sopoza Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Podczas normalnej jazdy auto nagle stracilo moc , pojawila sie kontrolka bledu silnika i obroty utrzymywaly sie na poziomie 1000 rpm dodawanie gazu nie powodowalo zadnej zmiany. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu ( minelo 2 godz ) kontrolka nadal sie swiecila ale auto wkrecalo sie na obroty bez problemu przez jakies 5 min po czym znowu sie zwiesil na 1000 rpm i tyle . I tak w kolo macieju odpalam jest ok i lipa po 5 min , jakies pomysly co mu dolega ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Przepustnica wchodzi w tryb awaryjny. Trzeba podłączyć się do sterownika, odczytać błędy, ZAPAMIĘTAĆ lub zapisać. Potem skasować pamięć i jeździć do powtórki. Wtedy ogarnięty serwis załatwi szybko sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zamowie kabel na ebayu i zczytam bledy tak jak mowisz , dzieki za pomoc . Dam znac co mi powychodzilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Do tego czasu nie jeździj autem bo może zrobić się większy bałagan niż jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Wywalilo blad PO607 Throttle Control System Circuit Range/Performance skasowalem i bylo ok kolo 2 tyg (jakies 400 km trzaslo ) a dzisiaj znowu to samo bez jakiejs oczywistej przyczyny tryb awaryjny i ten sam blad . Macie jakies pomysly co moze powodowac takie akcje ? Z gory dziekowa za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Uszkodzony system sterowania przepustnicy , prawdopodobnie potencjometr na przepustnicy ,sprawdź kostkę na czujniku położenia , ewentualnie zakres otwarcia i zamkniecia przepustnicy a jak masz elektryczną to jeszcze silniczek który ją otwiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Sprawdzilem i wyczyscilem kostki na przepustnicy wyczyscilem bledy i pochodzil bez zadnego problemu 15 min i to samo tryb awaryjny i lipa. I teraz pytanie czy jak by byl uszkodzony silniczek otwierajacy przepustnice lub czujnik polozenia przepustnicy to auto przed wskoczeniem w tryb awaryjny pracowalo by zypelnie normalnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Może pracować normalnie tam na tps czujniku położenia przepustnicy jest ścieżka węgolowa taka jak w normalnym potencjometrze przesuwa się po niej blaszka albo szczotka miedziana i czasem potrafi ją przetrzeć zależy jak się ustawi i czy jest kontakt czy nie ma ,a co do silniczka to rzadki przypadek aby padł no chyba że się coś przyciera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Problem polega na tym ze obudowa czujnika jest przynitowana i nie obedzie sie bez wyciagniecia calej przepustnicy. Czy jest jakas specjalna procedura wymiany tego czujnika czy to tylko kwestia wyciagniecia starego i wlozenia nowego ? Do czego jest ta druga kostka na gorze przepustnicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Druga kostka to czujnik ciśnienia doładowania a co do TPS to niestety musisz wymienić z całą przepustnicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Nie rozumie , musze wymienic cala przepustnice ? Nie ma mozlowosci wymiany samego TPS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 tam nie masz samego TPS-a tylko z napędem , czyli silnik przekładnia z przepustnicą i zintegrowany czujnik położenia , tam nie ma linki i TPS-a jak w starszych autkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Nie ma mozliwosci jakiejs reanimacji tego TPS-a ? Czuje ze wymiana calej przepustnicy nie bedzie tania Edytowane 27 Stycznia 2013 przez sopoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) najpierw sprawdź na 100% czy winna jest przepustnica bo może potencjometr pedału gazu szwankować i daje podobne objawy to jest taka jak u ciebie http://www.khengine.com/servlet/the-342/Legacy-Forester-Impreza-Throttle/Detail Edytowane 27 Stycznia 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W jaki sposob to sprawdzic ? W obu czujnikach dostep do kostek nie jest latwy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 pierwsze co to podłącz tester odczytaj błędy sprawdź w wartościach rzeczywistych co się dzieje z napięciami na potencjometrze pedału gazu i TPS , a możne mechanicznie ci się przepustnica przycina albo silnik przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sopoza Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 ziarus007 dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi w nastepny weekend zaczne cos ogarniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się