Docent Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 W moim Foresterze (MY2011, benzyna 2.0 wolnossący, skrzynia automatyczna) raz na jakiś czas zdarza się następujący problem: samochód nagle zwalnia, a pedał gazu reaguje bardzo słabo, zapalają się kontrolki błędu silnika, VDC oraz zaczyna migać napis CRUISE. By przywrócić pedał gazu do normalnego działania trzeba się zatrzymać, wyłączyć silnik na "trzy zdrowaśki" i ponownie odpalić. Auto wraca do stanu normalnego (tj. lampki gasną) po kilkukrotnym powtórzeniu cyklu wyłącz-włącz, ale w komputerze pozostaje sygnał o zdarzeniu "błąd przepustnicy". Niestety nie udało mi się znaleźć żadnej prawidłowości co do okoliczności wystąpienia tego problemu: zdarza się i tuż po włączeniu zimnego silnika, i po przejechaniu kilkuset kilometrów, a nawet w czasie jazdy na tempomacie. Po dojechaniu do serwisu niestety pozostaje tylko zapis w komputerze, nie widać innych usterek. Czy mają Koledzy jakiś pomysł co może być przyczyną tego problemu i co można z tym zrobić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Podaj jakiś konkretny kod błedu, bo przepustnica może dawać różne, różniste błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Docent Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Ba, w serwisie powiedzieli tylko "błąd przepustnicy" i w ogóle nie wydawali się sprawą specjalnie zainteresowani... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Napisz skąd jesteś, może znajdziesz w pobliżu kogoś, kto ma koma sprzęt do diagnostyki, bo bez kodu cięzko cokolwiek doradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Docent Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Samochód jeszcze na gwarancji, więc nie chciałbym w nim samodzielnie grzebać. Widać że przy najbliższej wizycie w serwisie muszę z nich wydusić bardziej precyzyjne informacje - dzięki za poradę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 A ja wiem co może byc Identyczne objawy miałem w Mazdzie 6. Błąd przepustnicy itd itp. Rozwiązanie: Potencjometr czy jak to sie zwie przy pedale GAZU Wymiana i gitarra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek0511 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 (edytowane) czesc masz uszkodzony pedal gazu przycina sie potecjometr Edytowane 25 Stycznia 2013 przez slawek0511 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Miałem identyczne objawy w Audi. Wystarczyła kalibracja pedału gazu. Nic nie było wymieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy88 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 W dniu 25.01.2013 o 18:35, slawek0511 napisał: czesc masz uszkodzony pedal gazu przycina sie potecjometr czy wstarczylo wymienic pedal gazu czy jest jakas kalibracja lub cos? czekam na czesc i zastanawiam sie czy trzeba to jeszcze jakos ustawiac czy tylko podlaczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się