Skocz do zawartości

Zerowe ciśnienie oleju


lucza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,budowanie monstrum trwa,SI 99 STi type R silnik 2.5, short block poskładany przez profesionalistę.

Resztę gratów składaliśmy we własnym zakresie,po suchym (czyt. bez odpalania) kręceniu silnikiem mamy zero ciśnienia oleju w układzie,po prostu olej nie opuszcza miski olejowej.Jakieś pomysły,co sprawdzić pierwsze albo w ogóle co posprawdzać żeby ustalić usterkę. Dzięki za wszelkie odpowiedzi,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć górny korek na bloku ten pod pampą wspomagania ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni korbowej , zalej do pełna olejem abyś na sucho nie kręcił i spróbuj jeszcze raz może pompa zasie wtedy olej .

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz smog czy Ci nie wpadl juz do miski

 

Silnik składany był parę dni temu więc wpadniecie smoka odpada

 

ewentualnie ten z tyłu obok turbo przy króćcu odpowietrzenia skrzyni

 

Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest wkręcony czujnik temp. oleju i właśnie dlatego że on jest suchy stwierdziliśmy że niema ciśnienia oleju,pozdro.

Wykręć go zalej do pełna olej wkręć czujnik zegarowy i wtedy spróbuj pokręci , czasem jak pompa jest sucha to ciężko jest jej zassać olej a, poza tym masz pusty cały układ w sam filtr pewnie ok 0,2 l wejdzie do tego dochodzą magistrale olejowe silnika , no a rozrusznik to ok 200 obr/min wiec pompa ma problem z zassaniem

ale ja bym się tym nie przejmował jak składałeś silnik to pewnie wał i panewki smarowałeś olejem , wałki rozrządu i szklanki popychaczy pewnie też , wiec próbuj uruchomić najlepiej z manometrem wkręconym to będziesz miał dokładny podgląd co się dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrec filtr oleju, zalej go do pełna i wkrec spowrotem. jesli masz "strzykawke" do wlewania oleju mozesz spróbowac wykrecic czujnik cisnienia oleju (one są montowane na koncu układu smarowania) i spróbuj wtłoczyc troche oleju w układ. przewaznie zalanie filtra pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Silnik zalany olejem we wszystkie możliwe otwory a ciśnienia brak,czy jest jakaś opcja źle poskładanego silnika lub pompy olejowej? dzięki i pozdro.

spróbuj z odkręconym czujnikiem ciśnienia oleju to zobaczysz czy pompa podaje olej nawet z bardzo niskim ciśnieniem , możesz tak samo pokręcić bez filtru i zobaczyć czy olej leci , będziesz przynajmniej wiedział że cokolwiek podaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wszystko wygląda tak jakby ciśnienie było absolutnie zerowe,nigdzie śladu oleju,no może że jedna pokrywa zaworów zaczęła się moczyć ale ta od strony wlewu oleju :wacko: ,jak nic nie poradzimy to w sobotę rozbieramy silnik albo w niedziele do rzeki ;) ,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałeś pompę olejową ? rozbierać cały silnik z powrotem to bez sensu przyczyna leży raczej po stronie pompy , ewentualnie smoka .

długo kręciłeś rozrusznikiem ?

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pompie brak oleju - pompa ma dwie zaślepki na samym dole pod klucz wewnętrzny 10 odkręć od strony filtra i wstrzyknij strzykawką trochę oleju następnie zalej filtr olejem zakręć wałem . Jeśli wszysto było zmontowane poprawnie powinno być OK . można powtóżyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...