Jump to content

dyfer WRX MY04 a GT MY98


skrzypekQ4
 Share

Recommended Posts

mam dwa dyfry jak w temacie, maja te same przelozenie 3,54 ale nie wiem, ktory ostatecznie zalozyc ze skrzynia WRXa w moim GTku? wyczytalem, ze WRXowe dyfry byly z jakas tam szpera wisko, ten GTkowy tez chyba jakas tam szpere posiada bo polosie od niego sa rozne. tzn., jedna ma wieloklin taki sam na calej dlugosci, druga ma 2 wielokliny o roznych srednicach. dodam, ze polosie z WRXa maja takiej samej srednicy wielokliny. ktory dyfer jest lepszy, moze ktos podpowiedziec cos na ten temat? dodam, ze ten z WRXa ma przelatane jakies 40 tys. km, a ten z GTka ponad 200 tys.(ten jest fabryczny z mojego GTka i jak do tej pory, jezdzil bez problemu).

pls o pilna odp., musze zdecydowac jutro, ktory ma byc ostatecznie zalozony w aucie.

Link to comment
Share on other sites

Dyfer GT - wieloklin podwójny szpera hermetyczna LSD. Półosie nie są symetryczne ale do 98 r. GT 99 ma już to co WRX.

Dyfer WRX - symetryczne półosie szpera LSD płytkowa ale płytki z tworzywa tylko z jednej strony.

Zobacz jakie masz półosie i będziesz wiedział. Jeżeli asymetryczne to idzie z GT jeżeli symertryczne to WRX. Można też zamiennie ale czeka cię wymiana półosi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

OK, mam oba dyfry i dedykowane do nich polosie, wiec bez problemu moge zalozyc ktorys z nich. pytanie brzmialo, ktory z tych dyfrow zalozyc do skrzyni z WRX MY04, ktory dyfer lepszy, ten z GT MY98, czy ten z WRXa?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym raczej zakładał ten z podwójnym wielokilnem były stosowane podobno w STI V2. Wydaje mi się że hermetyczna wiskoza i 4 satelity potrafi dużo lepiej spiąć koła niż plastikowe płytki na dwóch satelitach które weszły od 99 r.

W GT 99 mam to co w WRX i niebawem wylatuje na rzecz szpery płykowej.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@@4mamut, To znaczy,że płytki wiskozy w 99 są z tworzywa ,a wcześniej z metalu? Czyli w GT 99 z tyłu nie ma hermetycznej szpery z olejem silikonowym jak w centralnym?

 

skrzypek- jak masz dyfry w ręce to przytrzymaj wejście wału i pokręć wyjściem jednej 1/2osi. Napisz jakie różnice w oporze ruchu.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co ja wiem jest tak:

1. do 1998 r. hermetyczna szpera podobna jak w centralnym, półosie asymetryczne jedna z podwójnym frezem stosowana także w STI. (4 satelity na krzyżaku). Wiskozy nie można rozebrać.

 

2. Od 1999 r. symetryczne półosie szpera VLSD w dyfrach R160. Podobna do otwartego dyfra ale mająca płytki z tworzywa tylko z jednej strony na łączeniu obudowy z flanszą - 2 satelity na jednej osi. Taką właśnie wyjąłem z Legacy twin turbo 280 KM więc na pewno WRX i GT mają to samo. Poniżej widać te płytki są w specjalnym smarze ale można je wyjąć.

 

 

IMG_3805%20%28Large%29.jpg

 

 

3. Metal występuje w seryjnie w STI jako Mechanical LSD inna nazwa plated LSD (R180). Do R160 być może w STI V5, V6 (type R na 100% ale ma R180) lub jako opcja z cusco, carbonetic, kaaz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...