lucza Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Witam,budowanie monstrum trwa,SI 99 STi type R silnik 2.5, short block poskładany przez profesionalistę. Resztę gratów składaliśmy we własnym zakresie,po suchym (czyt. bez odpalania) kręceniu silnikiem mamy zero ciśnienia oleju w układzie,po prostu olej nie opuszcza miski olejowej.Jakieś pomysły,co sprawdzić pierwsze albo w ogóle co posprawdzać żeby ustalić usterkę. Dzięki za wszelkie odpowiedzi,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Sprawdz smog czy Ci nie wpadl juz do miski... Ale wydsje mi sie ze w tych modelach to sie nie zdarzalo :-) Chyba ze padniet pompa oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 (edited) Odkręć górny korek na bloku ten pod pampą wspomagania ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni korbowej , zalej do pełna olejem abyś na sucho nie kręcił i spróbuj jeszcze raz może pompa zasie wtedy olej . Edited March 10, 2013 by ziarus007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Sprawdz smog czy Ci nie wpadl juz do miski Silnik składany był parę dni temu więc wpadniecie smoka odpada ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro. Wykręć go zalej do pełna olej wkręć czujnik zegarowy i wtedy spróbuj pokręci , czasem jak pompa jest sucha to ciężko jest jej zassać olej a, poza tym masz pusty cały układ w sam filtr pewnie ok 0,2 l wejdzie do tego dochodzą magistrale olejowe silnika , no a rozrusznik to ok 200 obr/min wiec pompa ma problem z zassaniem ale ja bym się tym nie przejmował jak składałeś silnik to pewnie wał i panewki smarowałeś olejem , wałki rozrządu i szklanki popychaczy pewnie też , wiec próbuj uruchomić najlepiej z manometrem wkręconym to będziesz miał dokładny podgląd co się dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
sobi Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 odkrec filtr oleju, zalej go do pełna i wkrec spowrotem. jesli masz "strzykawke" do wlewania oleju mozesz spróbowac wykrecic czujnik cisnienia oleju (one są montowane na koncu układu smarowania) i spróbuj wtłoczyc troche oleju w układ. przewaznie zalanie filtra pomaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Silnik zalany olejem we wszystkie możliwe otwory a ciśnienia brak,czy jest jakaś opcja źle poskładanego silnika lub pompy olejowej? dzięki i pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Silnik zalany olejem we wszystkie możliwe otwory a ciśnienia brak,czy jest jakaś opcja źle poskładanego silnika lub pompy olejowej? dzięki i pozdro. spróbuj z odkręconym czujnikiem ciśnienia oleju to zobaczysz czy pompa podaje olej nawet z bardzo niskim ciśnieniem , możesz tak samo pokręcić bez filtru i zobaczyć czy olej leci , będziesz przynajmniej wiedział że cokolwiek podaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 No właśnie wszystko wygląda tak jakby ciśnienie było absolutnie zerowe,nigdzie śladu oleju,no może że jedna pokrywa zaworów zaczęła się moczyć ale ta od strony wlewu oleju ,jak nic nie poradzimy to w sobotę rozbieramy silnik albo w niedziele do rzeki ,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 (edited) Rozbierałeś pompę olejową ? rozbierać cały silnik z powrotem to bez sensu przyczyna leży raczej po stronie pompy , ewentualnie smoka . długo kręciłeś rozrusznikiem ? Edited March 20, 2013 by ziarus007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Jeszcze nie,short block (wraz z pompą) był składany w polsce na nowych częściach,mam nadzieje że chłopaki zrobili profi robotę,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mot..- zagr..... Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 w pompie brak oleju - pompa ma dwie zaślepki na samym dole pod klucz wewnętrzny 10 odkręć od strony filtra i wstrzyknij strzykawką trochę oleju następnie zalej filtr olejem zakręć wałem . Jeśli wszysto było zmontowane poprawnie powinno być OK . można powtóżyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Ciśnienie uzyskano,najprawdopodobniej zrobił się bąbel powietrzny w pompie,zalaliśmy przez górne otwory olej a odkręciliśmy jedną zaślepkę w pompie,olej poszedł i po 20sek. kręcenia jest ciśnienie uff,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now