może pompa zasie wtedy olej . Edytowane 10 Marca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Sprawdz smog czy Ci nie wpadl juz do miski Silnik składany był parę dni temu więc wpadniecie smoka odpada ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro. Wykręć go zalej do pełna olej wkręć czujnik zegarowy i wtedy spróbuj pokręci , czasem jak pompa jest sucha to ciężko jest jej zassać olej a, poza tym masz pusty cały układ w sam filtr pewnie ok 0,2 l wejdzie do tego dochodzą magistrale olejowe silnika , no a rozrusznik to ok 200 obr/min wiec pompa ma problem z zassaniem ale ja bym się tym nie przejmował jak składałeś silnik to pewnie wał i panewki smarowałeś olejem , wałki rozrządu i szklanki popychaczy pewnie też , wiec próbuj uruchomić najlepiej z manometrem wkręconym to będziesz miał dokładny podgląd co się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 odkrec filtr oleju, zalej go do pełna i wkrec spowrotem. jesli masz "strzykawke" do wlewania oleju mozesz spróbowac wykrecic czujnik cisnienia oleju (one są montowane na koncu układu smarowania) i spróbuj wtłoczyc troche oleju w układ. przewaznie zalanie filtra pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Silnik zalany olejem we wszystkie możliwe otwory a ciśnienia brak,czy jest jakaś opcja źle poskładanego silnika lub pompy olejowej? dzięki i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Silnik zalany olejem we wszystkie możliwe otwory a ciśnienia brak,czy jest jakaś opcja źle poskładanego silnika lub pompy olejowej? dzięki i pozdro. spróbuj z odkręconym czujnikiem ciśnienia oleju to zobaczysz czy pompa podaje olej nawet z bardzo niskim ciśnieniem , możesz tak samo pokręcić bez filtru i zobaczyć czy olej leci , będziesz przynajmniej wiedział że cokolwiek podaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 No właśnie wszystko wygląda tak jakby ciśnienie było absolutnie zerowe,nigdzie śladu oleju,no może że jedna pokrywa zaworów zaczęła się moczyć ale ta od strony wlewu oleju ,jak nic nie poradzimy to w sobotę rozbieramy silnik albo w niedziele do rzeki ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 (edytowane) Rozbierałeś pompę olejową ? rozbierać cały silnik z powrotem to bez sensu przyczyna leży raczej po stronie pompy , ewentualnie smoka . długo kręciłeś rozrusznikiem ? Edytowane 20 Marca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Jeszcze nie,short block (wraz z pompą) był składany w polsce na nowych częściach,mam nadzieje że chłopaki zrobili profi robotę,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mot..- zagr..... Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 w pompie brak oleju - pompa ma dwie zaślepki na samym dole pod klucz wewnętrzny 10 odkręć od strony filtra i wstrzyknij strzykawką trochę oleju następnie zalej filtr olejem zakręć wałem . Jeśli wszysto było zmontowane poprawnie powinno być OK . można powtóżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Ciśnienie uzyskano,najprawdopodobniej zrobił się bąbel powietrzny w pompie,zalaliśmy przez górne otwory olej a odkręciliśmy jedną zaślepkę w pompie,olej poszedł i po 20sek. kręcenia jest ciśnienie uff,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się