Jump to content

Wrx 2006 blad silnika , auto nie wchodzi na obroty


sopoza
 Share

Recommended Posts

Podczas normalnej jazdy auto nagle stracilo moc , pojawila sie kontrolka bledu silnika i obroty utrzymywaly sie na poziomie 1000 rpm dodawanie gazu nie powodowalo zadnej zmiany. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu ( minelo 2 godz ) kontrolka nadal sie swiecila ale auto wkrecalo sie na obroty bez problemu przez jakies 5 min po czym znowu sie zwiesil na 1000 rpm i tyle . I tak w kolo macieju odpalam jest ok i lipa po 5 min , jakies pomysly co mu dolega ?

Link to comment
Share on other sites

Przepustnica wchodzi w tryb awaryjny. Trzeba podłączyć się do sterownika, odczytać błędy, ZAPAMIĘTAĆ lub zapisać. Potem skasować pamięć i jeździć do powtórki. Wtedy ogarnięty serwis załatwi szybko sprawę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wywalilo blad PO607 Throttle Control System Circuit Range/Performance skasowalem i bylo ok kolo 2 tyg (jakies 400 km trzaslo ) a dzisiaj znowu to samo bez jakiejs oczywistej przyczyny tryb awaryjny i ten sam blad . Macie jakies pomysly co moze powodowac takie akcje ? Z gory dziekowa za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Uszkodzony system sterowania przepustnicy , prawdopodobnie potencjometr na przepustnicy ,sprawdź kostkę na czujniku położenia , ewentualnie zakres otwarcia i zamkniecia przepustnicy :) a jak masz elektryczną to jeszcze silniczek który ją otwiera :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzilem i wyczyscilem kostki na przepustnicy wyczyscilem bledy i pochodzil bez zadnego problemu 15 min i to samo tryb awaryjny i lipa. I teraz pytanie czy jak by byl uszkodzony silniczek otwierajacy przepustnice lub czujnik polozenia przepustnicy to auto przed wskoczeniem w tryb awaryjny pracowalo by zypelnie normalnie ?

Link to comment
Share on other sites

Może pracować normalnie tam na tps czujniku położenia przepustnicy jest ścieżka węgolowa taka jak w normalnym potencjometrze przesuwa się po niej blaszka albo szczotka miedziana i czasem potrafi ją przetrzeć zależy jak się ustawi i czy jest kontakt czy nie ma ,a co do silniczka to rzadki przypadek aby padł no chyba że się coś przyciera :)

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym ze obudowa czujnika jest przynitowana i nie obedzie sie bez wyciagniecia calej przepustnicy. Czy jest jakas specjalna procedura wymiany tego czujnika czy to tylko kwestia wyciagniecia starego i wlozenia nowego ? Do czego jest ta druga kostka na gorze przepustnicy ?

 

photoqe.jpg

Link to comment
Share on other sites

tam nie masz samego TPS-a tylko z napędem , czyli silnik przekładnia z przepustnicą i zintegrowany czujnik położenia , tam nie ma linki i TPS-a jak w starszych autkach

Link to comment
Share on other sites

najpierw sprawdź na 100% czy winna jest przepustnica bo może potencjometr pedału gazu szwankować i daje podobne objawy

 

to jest taka jak u ciebie http://www.khengine.com/servlet/the-342/Legacy-Forester-Impreza-Throttle/Detail

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

pierwsze co to podłącz tester odczytaj błędy sprawdź w wartościach rzeczywistych co się dzieje z napięciami na potencjometrze pedału gazu i TPS , a możne mechanicznie ci się przepustnica przycina albo silnik przepustnicy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...