Skocz do zawartości

dyfer WRX MY04 a GT MY98


skrzypekQ4

Rekomendowane odpowiedzi

mam dwa dyfry jak w temacie, maja te same przelozenie 3,54 ale nie wiem, ktory ostatecznie zalozyc ze skrzynia WRXa w moim GTku? wyczytalem, ze WRXowe dyfry byly z jakas tam szpera wisko, ten GTkowy tez chyba jakas tam szpere posiada bo polosie od niego sa rozne. tzn., jedna ma wieloklin taki sam na calej dlugosci, druga ma 2 wielokliny o roznych srednicach. dodam, ze polosie z WRXa maja takiej samej srednicy wielokliny. ktory dyfer jest lepszy, moze ktos podpowiedziec cos na ten temat? dodam, ze ten z WRXa ma przelatane jakies 40 tys. km, a ten z GTka ponad 200 tys.(ten jest fabryczny z mojego GTka i jak do tej pory, jezdzil bez problemu).

pls o pilna odp., musze zdecydowac jutro, ktory ma byc ostatecznie zalozony w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer GT - wieloklin podwójny szpera hermetyczna LSD. Półosie nie są symetryczne ale do 98 r. GT 99 ma już to co WRX.

Dyfer WRX - symetryczne półosie szpera LSD płytkowa ale płytki z tworzywa tylko z jednej strony.

Zobacz jakie masz półosie i będziesz wiedział. Jeżeli asymetryczne to idzie z GT jeżeli symertryczne to WRX. Można też zamiennie ale czeka cię wymiana półosi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej zakładał ten z podwójnym wielokilnem były stosowane podobno w STI V2. Wydaje mi się że hermetyczna wiskoza i 4 satelity potrafi dużo lepiej spiąć koła niż plastikowe płytki na dwóch satelitach które weszły od 99 r.

W GT 99 mam to co w WRX i niebawem wylatuje na rzecz szpery płykowej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@4mamut, To znaczy,że płytki wiskozy w 99 są z tworzywa ,a wcześniej z metalu? Czyli w GT 99 z tyłu nie ma hermetycznej szpery z olejem silikonowym jak w centralnym?

 

skrzypek- jak masz dyfry w ręce to przytrzymaj wejście wału i pokręć wyjściem jednej 1/2osi. Napisz jakie różnice w oporze ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem jest tak:

1. do 1998 r. hermetyczna szpera podobna jak w centralnym, półosie asymetryczne jedna z podwójnym frezem stosowana także w STI. (4 satelity na krzyżaku). Wiskozy nie można rozebrać.

 

2. Od 1999 r. symetryczne półosie szpera VLSD w dyfrach R160. Podobna do otwartego dyfra ale mająca płytki z tworzywa tylko z jednej strony na łączeniu obudowy z flanszą - 2 satelity na jednej osi. Taką właśnie wyjąłem z Legacy twin turbo 280 KM więc na pewno WRX i GT mają to samo. Poniżej widać te płytki są w specjalnym smarze ale można je wyjąć.

 

 

IMG_3805%20%28Large%29.jpg

 

 

3. Metal występuje w seryjnie w STI jako Mechanical LSD inna nazwa plated LSD (R180). Do R160 być może w STI V5, V6 (type R na 100% ale ma R180) lub jako opcja z cusco, carbonetic, kaaz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...