Skocz do zawartości

Wrx 2006 blad silnika , auto nie wchodzi na obroty


sopoza

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas normalnej jazdy auto nagle stracilo moc , pojawila sie kontrolka bledu silnika i obroty utrzymywaly sie na poziomie 1000 rpm dodawanie gazu nie powodowalo zadnej zmiany. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu ( minelo 2 godz ) kontrolka nadal sie swiecila ale auto wkrecalo sie na obroty bez problemu przez jakies 5 min po czym znowu sie zwiesil na 1000 rpm i tyle . I tak w kolo macieju odpalam jest ok i lipa po 5 min , jakies pomysly co mu dolega ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica wchodzi w tryb awaryjny. Trzeba podłączyć się do sterownika, odczytać błędy, ZAPAMIĘTAĆ lub zapisać. Potem skasować pamięć i jeździć do powtórki. Wtedy ogarnięty serwis załatwi szybko sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wywalilo blad PO607 Throttle Control System Circuit Range/Performance skasowalem i bylo ok kolo 2 tyg (jakies 400 km trzaslo ) a dzisiaj znowu to samo bez jakiejs oczywistej przyczyny tryb awaryjny i ten sam blad . Macie jakies pomysly co moze powodowac takie akcje ? Z gory dziekowa za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony system sterowania przepustnicy , prawdopodobnie potencjometr na przepustnicy ,sprawdź kostkę na czujniku położenia , ewentualnie zakres otwarcia i zamkniecia przepustnicy :) a jak masz elektryczną to jeszcze silniczek który ją otwiera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem i wyczyscilem kostki na przepustnicy wyczyscilem bledy i pochodzil bez zadnego problemu 15 min i to samo tryb awaryjny i lipa. I teraz pytanie czy jak by byl uszkodzony silniczek otwierajacy przepustnice lub czujnik polozenia przepustnicy to auto przed wskoczeniem w tryb awaryjny pracowalo by zypelnie normalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pracować normalnie tam na tps czujniku położenia przepustnicy jest ścieżka węgolowa taka jak w normalnym potencjometrze przesuwa się po niej blaszka albo szczotka miedziana i czasem potrafi ją przetrzeć zależy jak się ustawi i czy jest kontakt czy nie ma ,a co do silniczka to rzadki przypadek aby padł no chyba że się coś przyciera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym ze obudowa czujnika jest przynitowana i nie obedzie sie bez wyciagniecia calej przepustnicy. Czy jest jakas specjalna procedura wymiany tego czujnika czy to tylko kwestia wyciagniecia starego i wlozenia nowego ? Do czego jest ta druga kostka na gorze przepustnicy ?

 

photoqe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź na 100% czy winna jest przepustnica bo może potencjometr pedału gazu szwankować i daje podobne objawy

 

to jest taka jak u ciebie http://www.khengine.com/servlet/the-342/Legacy-Forester-Impreza-Throttle/Detail

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to podłącz tester odczytaj błędy sprawdź w wartościach rzeczywistych co się dzieje z napięciami na potencjometrze pedału gazu i TPS , a możne mechanicznie ci się przepustnica przycina albo silnik przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...