hienu Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Powiedzcie mi, po co na jednej z prowadnic zacisku hamulcowego dwutłoczkowego jest tulejka gumowa. Gumka, o której mówię jest na środku zdjęcia na poniższym zdjęciu http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... nTAMarj4IQ Drugie pytanko: prowadnica z tą gumką powinna być na górze czy na dole (patrząc na zacisk zamontowany w jarzmo) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 To małe na środku zdjęcia to zatyczka na odpowietrznik. O to chodziło :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hienu Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Niestety słabe zdjęcie,to jest taka tulejka którą wsuwa się na jedną z prowadnic może na tym będzie lepiej widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 te gumki maja za zadanie utrzymywać te prowadnice w czystości od brudu, przy wymianie tych gumek dobrze jest dodać trochę smaru miedzianego do niej bo po tym chodzi zacisk od hamulca (dlatego ta gumka jest perforowana - sprężysta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hienu Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Tak te harmonijki to wiadomo do czego sa ale nie wiem do czego służy ta tulejka gumowa zakładana na trzpień prowadnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 a na którą prowadnicę ? tą z nakrętką czy tą bez nakrętki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hienu Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 w zacisku dwutłoczkowym prowadnice wsuwane w jarzmo i do tego jest przykręcany zacisk hamulcowy przy pomocy śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 bez zdjęcia pokazującego założoną tulejkę ciężko określić o jaką jej role chodzi ale prawdopodobnie chodzi o to: Działanie hamulca pomocniczego- Po pociągnięciu linką dźwigni hamulca ręcznego następuje jej obrót i przesunięcie za pomocą płytki naciskowej sworznia i tulejki w kierunku płytki hamulcowej, a przez to dociśnięcie jej do tarczy hamulca. Przeciwległa płytka hamulcowa, tak jak poprzednio, zostaje dociśnięta do tarczy hamulca przez ściankę oporową zacisku. Po zwolnieniu hamulca dźwignia obróci się do położenia początkowego, ustanie nacisk płytki na sworzeń, wskutek czego powróci on pod działaniem sprężyny talerzowej do położenia wyjściowego, pociągając ze sobą tulejkę. oczywiście ma to zastosowanie tylko w tylnym hamulcu, czy ten zestaw co kupiłeś to jest do tylniego czy do przedniego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 W obu kompletach zacisków, które widziałem gumka jest na dolnej prowadnicy. Po co ona jest to wiedzą prawdopodobnie tylko małe żółte ludziki z FHI Mam teorię że to w związku z tym, że na "dole" zacisku jest więcej syfu, ale to tylko moja dziwna teoria :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hienu Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Gumka jest w przednim i tylnym hamulcu poza tym Subaru ma tarczo-bębny z tyłu więc pewnie twoja teza się nie potwierdzi.Wydumałem,ze być może ma działać jako wytłumienie latającego zacisku.W sumie najbardziej zależy mi na położeniu tej gumki czy ma być na górnej czy na dolnej prowadnicy,czy to w ogóle ma jakąś różnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Tak jak pisałem w tych zaciskach, które widziałem (2-tłoczki) gumki są na dolnych prowadnicach. Twoja teoria też ma sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hienu Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Tak jak pisałem w tych zaciskach, które widziałem (2-tłoczki) gumki są na dolnych prowadnicach. Twoja teoria też ma sens dzięki jesteś drugą osoba która miała te gumki na dole wiec może tak ma być u mnie w obu autach i przody i tyły były pomieszane i nie miałem sie czego złapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Mam pod ręką moje stare jednotłoczki. Chciałem sprawdzić na nich, ale nie chcą się odkręcić kombinerkami, a nie mam pod ręką klucza, ale raczej powinny być na dole. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się