Skocz do zawartości

Vehicle Dynamics Control system needs to be checked


jan111

Rekomendowane odpowiedzi

Czy któryś z użytkowników Subaru XV ma problem z pojawiającym się co jakiś czas na wyświetlaczu komunikatem

Vehicle Dynamics Control system needs to be checked ? Byłem trzy razy w serwisie komputer pokazuje zero błędów . Zadałem pytanie do Działu technicznego zero odpowiedzi . Może macie wiedzę jak ten problem rozwiązać ? Albo może ten problem pojawił się na forach w innych krajach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy tego pojazdu są jeszcze nowością, dlatego brak powszechnie znanych z historii przypadków. Niemniej jednak, ze względu na "powiązania" systemów zdażało się, że czujniki z pozoru z danym podzespołem nie powiązane wpływały na jego funkcjonowanie - vide problemy z systemem start stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłącze się.

 

Czy w XV można wyłączyć kontrole trakcji?

 

Ten przycisk po lewej to wyłącza chyba tylko "zamulacza" silnika.

A co z tym przyhamowywaniem kółek przy bokach na śniegu? To ma pracować przy wyłączonym systemie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten wpis jest również umieszczony Pytania do Dyrekcji Vehicle Dynamics Control.... i część nawiązań odnosi się do wątków tam poruszonych .

Zadąłem pytanie…… Jakie działania podjął Dział Techniczny czy wystąpił z zapytaniem do producenta i kiedy na ten temat dostane odpowiedz . I na to pytanie oczekuje odpowiedzi bo tylko ten kto programował komputer w XV czyli producent wie jaki sygnał powoduje pojawienie się tego komunikatu i z jakich czujników pochodzi i jak te sygnały są przez komputer analizowane. Może jest to błąd oprogramowania i komputery powinny być przeprogramowane we wszystkich XV . Dziwie się kompetencji Działu Technicznego bo uważam ze dawanie dobrych rad powołując się na wpis m_dz „jak pozostawić samochód na kilka dni w ASO Subaru” jest śmieszne . Mam zostawić moje Subaru na kilka dni i ma być testowane przez pracownika jak i gdzie ? „Pracownicy serwisu będą wykonywać jazdy testowe, aby wywołać błąd, o których Pan wspomina” . m_dz możesz dąć swoją Corsa GSi na kilka dni aby ja testowali pracownicy serwisu jak jesteś tak inteligentny . Daj mi swoją Corse na kilka dni to przetestuje poprawność działania systemów trakcji na zakręcie , oblodzonym , suchym , mokrym ….itp. Jeśli jeszcze raz dostane taką radę od Działu Technicznego to na tym forum udzielę cennych rad komu do testowania dać żonę . Umówiłem się już wcześniej z serwisem ze jak pojawi się ten komunikat to przyjadę do serwisu i komputer zostanie wtedy podłączony z widocznym komunikatem na wyświetlaczu może wtedy wyskoczy błąd . Gdybym taka wskazówkę otrzymał od DT to była by kompetentna. Chciałby również zwrócić uwagę dyrekcji i DT ze jak jechałem na wakacje i zatrzymałem się w serwisie po drodze to dowiedziałem się ze jest to nowy samochód i jeszcze nie byli szkoleni z XV . Wiec mam pytanie czy już pracownicy serwisów byli szkoleni i czy sygnalizowali ten problem ? Z odpowiedzi DT wynika ze jeszcze nie byli szkoleni albo nie zgłaszali tego problemu ? Jeśli problem jest na poziomie komputera to żaden serwis tego nie rozwiąże nawet przeszkolony chyba że jest uszkodzony jakiś czujnik . Chciałbym zwrócić uwagę Dyrekcji że jak ma się problemy z laptopem to nie idzie się do „elektryka samochodowego” tylko do serwisu komputerowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jaki problem jest aby Importer Subaru wystąpił do producenta , twórcy oprogramowania , aby ten zbadał ten problem i udzielił wskazówek serwisowi jak ma zdiagnozować ten komunikat ?To wystąpienie jest w interesie Subaru i nnych właścicieli XV którym taki komunikat może się pojawić . Byłem w serwisie już cztery razy , bez rezultatu i ile jeszcze razy mam tracić czas ? Przecież jest to normalne że Dział Techniczny i Dyrekcja występują do producenta w przypadku problemów technicznych których nie jest w stanie rozwiązać serwis na poziomie testera błędów ( odsyłanie mnie do nie przeszkolonego serwisu ?– na to pytanie nie dostałem odpowiedzi ) . Tak zachowuje się każdy prawdziwy importer !!!!! Przypominają mi te odpowiedzi na forum Dyrekcji i Działu Technicznego jakąś komunistyczną firmę której wszystkie działy stosują spychotechnikę byle tylko mieć miej pracy mimo że starałem się logicznie uzasadnić dlaczego proponuje wystąpienie do producenta ( patrz moje wpisy na forum ) . Sprawę skieruje do Zarządu Subaru Import Polska a jak to nie pomoże to do Subaru ale wtedy z sugestią aby zmienić Importera . Problem zgłosiłem 13 listopada , jak do tej pory Dyrekcja złożyła mi życzenia Świąteczne , po miesiącu po interwencji , odezwał się DT z sugestia żeby MIŁOŚNIK Subaru oddał pracownikowi serwisu samochód do testowania na kilka dni . Ocenę pracy „Dyrekcji” i Działu Technicznego pozostawiam Właścicielowi Subaru Import Polska a ocenę Importera Producentowi Subaru i innym właścicielom i miłośnikom Subaru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@@jan111, i jak z tym błędem?

 

U mnie zaczęło się pojawiać to samo - zgłosiłem to na przeglądzie i także nie wykryli błędu - po opisaniu kiedy ten błąd wystąpił/występował, udało się go wywołać i znaleźć co go powodowało - okazało się, że był to błąd związany z kątem ustawienia skrętu kolumny kierowniczej - czy jakoś tak. Skorygowali to (zresetowali) i zobaczymy jak będzie dalej.

Edytowane przez Andremil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...