pumex1 Opublikowano 12 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2003 Witam, mam pytanie do Dyrekcji - a wlasciwie Dzialu Technicznego. Jak wyglada sprawa trwalosci sprzegla w samochodach Subaru Legacy wyposazonych w automatyczna skrzynie biegow. Wymiana oleju wiem, ze odbywa sie co 40 tys km. Natomiast przyznam sie, ze nie mam zupelnie wiedzy na temat wytrzymalosci tarcz sprzegla w takiej skrzyni i orientacyjnych przebiegow miedzy wymianami tarcz. Czy budowa sprzegla w wypadku AT jest zblizona do MT? Kolejne pytanie dotyczy "diagnozowania" - czy wlasiciwie mowiac rozpoznawania zuzycia tarcz - czy ewentualny poslizg bedzie pojawial sie przy kazdej zmianie biegu? I jeszcze jedno pytanie - z ciekawosci - jaka jest praktyka w ASO SIP - czy ewentualna wymiana odbywa sie "od gory" poprzez wyjmowanie silnika - czy "od dolu"? Pozdrawiam Szymon/Pumex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2003 pumex ihihihi wiesz AT niema niczego zbliżonego do MT w kwestii sprzęgła. Znaczy trudno mówić tam o zużyciu sprzęgła czy czymś takim. Bo auto sprzęgła zasadniczo nie posiada. Zamiast tego jest przekładnia hydrokinetyczna i rózne takie mądre rzeczy. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 hehehehe... Azrael - OK, moze rzeczywiscie "przedobrzylem" pytajac o roznice w budowie AT i MT - bo latwiej bedzie wymienic to co maja podobne. Natomiast z tego co sie troche zorientowalem szukajac w necie (strona www.automat.pl), AT tez posiada tarcze sprzegla ( z tego co wyczytalem osobne do ruchu do przodu i osobne do ruchu w tyl, hydrokinetyczne, sprzeglo jednokierunkowe i zylion innych sprzegiel, silownikow i innych badziewi :shock: ). Anyway - chodzilo mi o to, ze o ile normalne sprzeglo po 150.000 km ma prawo zazadac wizyty u "transplantologa czesci" :wink: o tyle, kompletnie nie mam pojecia kiedy taka wizyta wystepuje w samochodach z AT. Na liczniku niedlugo 140.000 km wybije, wiec wole sie psychicznie nastawic na ewentualne niedomagania "wieku starczego" Pozdravka Szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Października 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Skrzynia automatyczna istotnie nie posiada sprzęgła bezpośrednio odpowiadającego suchemu sprzęgłu skrzyni manualnej. Przeniesienie napędu odbywa się (w większości skrzyń !) przy pomocy sprzęgła hydrokinetycznego, które praktycznie nie podlega zużyciu. W niektórych przypadkach stosowane jest sprzęgło proszkowe (np. Micra CVT) lub odśrodkowe (skutery, samochody B1 jak Ligier i inne). W nowoczesnych skrzyniach stosowane jest sprzęgło blokujące poślizg sprzęgła hydrokinetycznego ("lock-up"); jego rolą jest, jak sama nazwa wskazuje, blokowanie poślizgu elementu hydrokinetycznego; jest to sterowane elektronicznie w zależności od obrotów, obciążenia silnika, prędkości, położenia pedału gazu, temperatury skrzyni, sygnału tempomatu etc. Jest załączane praktycznie wyłącznie w stabilnych warunkach pracy zespołu napędowego i - w związku z tym - również podlega jedynie minimalnemu zużyciu mechanicznemu. Mechanicznie zużywane są hamulce skrzyni, dopasowujace obroty. Ich zużycie objawia się m.in. szarpaniem przy zmianie biegów. Przy normalnej eksploatacji skrzynia jest nieomal "wieczna" (nasz Legacy 1.8 automat, eksploatowany praktycznie wyłącznie w warunkach miejskich ma ok. 150.000 km i nie wykazuje śladów zużycia skrzyni). Skrzynię można oczywiście zniszczyć np. przez włączanie biegu (D) przy podwyższonych obrotach silnika, czy też redukowanie przy wysokich obrotach. Również przeciążenie skrzyni (holowanie cięzkich przyczep), szczególnie doprowadzające do przegrzania skrzyni może spowodować przedwczesny exitus. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Dziekuje Dyrekcji za wyczepujaca i fachowa odpowiedz Zatem z tego co widze, to tylko wymieniac olej i jezdzic.... Podoba mi sie to ustrojstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się